Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Kendrick na AM zou kunnen, hoor. Maar het management van AM is niet zo simpel, simpelweg een van de grootste rockbands op deze aardbol, die gaan niet vóór iemand staan, ook al zou dat misschien beter werken.
Ik ben een beetje bang dat de populariteit van Kendrick hier toch wel redelijk overschat wordt, toch zeker naar het RW publiek toe. Bewijze de slechte verkoop van zijn headlinerdag enkele jaren geleden en de SP verkoop nu. Als je die na AM zet op de laatste dag van het festival waar iedereen doodmoe is, velen al naar de tent of naar huis zijn vertrokken, dat dan nog in combinatie met het potentiële 3 kwartier te laat starten aan het concert wegens 'ik ben de bekendste rapper ter wereld en ik mag dus ook kapsones hebben', en je blijft volgens mij nog met een publiek over dat netjes in de voorvakken gevuld kan worden.

Ik ben al sinds half de jaren 80 een RW ganger en ik denk dat je mij gerust kan omschrijven als 'de gemiddelde RW bezoeker'. Ik heb enkele jaren geleden KL een kans gegeven op PkP omdat ik zijn muziek wel kan smaken. Live vond ik het echter heel erg sucken, en het feit dat hij zijn zaalshow bracht is voor mij geen argument om hem goed te praten, hij moet zich dan maar aanpassen. Ik was ook deze zomer op PkP en heb hier al ergens gezegd dat we bij AM na een nummer of 6 zijn vertrokken wegens slecht geluid en geen beleving. Dit doet mij in ieder geval besluiten dat de combi AM + KL helemaal niet zal werken, toch zeker niet op RW.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Eentje wat ook in de sub lijn zou kunnen paseren, Editors. Nieuw album en de speciale band met de organisatie. Of waarom eens geen Barn head, na Hear Hear.

Editors zou iideaal werken als Barn Head, maar ik zou een Sub positie op main voor het eerst in jaren ook niet erg meer vinden. EBM is hun beste werk sinds An end has a start en lijkt live erg goed te knallen.

• Leuk
Waarderingen: Bato_V
dat dan nog in combinatie met het potentiële 3 kwartier te laat starten aan het concert wegens 'ik ben de bekendste rapper ter wereld en ik mag dus ook kapsones hebben'

Die komt gewoon op tijd hoor. ;) En zet vervolgens dé show van het festival neer.

• Leuk
Waarderingen: Cisseman
Ik ben een beetje bang dat de populariteit van Kendrick hier toch wel redelijk overschat wordt, toch zeker naar het RW publiek toe. Bewijze de slechte verkoop van zijn headlinerdag enkele jaren geleden en de SP verkoop nu. Als je die na AM zet op de laatste dag van het festival waar iedereen doodmoe is, velen al naar de tent of naar huis zijn vertrokken, dat dan nog in combinatie met het potentiële 3 kwartier te laat starten aan het concert wegens 'ik ben de bekendste rapper ter wereld en ik mag dus ook kapsones hebben', en je blijft volgens mij nog met een publiek over dat netjes in de voorvakken gevuld kan worden.

Ik ben al sinds half de jaren 80 een RW ganger en ik denk dat je mij gerust kan omschrijven als 'de gemiddelde RW bezoeker'. Ik heb enkele jaren geleden KL een kans gegeven op PkP omdat ik zijn muziek wel kan smaken. Live vond ik het echter heel erg sucken, en het feit dat hij zijn zaalshow bracht is voor mij geen argument om hem goed te praten, hij moet zich dan maar aanpassen. Ik was ook deze zomer op PkP en heb hier al ergens gezegd dat we bij AM na een nummer of 6 zijn vertrokken wegens slecht geluid en geen beleving. Dit doet mij in ieder geval besluiten dat de combi AM + KL helemaal niet zal werken, toch zeker niet op RW.
Helemaal akkoord. Op sziget 2018 was t ook helemaal niks. Viel live enorm tegen.
Na AM gaat nooit gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: Nelios en Cisseman
2018 is inmiddels 5 jaar geleden volgend jaar he. Lamar heeft ondertussen wel laten zien dat hij het nu live ook volledig waarmaakt.

Laat Stromae tot 2 uur doorspelen en zet Kendrick ervoor. Dat lijkt me echt de perfecte oplossing voor Kendrick. Maar goed, in 2022 speelde geen enkele headliner zo laat, dus lijkt me onwaarschijnlijk (hoewel het in 2019 met Tool en 2018 met Gorillaz wel weer kon natuurlijk).

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Timmetje en mattman
Ik ben nu ook wel benieuwd wat er met Arcade Fire gebeurt.

Zoals Kereltje zegt, je kan die perfect voor AM neerzetten. Alleen vrees ik dat AM een grotere verkoopstrekker naast zich nodig heeft dan dat.

The National zou ook moeten kunnen. Hoop echt dat het RW nog eens lukt. Nieuw album in de lente, ook perfect.

DO: Kendrick Lamar - Stromae
VRIJ: QOTSA - GNR/RATM
ZAT: Billie Eilish - Muse
ZON: AM - Tame Impala

te stacked?

DO: Kendrick Lamar - Stromae
VRIJ: QOTSA - GNR/RATM
ZAT: Billie Eilish - Muse
ZON: AM - Tame Impala

te stacked?
ik dacht eerder

Stromae - Kendrick Lamar
Guns & Roses - Greta van Fleet
Muse - Queens of the Stone Age
Arctic Monkeys - Arcade Fire

Ik hoop dat we AF niet op festivals hoeven tegen te komen in 2023.
Hoeveel tijd moet er eigenlijk over gaan voor mensen die weer graag willen zien komen? Want nu lopen we hier ook doodleuk GnR en RHCP te roepen, om maar wat te zeggen.

Normaalgesproken vind ik de reviews van concertnews tenenkrullend, maar hier staat perfect in wat ik ook van hun concert vond in 2018:
https://www.concertnews.be/recensietonen.php?id=3810&kop=Arctic%20Monkeys%20★1/2&waar=Festivalpark%20Werchter

Ik zie niet in waarom het nu beter zou zijn. Saaie band, weinig beleving, weinig meerwaarde tov de platen, ... te vermijden.

Users who are viewing this thread