Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.338
Als de geruchten kloppen dan komt er een 1dagsevent met barn en klub c, dus dan is er nog genoeg ruimte voor een sylvie kreusch, froukje en anderen
Een evenement met enkel vrouwelijke artiesten, met Florence + the Machine als grootste naam. Kan zomaar.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Het moederschip in Werchter lijkt dit jaar slachtoffer te worden van alle side events op deze manier. Goede headliners maar matig dagprogramma terwijl er veel andere events zijn met een dosis goede artiesten. Zonde.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.259
13.608
Het moederschip in Werchter lijkt dit jaar slachtoffer te worden van alle side events op deze manier. Goede headliners maar matig dagprogramma terwijl er veel andere events zijn met een dosis goede artiesten. Zonde.
Nja, slachtoffer... Consument wordt slachtoffer, zij verkopen gewoon uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Bij onze groep doet meestal ieders zelf wat die leuk vindt en we zien wel wat we samen doen. Ik pas me zelf wel wat aan tegenover mijn vriendin. Op het einde van de rit valt er altijd nog veel daar zelf af. Mijn vriendin heeft nu nog niet echt gekeken dus echt mijn lijst zeg maar.

*vetgedrukt gaan we sowieso wel zien (denk ik op dit moment)

DONDERDAG
Fontaines DC - Carly Rae Jepsen - Rag 'n' Bone Man - Pixies - Beck - The War on Drugs - The Kid LAROI - Pearl Jam

Als we op tijd op de wei geraken zullen we vermoedeijk starten bij Fontaines DC, in ieder geval wel sowieso Carle Rae. Pixies wordt waarschijnlijk niets om op tijd in de tent te zijn voor Beck. The Kid LAROI zal waarschijnlijk onmogelijk worden na The War on Drugs.

VRIJDAG
RHEA - Miles Kane - IDLES - Bazart - Lewis Capaldi - Lous and The Yakuza - Metalicca

Miles Kane, SONS, Tin Fingers en IDLES wil ik eigenlijk allemaal zien, wordt dus onmogelijk. Inhaler had ik ook graag gezien, hopelijk krijg ik men vriendin overtuigd en laten we deze keer Bazart voor wat het is. Mogelijks pakken we ook nog wel Girl in Red en Alt-J mee.

ZATERDAG
Goldband - Nothing but Thieves
- Maneskin - Yungblud - Anne-Marie - Twenty One Pilots - Imagine Dragons

In tegenstelling tot velen vind ik dit echt een geweldige dag en dan voooral Main Stage. Ik had ook nog graag Yong Yello, Alec Benjamin en grandson gezien maar dat zal niet mogelijk zijn. Yungblud wordt eet-moment van ergens achteraan.

ZONDAG
Joost - Emma Bale - Sum 41 - Keane - Balthazar - Jimmy Eat World - Disclosure - The Killers - Red Hot Chilli Peppers

Geen idee of we bij Emma Bale geraken, maar ik vind dit echt fantastisch. Balthazar zou ook zomaar Modest Mouse, Michael Kiwanuka of The Record Company kunnen worden. Disclosure waarschijnlijk onmogelijk door Jimmy Eat World. Jammer genoeg moeten we daardoor sowieso Royal Blood missen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Nja, slachtoffer... Consument wordt slachtoffer, zij verkopen gewoon uit.
Ja eens. Goede nuancering. Maar dat deed Pukkelpop ook nog een tijdje met een slechter affiche tot de kaartverkoop in elkaar zakte. Nu overleeft RW één mindere editie wel maar ze moeten uitkijken dat dit uitverkopen wordt gezien als een signaal dat het ook wel minder kan.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Het is duidelijk dat ze teveel wilden doen dit jaar. 7 a 8 dagen Werchter waaronder 5 met verschillende podia in een onzekere periode waarin artiesten wegvallen?

Eigenlijk is het megalomane waanzin waar de festivalganger nu de prijs voor betaalt met een mindere line up op het main festival en hoge kosten voor tickets als je alle artiesten waar je interesse in hebt wil zien

En op zich snap ik het wel..de infrastructuur en mogelijkheden zijn er toch en na twee jaar gesukkel is het commercieel interresant om 8 keer een volle wei te hebben, alleen gaat het dus duidelijk ten koste van de kwaliteit van het main festival.


En toch...toch gaan we ons amuseren en fijne optredens zien en gaat dat hopelijk primeren op het knagende gevoel dat het meer had kunnen zijn, dat het meer had moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Ze hadden ook gewoon twee Werchters kunnen doen, maar da's minder cash dan al die eendagsevenementen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
En toch...toch gaan we ons amuseren en fijne optredens zien en gaat dat hopelijk primeren op het knagende gevoel dat het meer had kunnen zijn, dat het meer had moeten zijn.
Oh absoluut hoor! Ik heb een spoorboekje met veel bands waar ik me ga vermaken. Komt helemaal goed. De klachten bewaar ik voor dit forum :)

En het clubje waar ik mee ben, mijn neefjes, zijn wel blij met oa Anne-Marie, The Kid Laroi en Polo G dus wordt voor mij ook een leuke ontdekkingstocht bij tijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Ik zit hier toch wel met een paar pittige clashes. Misschien kan iemand me hier overhalen voor het een of juist het andere te kiezen.
Donderdag:
Pixies / Beck. Om Beck te zien zul je betijds in de Barn moeten zijn. Dus Pixies volledig laten schieten?
TWOD / Black Pumas. Black Pumas ga ik graag zien. Maar TWOD is wel een van mijn favoriete bands. Ga ze ook in de Ziggo zien. Maar het is en blijft TWOD. Kan die niet genoeg zien. Black Pumas zullen in kleinere zalen nog wel vaker voorbij komen verwacht ik.

Vrijdag:
Turnstile / IDLES. IDLES in 2018 gezien op the Slope. Wordt dus waarschijnlijk Turnstile.
Moderat / Metallica. Moderat veel geluisterd en met nieuwe album op komst ga ik die waarschijnlijk wederom veel luisteren. Aan de andere kant....Metallica nog nooit gezien.

Zaterdag geen zware clashes. LP / Leon Bridges / Kennyhoopla wordt kiezen, rennen, we zien wel wat we doen.

Zondag:
Dry Cleaning / Modest Mouse / Balthazar / Michael Kiwanuka. F*ck you Werchter. Waarom? Alle 4 hoog op mijn lijst.
Balthazar draai ik grijs. Kiwanuka ook. Modest Mouse is gewoon een fijne band. Dry Cleaning luistert mooi weg op plaat. Kiwanuka gaat het sowieso worden want dat is mijn headliner van het weekend. Modest Mouse of Balthazar dan maar volledig laten schieten?

En dan nog wat wishfull thinking:
En de zomer in Werchter heeft nog meer te bieden. Rock Werchter bereidt een verrassing voor. De onthulling volgt binnenkort. Stay tuned voor een bijzondere bisronde.

Ze zeggen hier toch duidelijk ROCK WERCHTER komt met een verrassing. En dus niet Classic of Boutique?
Door iemand anders ook al gezegd, maar algemeen gezien zou ik eerder kiezen voor het volledige optreden, dan twee halve. Daar krijg je alleen maar stress van en als het iets in de tenten is heb je idd ook nog de kans om te laat te komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Van Beck naar WOD gaan? Bij die laatste heb je weinig stress om aan te schuiven en bij die eerste lijkt me gegarandeerder dat het een memorabel optreden wordt dan bij Pixies op die main.
 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie en NiekBBQ

Alyamepi

Nieuw lid
9 feb 2022
3
0
ben ik hier de enige die volbeat gewoon een degelijke band vindt?
Nee maar QOTS vind ik toch nog 2 trapjes hoger staan (puur muzikaal want ik heb geen van beiden al live gezien). En geen van beiden staan op RW dus wat maakt het uit?
Volbeat neigt ook al iets meer naar metal dan QOTS. Van mij zou het mogen, maar Volbeat en Metallica na elkaar is voor velen misschien wat te veel.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Nee maar QOTS vind ik toch nog 2 trapjes hoger staan (puur muzikaal want ik heb geen van beiden al live gezien). En geen van beiden staan op RW dus wat maakt het uit?
Volbeat neigt ook al iets meer naar metal dan QOTS. Van mij zou het mogen, maar Volbeat en Metallica na elkaar is voor velen misschien wat te veel.
volbeat was in 2013 al sub voor rammstein, denk dat ze het ook wel voor metallica kunnen maken dan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken