Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Een kleinere sub was niet echt een succes dus je moet toch wel met wat meer afkomen dan een Greta Van Fleet? Of gaan ze zo kort na de vorige keer weer dezelfde fout maken?
Had 'm aangepast na je reactie.

Bedoelde het als in: wanneer was de laatste keer dat zoiets niet gebeurde? Zelfs dit jaar voor de Peppers The Killers, voor Metallica Greta van Fleet, voor Pearl Jam TWOD. Imagine Dragons hoeven we niet aan te halen, maar daar stond ook gewoon een grote naam voor. Dat zijn gewoon prima rijtjes zoals vrijwel altijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik denk dat we dan zelf een beetje blije Mattman hebben.
Kan ook niet anders met 2 sterke live acts op één dag en één contractueel afgehandelde formaliteit toch. Volgens mij kunnen mensen die kaarten voor 2020 hadden hun 'tegoeg' nog steeds gebruiken voor deze editie als ze afgelopen zomer niet gingen toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Kan ook niet anders met 2 sterke live acts op één dag en één contractueel afgehandelde formaliteit toch. Volgens mij kunnen mensen die kaarten voor 2020 hadden hun 'tegoeg' nog steeds gebruiken voor deze editie als ze afgelopen zomer niet gingen toch?
Yes, dat kan. Daarom ben ik er na een jaartje skippen volgend jaar normaal bij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
The Strokes is trouwens nooit ingehaald in België en twijfel of die volgend jaar nog steeds touren.

Idem met Lorde trouwens. Na de lijstjes toch jammer dat ze ons land geskipt heeft.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Mag Muse niet eens The Slope afsluiten? Even herbronnen in intiemere setting. Op Main Stage graag RATM dan
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Nu doe je het er gewoon om.

Als in: wanneer was de laatste keer dat zoiets niet gebeurde? Zelfs dit jaar voor de Peppers The Killers, voor Metallica Greta van Fleet, voor Pearl Jam TWOD. Imagine Dragons hoeven we niet aan te halen, maar daar stond ook gewoon een grote naam voor. Dat zijn gewoon prima rijtjes zoals vrijwel altijd.
TWOD vult gewoon een sportpaleis en is dus theoretisch co-headliner materiaal.

GvF werd geboekt voor QOTSA, een Sportpaleis band. Haal dan een James Blake aan die voor Radiohead subte of Alt-J voor de Foo's hè jongens.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Muse pakt Royal Blood mee als support, dus uh.. Die komen dan ook wel wééral terug. Is er nog iemand die op die twee zit te wachten anno 2023? Als overkill een naam had..
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en slyke

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.434
Muse pakt Royal Blood mee als support, dus uh.. Die komen dan ook wel wééral terug. Is er nog iemand die op die twee zit te wachten anno 2023? Als overkill een naam had..
waarom zouden die dan automatisch ook op RW staan? RHCP had toch ook een support mee, waarvan er geen op RW stonden
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Muse pakt Royal Blood mee als support, dus uh.. Die komen dan ook wel wééral terug. Is er nog iemand die op die twee zit te wachten anno 2023? Als overkill een naam had..
Moest het om een bandje gaan dat ergens in de namiddag weggestopt kan worden, dan had ik een herhaling wel mogelijk geacht. Maar ondanks alle clichés gaat RW heus geen sub op herhaling boeken vanwege een package deal.

Er zijn trouwens meerdere voorbeelden van grote headliners wiens package deal weggezet werd op een ander LN-festival. Dus Royal Blood zal wel elders een mooie spot beloofd worden.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Ach Werchter is niet vies van herhaling, op geen enkele lijn op het programma.
Muse koppelen met QOTSA, zou misschien zo slecht nog niet zijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken