Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
@Yannick, RHCP zijn niet bevestigd he.
Wait, echt? Oh shit, ik dacht dat die al effe waren bevestigd om de één of andere reden. :LOL:

Qua passages niet, wel qua variëteit in het programma; Pearl Jam, Metallica, dan waarschijnlijk TOP en Gorillaz om dan nog 's af te sluiten met weer een band die qua fanbase dichtbij die eerste twee liggen. Gaat niet gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Ik zou Gorillaz na Faith no more en 21 Pilots gewoon machtig vinden, maar die zie ik toch ook niet meer gebeuren.

Ik zou trouwens ook liever RHCP willen op zondag dan de Foo, puur omwille van Frusciante, maar ik ga ook niet rouwig zijn moest Grohl komen.

Een Royal Blood- Foo Fighters headliner constructie zou wel best awesome kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Het klinkt te mooi om waar te zijn dat Faith no More- 21 Pilots en Gorillaz na elkaar zouden staan.

Als dat het geval is....dik feestje wel hoor ?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Het klinkt te mooi om waar te zijn dat Faith no More- 21 Pilots en Gorillaz na elkaar zouden staan.

Als dat het geval is....dik feestje wel hoor ?
Was toch gewoon het geval in 2021? En in 2020 een soortgelijke constructie met Kedrick. De grootste zaterdagheadliner hebben we iig nog te goed.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ik zou Gorillaz na Faith no more en 21 Pilots gewoon machtig vinden, maar die zie ik toch ook niet meer gebeuren.

Ik zou trouwens ook liever RHCP willen op zondag dan de Foo, puur omwille van Frusciante, maar ik ga ook niet rouwig zijn moest Grohl komen.

Een Royal Blood- Foo Fighters headliner constructie zou wel best awesome kunnen zijn.
Ik vraag me af of ze Royal Blood nog zo hoog gaan zetten. De zaaltour verkoopt niet denderend. Ideale op 2 na laatste act maar niet hoger.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Met de Royal Bloods en Editors van deze wereld kun je op Werchter wel wat schuiven, denk dat ze prima een sub spot zouden aanpakken - zeker inderdaad nu met die zwakke verkoop daar toch. Ze werden in '21 toch niet aangekondigd als headliners naast RHCP... dus?

Ging FNM trouwens niet op GMM staan?
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Met de Royal Bloods en Editors van deze wereld kun je op Werchter wel wat schuiven, denk dat ze prima een sub spot zouden aanpakken - zeker inderdaad nu met die zwakke verkoop daar toch. Ze werden in '21 toch niet aangekondigd als headliners naast RHCP... dus?

Ging FNM trouwens niet op GMM staan?
Ze stonden op beiden toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Met de Royal Bloods en Editors van deze wereld kun je op Werchter wel wat schuiven, denk dat ze prima een sub spot zouden aanpakken - zeker inderdaad nu met die zwakke verkoop daar toch. Ze werden in '21 toch niet aangekondigd als headliners naast RHCP... dus?

Ging FNM trouwens niet op GMM staan?
Vroeger konden ze inderdaad wel een Lotta Arena aan maar nu is de verkoop echt zielig ja. Een act als Yungblud verzet meer tickets dan RB tegenwoordig... In stacked jaar als 2022 zou Royal Blood als sub wel wat magertjes zijn
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ze stonden op beiden toch?
Initieel in 2020, maar was dat in 2021 al anders niet? (of gewoon nog niet aangekondigd)
Vroeger konden ze inderdaad wel een Lotta Arena aan maar nu is de verkoop echt zielig ja. Een act als Yungblud verzet meer tickets dan RB tegenwoordig... In stacked jaar als 2022 zou Royal Blood als sub wel wat magertjes zijn
Beetje vreemd eigenlijk. Ze hadden vrijwel de hele stubru-pr machine weer mee, maar blijkbaar is de formule toch een beetje uitgewerkt of zie ik dat nu mis? De singles deden belange niet zoveel als een 'Lights Out' of 'Little Monster' van de vorige plaat.. Yungblud is wel een interessante ja, boomt goed hoewel totaal m'n ding niet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Initieel in 2020, maar was dat in 2021 al anders niet? (of gewoon nog niet aangekondigd)

Beetje vreemd eigenlijk. Ze hadden vrijwel de hele stubru-pr machine weer mee, maar blijkbaar is de formule toch een beetje uitgewerkt of zie ik dat nu mis? De singles deden belange niet zoveel als een 'Lights Out' of 'Little Monster' van de vorige plaat.. Yungblud is wel een interessante ja, boomt goed hoewel totaal m'n ding niet.
Over Royal Blood kan ik natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken. Ik blijf het nog steeds een erg fijne band vinden met goede nummers, ook het nieuwe materiaal is prima. Maar de hele opzet van die band zorgt ook voor forse beperkingen qua dynamiek en vernieuwing in de nummers. Of ze moeten zich gaan uitbouwen tot volledige band. Eigenlijk gun ik ze het besef dat je helemaal geen headliner hoeft te zijn voor een mooie carrière. Die gasten hebben een mooie niche gevonden en op elk festival voldoende publiek die het wil zien. Ga je focussen op de tenten, zeg maar de spot voor de headliner in de Marque (of headliner). Dit is muziek voor bezweette zalen en tenten voor een dedicated publiek. Op die manier zullen ze nog vele toffe shows kunnen neerzetten. Als ze geforceerd hoog op de mainstage blijven staan dan raakt men erop uitgekeken en volgen ze het pad van Kaiser Chiefs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Hah, best goeie vergelijking eigenlijk met de Chiefs. Twenty One Pilots bewijst dan weer dat het wél kan hè. Misschien is hun palet idd gewoon te beperkt, ja.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Hah, best goeie vergelijking eigenlijk met de Chiefs. Twenty One Pilots bewijst dan weer dat het wél kan hè. Misschien is hun palet idd gewoon te beperkt, ja.
Ha, 21 Pilots ja. Inderdaad ook een tweemans band maar die laten zich hier muzikaal niet door beperken. Je hoort veel meer musici in elk nummer. Zelfde geldt voor The Black Keys. Het kan inderdaad wel met 2 bandleden. Al is de sound van RB specifiek gericht op die twee instrumenten itt 21 Pilots en TBK.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
21 Pilots is gewoon stukken veelzijdiger. Die lenen beetje van diverse inspiratiebronnen en geven daar een eigen spin aan. Hun showmanship is duidelijk ook stukken beter dan dat van een Royal Blood, en dat maakt uiteindelijk een goeie headliner.

Ik denk dat een band als Royal Blood eigenlijk eerder een sterke headliner voor een festival als Rock Zottegem of Cactus zou kunnen worden de komende jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
21 Pilots is gewoon stukken veelzijdiger. Die lenen beetje van diverse inspiratiebronnen en geven daar een eigen spin aan. Hun showmanship is duidelijk ook stukken beter dan dat van een Royal Blood, en dat maakt uiteindelijk een goeie headliner.

Ik denk dat een band als Royal Blood eigenlijk eerder een sterke headliner voor een festival als Rock Zottegem of Cactus zou kunnen worden de komende jaren.
Dan onderschat je RB toch echt wel. Die gaan de komende jaren enkel op RW of PKP staan.

21 Pilots is misschien veelzijdig, maar ik heb bij hun muziek een vis noch vlees gevoel. In niets wat ze doen overtuigen ze mij. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en DennisvdBr

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Ik zag Royal Blood in 2019 op Pukkelpop. Het was vreselijk weer (regen, regen en nog eens regen) maar ze bleven fier overeind! Met erna ook nog Tame Impala en een prachtige lichtshow gecombineerd met de regendruppels kon mijn avond niet meer stuk. Ik houd me dus van harte aanbevolen voor nog een avondje Royal Blood + Tame Impala!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Ik zag Royal Blood in 2019 op Pukkelpop. Het was vreselijk weer (regen, regen en nog eens regen) maar ze bleven fier overeind! Met erna ook nog Tame Impala en een prachtige lichtshow gecombineerd met de regendruppels kon mijn avond niet meer stuk. Ik houd me dus van harte aanbevolen voor nog een avondje Royal Blood + Tame Impala!

Let it happen

Hoewel ik tussen Royal en Tame bvb nog een RHCP zou willen zien om het helemaal episch te maken.

Dromen mag.
 
  • Geweldig
Waarderingen: RubenFrusciante

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
QOTSA lijkt naar Pukkelpop te gaan volgend jaar. Billie op de zondag of had ze al soloshows staan in de Benelux? Daar stond me ook wat van bij
Had QOTSA ook opgeschreven om Pukkelpop volgend jaar in te halen, maar als ze R+L vervangen door Glasto zie ik nog gebeuren dat Pukkelpop naar '23 doorschuift. Zou ook verklaren waarom ze nog niet aangekondigd mochten worden voor de start van ticketverkoop: eerst wachten tot Pukkelpop, Reading, etc voorbij waren.

Billie staat inderdaad de week voor RW in het Sportpaleis. Was destijds al opgemerkt dat ze waarschijnlijk Glasto als enige festival zou meepikken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken