Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Allez ik ga nog 1 ding zeggen over Placebo en dan zal ik zwijgen šŸ™Š wat een band! Stellen live toch Ć©cht nooit teleur, zelfs de 9de keer blijven ze mij zo hard boeien.. die nieuwe nummers overtuigen toch echt wel live. En wat een verademing zonder smartphones (in een toch aardig gevuld sportpaleis btw)
Het was intens! En nagenoeg vol, leek mij.

• Leuk
Waarderingen: Puzzles
Het was intens! En nagenoeg vol, leek mij.
Nee hoor, balkon was niet eens open en veel lege plekken in de tribunes en zelfs op het middenplein was nog zat plaats. Ik heb de indruk dat het steeds moeilijker en moeilijker wordt voor groepen die vroeger hun locaties met gemak uitverkochten om deze nu terug helemaal vol te krijgen. Placebo gisteren, Sigur Ros in Vorst vorige week, Arcade Fire onlangs in SP, idem voor Kendrick Lamar, het lijkt wel of mensen veel selectiever geworden zijn op hun luxe producten... (wat niet helemaal onlogisch is natuurlijk)

Nee hoor, balkon was niet eens open en veel lege plekken in de tribunes en zelfs op het middenplein was nog zat plaats. Ik heb de indruk dat het steeds moeilijker en moeilijker wordt voor groepen die vroeger hun locaties met gemak uitverkochten om deze nu terug helemaal vol te krijgen. Placebo gisteren, Sigur Ros in Vorst vorige week, Arcade Fire onlangs in SP, idem voor Kendrick Lamar, het lijkt wel of mensen veel selectiever geworden zijn op hun luxe producten... (wat niet helemaal onlogisch is natuurlijk)
O, dan ken ik de venue niet goed. Vanaf mijn plek leken het veld en veel tribunes goed vol. Van de namen die je noemt, verwacht je eigenlijk dat ze de zaal uitverkopen. Maar goed, andere tijden. En er wordt zĆ³veel getourd.

Zowel bij Kendrick als Sigur Ros voelde het anders wel enorm druk aan hoor. Ja, bij beide hier en daar nog wat lege stoelen op de slechtste plekken, maar beide een zo goed als vol huis hoor. Arcade Fire was wel nog een ander verhaal.

En zoals Greyhound zegt: mensen hebben abnormaal veel keuze tegenwoordig. Als ik alleen al kijk naar hoeveel grote arenashows ik had staan dit najaar alleen (Arcade Fire, Kendrick Lamar, Sigur Ros, Bon Iver, The Cure, Rosalia)ā€¦

Zowel bij Kendrick als Sigur Ros voelde het anders wel enorm druk aan hoor. Ja, bij beide hier en daar nog wat lege stoelen op de slechtste plekken, maar beide een zo goed als vol huis hoor. Arcade Fire was wel nog een ander verhaal.

En zoals Greyhound zegt: mensen hebben abnormaal veel keuze tegenwoordig. Als ik alleen al kijk naar hoeveel grote arenashows ik had staan dit najaar alleen (Arcade Fire, Kendrick Lamar, Sigur Ros, Bon Iver, The Cure, Rosalia)ā€¦
en dan nog de navenante ticketprijzen niet te vergeten.
Het wordt teveel en te duur op dit moment

en dan nog de navenante ticketprijzen niet te vergeten.
Het wordt teveel en te duur op dit moment
Mooi voorbeeldje zijn ticketprijzen Peter Gabriel. Absurd. En het zou me erg verbazen mocht Sportpaleis echt vol zitten. Vorst zou perfect lukken.

Vanaf 59 tot inderdaad 168 Euro. Ziggo Dome is nog duurder... ik overweeg wel om te gaan maar ga zeker niet meer dan 80 Euro uitgeven

Valt me ook op dat Ziggo Dome niet meer alle prijzen vermeldt bij recent toegevoegde shows. Nu alleen de ''vanaf'' prijs.

onwaarschijnlijk, hard pass
als dat zo blijft stijgen gaat het voor mij toch echt wel stoppen
Artiesten zouden dat ook toch mogen beseffen denk. Gestegen kosten akkoord. Maar publiek gaat dat niet blijven pikken. Nu wordt er bij deze artiest eerder gedacht van: ouder doelpubliek, die leggen dat wel.

Artiesten zouden dat ook toch mogen beseffen denk. Gestegen kosten akkoord. Maar publiek gaat dat niet blijven pikken. Nu wordt er bij deze artiest eerder gedacht van: ouder doelpubliek, die leggen dat wel.
ik ben midden de 30, maar als alleenstaande ouder met een dochter, woning af te betalen, gascrisis moet ik opletten wat ik doe (en ik verdien niet slecht) maar aangezien alles duurder wordt kan ik iets minder dan vroeger. Daar heb ik geen probleem mee.

Maar de huidige prijsstijgingen zijn gewoon ridicuul aan het worden en heb ik dus buiten de 2 standaard dingen die ik doe nog helemaal niets anders geboekt voor 2023.

Ik vraag me oprecht af hoe de verkoop van werchter loopt nu

de artiesten (vooral in amerika toch) kunnen zich nog altijd achter ticketmaster schuilen en die nemen de schuld wel op zich. Maar dat gaat inderdaad niet blijven duren

Valt me ook op dat Ziggo Dome niet meer alle prijzen vermeldt bij recent toegevoegde shows. Nu alleen de ''vanaf'' prijs.
Ja, slechte ontwikkeling... Zeker voor shows die snel uit zullen verkopen, zit je dan niet alleen met de wachtrij stress maar kom je er ook nog eens ter plekke pas achter wat je eigenlijk kwijt bent voor de plaatsen die je wil, in plaats van dat je van tevoren in alle rust even kunt bedenken wat je er eigenlijk aan uit wilt geven.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Bij Kendrick was ik niet maar vorige week in Vorst bij SR was een groot stuk van het balkon toch ook afgesloten, neem daar dan bij dat het middenplein zittend was waardoor je ook een heel pak mogelijke plaatsen verliest en dan moet je toch concluderen dat er veel minder volk was dan bij hun laatste passage. En het wass nochtans toch al effe geleden dat ze nog in BE te zien waren eh dus bij mij was de honger toch immens hoor..
Ben eens benieuwd wat bvb een Rosalia doet qua ticket verkoop, denk dat die enkele jaren geleden vrij gemakkelijk een Sportpaleis kon uitverkopen, hoe zou dat nu zijn?

de artiesten (vooral in amerika toch) kunnen zich nog altijd achter ticketmaster schuilen en die nemen de schuld wel op zich. Maar dat gaat inderdaad niet blijven duren
Ik denk dat de meeste promotoren hier (dus niet Amerika) dat intussen ook wel beseffen hoor. Het is soms echt dansen op een slappe koord en constant afwegen, doelgroepen bestuderen,... In bepaalde doelgroepen merk je duidelijk dat voor heel wat mensen concerten 'luxe' is op dit moment. In de merch merk je dit trouwens nog harder. Daardoor is het al dan niet uitverkopen van een venue 'op dit moment' niet altijd de juiste graadmeter voor het herboeken van een artiest op de zomerfestivals. Ik denk dat daar op dit forum iets te hard op gefocust wordt.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread