Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.160
1.375
@parelconfituur Mijn vriendin is geweest en ondanks het wel goed was, was ze bijlange niet zo erover te spreken als over Bring Me The Horizon eerder deze week. Daarenboven is BMTH ook minder haar genre, maar dan nog zet ze hen (logischerwijs) boven Maneskin. Meer dan sub zie ik er voor die mannen nog niet inzitten totdat ze nog een goed album uitbrengen, zoals Rush over het algemeen wel was ☺️
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.491
3.649
Tot spijt van wie het benijd denk ik dat we Måneskin na hun passage in Vorst nu echt wel kunnen noteren als toekomstige headliner. Ik zou niet verrast zijn als die volgend jaar een avond afsluiten.

Tja, als we elke mogelijke nieuwe rock-headliner afschieten dan schiet het weinig op.
Ben op plaat ook zeker niet zo kapot van ze, live op Pinkpop en Rock Werchter vond ik ze dan weer meer dan prima. Alleen Beggin' als 'cover' nog in de set van anderhalf uur, rest is gewoon eigen werk.
Is het dé headliner die mij overtuigt om komende jaren naar RW te gaan? Nee. Verder een prima naam die veel jonge fans naar het festival gaat trekken, laten we dat toejuichen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.658
2.272
Lijkt me best aannemelijk toch? Als de lineup compleet is kunnen ze die ook gewoon delen.

Vorig jaar deelden ze samen met de laatste namen (en de volledige poster) in ieder geval ook meteen de timetable. Zou een beetje raar zijn om dat nog achter te houden, aangezien alles vast ligt.
Het scheelt hem al dat we de podiumindeling al hebben. De volgorde op de site liegt er meestal ook niet om dus is de timetable invullen op punten en komma's na een gemakkelijke opdracht.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.658
2.272
Tja, als we elke mogelijke nieuwe rock-headliner afschieten dan schiet het weinig op.
Ben op plaat ook zeker niet zo kapot van ze, live op Pinkpop en Rock Werchter vond ik ze dan weer meer dan prima. Alleen Beggin' als 'cover' nog in de set van anderhalf uur, rest is gewoon eigen werk.
Is het dé headliner die mij overtuigt om komende jaren naar RW te gaan? Nee. Verder een prima naam die veel jonge fans naar het festival gaat trekken, laten we dat toejuichen.
Die Beggin cover daar willen ze trouwens zo snel mogelijk zelf van af. Maar ik zou in het Italiaans blijven doorgaan als ik van hun was.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.880
9.834
Tja deze review is van Dansende Beren, die zijn 9 van de 10 positief. Het moet al heel slecht zijn om op die site een negatieve recensie te krijgen, heb ik het gevoel soms
Dansende Beren is echt een website om jeuk van te krijgen. Vaak ook echt belabberde teksten, taalgewijs. Elke concertrecensie is gewoon beschrijven wat er gebeurde. "Ze begonnen met dit liedje, daarna dat liedje. Het liedje daarna was wat trager. Maar iedereen was blij doen dat liedje gespeeld werd. Vervolgens gingen ze verder met dit liedje...".
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.491
3.649
Dansende Beren is echt een website om jeuk van te krijgen. Vaak ook echt belabberde teksten, taalgewijs. Elke concertrecensie is gewoon beschrijven wat er gebeurde. "Ze begonnen met dit liedje, daarna dat liedje. Het liedje daarna was wat trager. Maar iedereen was blij doen dat liedje gespeeld werd. Vervolgens gingen ze verder met dit liedje...".
Opzich de essentie van een concertrecensie toch?...
Beter dan vantevoren al weten wat je gaat schrijven omdat je een artiest geweldig/kut vindt, en op die manier je publiek bedienen naar mijn mening.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.518
2.028
Dansende Beren is echt een website om jeuk van te krijgen. Vaak ook echt belabberde teksten, taalgewijs. Elke concertrecensie is gewoon beschrijven wat er gebeurde. "Ze begonnen met dit liedje, daarna dat liedje. Het liedje daarna was wat trager. Maar iedereen was blij doen dat liedje gespeeld werd. Vervolgens gingen ze verder met dit liedje...".
Heel feitelijk heet dat haha.

Vreselijk.....
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.658
2.272
Je kan ook recensies schrijven zoals Humo zovaak doet. Zoveel bochten gebruiken om geen letter over het onderwerp gezegd te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.880
9.834
Opzich de essentie van een concertrecensie toch?...
Beter dan vantevoren al weten wat je gaat schrijven omdat je een artiest geweldig/kut vindt, en op die manier je publiek bedienen naar mijn mening.
Ja maar had het niet eens over objectief en subjectief. Vind hun teksten gewoon bijna nooit prettig om te lezen. En. Veel. Te. Lang. Je gaat toch niet letterlijk elk liedje benoemen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.754
1.338
Veel te optimistisch denk ik, maar bon:

Donderdag
2 Main: Incubus, K's Choice
1 Barn: Pavement
3 KluB C: The Hickey Undeworld, The Murder Capital, Kaleo
5 Slope: Mayorga, Palace, Meltheads, The Lathums, Dylan

VRIJDAG
2 Main: Black Box Revelation, Porcupine Tree
1 Barn: dirk
1 KluB C: Rina Sawayama
3 Slope: Stone, Ramkot, Gayle

ZATERDAG
1 Main: Franz Ferdinand
2 Barn: Arlo Parks, Caroline Polachek
2 KluB C: Sylvan Esso, Xink
5 Slope: Soul Glo, The Beths, Petti, Jack Vamp & The Castle Of Creep, Villano Antillano

ZONDAG
2 Main: Warhaus, Yard Act
1 Barn: Primal Scream
2 KluB C: Yellow Days, S10
2 Slope: Peuk, Jockstrap
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.658
2.272
Veel te optimistisch denk ik, maar bon:

Donderdag
2 Main: Incubus, K's Choice
1 Barn: Pavement
3 KluB C: The Hickey Undeworld, The Murder Capital, Kaleo
5 Slope: Mayorga, Palace, Meltheads, The Lathums, Dylan

VRIJDAG
2 Main: Black Box Revelation, Porcupine Tree
1 Barn: dirk
1 KluB C: Rina Sawayama
3 Slope: Stone, Ramkot, Gayle

ZATERDAG
1 Main: Franz Ferdinand
2 Barn: Arlo Parks, Caroline Polachek
2 KluB C: Sylvan Esso, Xink
5 Slope: Soul Glo, The Beths, Petti, Jack Vamp & The Castle Of Creep, Villano Antillano

ZONDAG
2 Main: Warhaus, Yard Act
1 Barn: Primal Scream
2 KluB C: Yellow Days, S10
2 Slope: Peuk, Jockstrap
Gayle en Warhaus staan er zelfs al. De eerste klub c op donderdag, de 2de ib de barn die dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Tinus101

Support act
21 nov 2022
946
1.134
Veel te optimistisch denk ik, maar bon:

Donderdag
2 Main: Incubus, K's Choice
1 Barn: Pavement
3 KluB C: The Hickey Undeworld, The Murder Capital, Kaleo
5 Slope: Mayorga, Palace, Meltheads, The Lathums, Dylan

VRIJDAG
2 Main: Black Box Revelation, Porcupine Tree
1 Barn: dirk
1 KluB C: Rina Sawayama
3 Slope: Stone, Ramkot, Gayle

ZATERDAG
1 Main: Franz Ferdinand
2 Barn: Arlo Parks, Caroline Polachek
2 KluB C: Sylvan Esso, Xink
5 Slope: Soul Glo, The Beths, Petti, Jack Vamp & The Castle Of Creep, Villano Antillano

ZONDAG
2 Main: Warhaus, Yard Act
1 Barn: Primal Scream
2 KluB C: Yellow Days, S10
2 Slope: Peuk, Jockstrap
Warhaus staat er al
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken