Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Ook geen bericht dat de zaterdagtickets uitverkocht zijn? Of dat The Hive-tickets uitverkocht zijn? Of heb ik iets gemist?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.458
6.234
Denk dat er ook geen druk meer achter zit. Alles eruit in 1 keer, ook de meldingen van de verkoop.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
742
919
Die eerste namen vielen wel tegen ja, maar uiteindelijk vind ik de lineup van 2023 een stuk beter dan die van 2022.

Benieuwd of we vandaag een volledige poster krijgen.
Hangt echt heel erg van je smaak af.

Dingen als Sigur Ross en alles in die stijlen trekken mij echt niet (en ik ga echt wel mn best doen om het te waarderen). Dat is dit jaar toch echt een aardig deel van het affiche.

Vorig jaar had veel meer gitaren (tot nu toe) op lagere posities en de bovenkant was een stuk pakkender (voor mij dan).

Afin, laten we de laatste namen afwachten, Werchter kennende zit er echt nog wel iets leuks tussen.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.313
2.068
Een festival staat of valt met het aantal acts dat je elke dag wil zien. Zijn er 5 dingen die je elke dag graag wil zien ( en die realistisch zijn wat clashes betreft), dan heb je een geslaagd festival.

Momenteel kom ik op 5-5-5-4 uit. Die zondag heeft voor mij nog iets nodig in de namiddag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.705
6.906
Hangt echt heel erg van je smaak af.

Dingen als Sigur Ross en alles in die stijlen trekken mij echt niet (en ik ga echt wel mn best doen om het te waarderen). Dat is dit jaar toch echt een aardig deel van het affiche.
Ben toch benieuwd wat er volgens jouw smaak dan allemaal in de stijl van Sigur Rós staat, want ik kan daar maar 1 band voor bedenken en dat is Sigur Rós? Of het moet een naam zijn die ik minder goed ken, maar er staat toch niks anders wat echt op post-rock lijkt op het affiche?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.313
2.068
Ben toch benieuwd wat er volgens jouw smaak dan allemaal in de stijl van Sigur Rós staat, want ik kan daar maar 1 band voor bedenken en dat is Sigur Rós? Of het moet een naam zijn die ik minder goed ken, maar er staat toch niks anders wat echt op post-rock lijkt op het affiche?

Ik gok op The Hu en Wardruna.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.705
6.906
Ik gok op The Hu en Wardruna.
Die komen het meest in de buurt wellicht, ja. Al lijken ze meer op elkaar dan op Sigur Rós imo. Misschien komt Ben Howard daar met zijn Noonday Dream album nog het beste bij in de buurt van alles wat er staat. Maar om nou te zeggen dat dit handjevol acts "een aardig deel van het affiche" vult... Ik vind het een heel aardig deel als het om mijn persoonlijke smaak gaat, maar het zijn er bepaald niet veel.
 

dumbo

Playlistbediener
29 jul 2017
22
5
Bestaat er een kans dat The National een los event zou krijgen? Ik denk maar aan Oostende of zijn ze hier te klein voor?
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
840
816
Bestaat er een kans dat The National een los event zou krijgen? Ik denk maar aan Oostende of zijn ze hier te klein voor?
Op het strand voor 15.000 man, maar dat hebben ze vorig jaar al gedaan.

Headliner Lokerse Feesten zou mooi zijn, maar dan zitten ze weer in de US.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
742
919
Ben toch benieuwd wat er volgens jouw smaak dan allemaal in de stijl van Sigur Rós staat, want ik kan daar maar 1 band voor bedenken en dat is Sigur Rós? Of het moet een naam zijn die ik minder goed ken, maar er staat toch niks anders wat echt op post-rock lijkt op het affiche?
Ik vind Sigur Ross hele zware luistermuziek (The Hu vind ik trouwens fantastisch), ik schaar Ben Howard, Tamino en nog wel een aantal onder het zelfde kopje die mij momenteel echt wel wat minder aanspreken (en het is zeker mooie muziek!).

Daarbij staan er op de affiche trouwens in een volledig ander genre, Indië pop. Oscar & the Wolf, The 1975, dat soort bands. Dat zijn bands waar ik heel hard mn best op kan doen maar die ik hoogstwaarschijnlijk écht nooit iets voor mij ga vinden.

Goed, ik ga me gewoon oprecht verdiepen in alles. Misschien heb ik het fout, misschien had ik de verkeerde stemming toen ik het voor de eerste keer luisterde.

Laten we beginnen met Sigur Ross en dan duik ik zelf wel verder in het programma als het vervolledigd is! Adviseer me een album en ik ga hem luisteren!

Zal dan als alles bekend is eens per artiest noteren wat ik er van vind.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Vandaag dan maar een combiticket gekocht zonder nieuwe namen :)

Wat ik tot nu toe wil zien, heb twee must-sees per dag onderlijnd.

donderdag:
MEROL (toffe teksten (de recentere nummers toch haha) en afgelopen zomer goedgekeurd op Boterhammen in de Stad in Brussel)
Compact Disk Dummies (misschien, waren wel goed op Rock Affligem vorig jaar, maar dat was een laatavond/nachtset)
Anna Calvi (weergaloos op Hear Hear!)
Warhaus (nog nooit gezien, wel al een tijd fan en liefhebber van de stem van Maarten Devoldere)
The 1975 (misschien)
Sam Fender (nog nooit gezien, veelbelovende gast)
AURORA (nog nooit gezien, klinkt wel goed!)
Röyksopp één keer gezien op Rock Werchter 2009, sinds Melody AM fan. Maar: als ik de setlist van hun eerste show van deze tour bekijk: geen enkel nummer van Melody AM! Hopelijk verandert dit nog.
Iggy Pop: Levende legende, tegen dan 76 jaar. Was steengoed op Rock Werchter 2016. Zijn vierde passage op de wei na Werchter na 1987, 1991 en 2016.

vrijdag:
Door werk valt het nog af te wachten wanneer ik op de wei zal geraken, maar zeker:
Liam Gallagher: Al fan vanaf de Oasis-jaren. Hij gaat dat zo goed doen op mainstage, zonder twijfel! Wel ook genoeg eigen nummers aub!
Red Hot Chili Peppers: vorig jaar na volledig uit de bol zijn gegaan op The Killers en dan vooraan te gaan staan bij Jehnny Beth de Peppers slechts vanaf een afstand gezien, terwijl de laatste bonnen opgedaan werden. Ze hebben mij live nog nooit écht weten te overtuigen. Toch ga ik er deze keer helemaal voor, Unlimited Love en Return of the Dream Canteen zijn prima albums. Heb nog vooraf zoveel zin gehad in een Red Hot Chili Peppers-optreden. Ga proberen ze redelijk vooraan te zien.

zaterdag:
Touché Amoré: lijken me intense optredens op Youtube, daar gaat wat te beleven vallen op de Slope
Dope Lemon (misschien)
Interpol: Moet van 2007 geleden zijn dat ik ze nog gezien heb, hoog tijd om weer met zulke kwaliteitsgroep aan te knopen!
Sigur Ros: enorm van genoten in Vorst Nationaal vorig jaar
Paolo Nutini: nog nooit gezien, schaars met zijn optredens, hou wel van zijn stem
Machine Gun Kelly: nog nooit gezien, lijkt me een ideale mainstage-vooravond-act.
Fred Again..: als het past in het blokkenschema ga ik hier proberen binnen te raken
Muse: ik begrijp sommige reacties hier, was zelf lange tijd Muse-moe. Omdat ik ze daardoor een tijd bewust niet meer gaan kijken ben is het lang geleden dat ik ze nog gezien heb, en: nu heb ik er wel weer zin in! Niet te veel van The Resistance, The 2nd Law en Simulation Theory aub.

zondag:
Amenra: nog nooit gezien, wordt duister en intens
Nova Twins: lijkt mij 'vernieuwende' rock, benieuwd
Puscifer: nog nooit gezien, lijkt een bizarre act, ben wel te vinden voor wat toneelkunsten op het podium
Christine and the Queens (misschien)
Queens of the Stone Age: lekkere rock, benieuwd wanneer er - eindelijk - nieuwe muziek komt
Rosalia: nog nooit gezien, zeer sterk dat ze in The Barn staat, hopelijk krijgt ze anderhalf uur!
Rüfüs du Sol: solide dance!
Arctic Monkeys: dat nieuwe album is niet mijn favoriete, maar ga ze wel (waarschijnlijk gedeeltelijk?) zien vanop een afstand.


De acts die nog toegevoegd en vooral het tijdschema afwachten. Zondag wordt nu al problematisch. Rosalia gaat daar meer dan waarschijnlijk de voorkeur krijgen denk ik momenteel.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.458
6.234
Ja die Royksopp setlist… was het ook aan het volgen om eventueel maandag te gaan nog, maar amper 1 nummer van de eerste 2 platen
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Is deze line up nu beter dan vorig jaar?

Eerst nog de resterende namen afwachten maar ...

Wat mij vooral opvalt dit jaar: voor de Slope mag terug wat scherper geboekt worden aub!

Vorig jaar had je ook grote kleppers als Metallica en Pearl Jam, op dat vlak mis ik toch een Guns N' Roses, had het voor mij he-le-maal afgemaakt.

Pixies - The War on Drugs - Pearl Jam was toch een ijzersterke rij.

Vorig jaar had je parels als Phoebe Bridgers, Jehnny Beth, Big Thief, Michael Kiwanuka, girl in red, Snail Mail, Dry Cleaning ... De parels van dit jaar (Aurora, Anna Calvi, Fever Ray, Gabriels ...) blinken voor mij toch een stukje minder.

Die zaterdag was dan wel weer te karig vorig jaar.

Naar mijn gevoel zet ik de line up van vorig jaar toch boven deze van dit jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken