Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Die muzikale recensies van De Morgen zijn eigenlijk alleen maar serieus te nemen als het in het straatje van de recensieschrijvers valt en daar is rock er vaak niet eentje van. Nou vind ik wel dat ze met één album (en één EP) die positie inderdaad niet hadden mogen bekleden, want dan moet je inderdaad nummers gaan rekken. Als ik die recensie zo lees, ziet er eruit alsof ze ook worden afgekraakt vanwege de Led Zeppelin-vergelijking. De fout van dat optreden ligt eerder bij Rock Werchter en het toekennen van die positie aan ze dan aan de band zelf.
 
Ik denk dat die absoluut echt nooit meer terug komen na die blamage.
Dat heeft te maken met die (te hoge) spot die ze kregen. Dat was inderdaad misplaatst, volgens mij moest Eddie Vedder solo voor Muse spelen maar ging dat niet door, aldus Ken.
Daarom zeg ik dat ze in de Barn beter tot hun recht komen. En weet je als dat weer "een blamage" wordt, geef ik eigenlijk nog steeds geen fuck. Die "blamage" is een van mijn favoriete optredens tot nu toe, dus #GoBlamage .
 
Hou van de: "niet mijn ding, zet die maar in de barn of op PKP" mentaliteit!
Van mij uit mogen ze absoluut komen, zelfs op Main Stage. Ik hoop alleen dat er een prachtig alternatief tegenover staat in The Barn zoals Tom Yorke, Archive of Beck (om een aantal Barn namen van 2020 te noemen).
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital
Dat heeft te maken met die (te hoge) spot die ze kregen. Dat was inderdaad misplaatst, volgens mij moest Eddie Vedder solo voor Muse spelen maar ging dat niet door, aldus Ken.
Daarom zeg ik dat ze in de Barn beter tot hun recht komen. En weet je als dat weer "een blamage" wordt, geef ik eigenlijk nog steeds geen fuck. Die "blamage" is een van mijn favoriete optredens tot nu toe, dus #GoBlamage .
GvF was plan D op dat punt ofzo en wilden absoluut voor niet minder komen. Vanwaar haal jij Vedder? Ze hebben evenveel 'schuld' hierin als Werchter.

Ik weet dat je een prog-liefhebber bent en die show had daar toen ook wel wat van weg eerlijk gezegd - meer dan de snedige hard rock waarvoor ze gekend zijn. Ik had ze voordien al twee keer recht-toe-recht-aan hun hard rock-songs zien spelen in de AB en die show was totààl iets anders van wat ze voordien al hadden gepresteerd. Geen idee wat hen vijf kwartier heeft bezielt om constant solootjes en uithalen te spelen die nergens heen gingen, maar ik vond er helemaal niets aan.
Die muzikale recensies van De Morgen zijn eigenlijk alleen maar serieus te nemen als het in het straatje van de recensieschrijvers valt en daar is rock er vaak niet eentje van.
Wist niet dat jij een fervent DeMorgen-lezer bent?
 
GvF was plan D op dat punt ofzo en wilden absoluut voor niet minder komen. Vanwaar haal jij Vedder? Ze hebben evenveel 'schuld' hierin als Werchter.

Ik weet dat je een prog-liefhebber bent en die show had daar toen ook wel wat van weg eerlijk gezegd - meer dan de snedige hard rock waarvoor ze gekend zijn. Ik had ze voordien al twee keer recht-toe-recht-aan hun hard rock-songs zien spelen in de AB en die show was totààl iets anders van wat ze voordien al hadden gepresteerd. Geen idee wat hen vijf kwartier heeft bezielt om constant solootjes en uithalen te spelen die nergens heen gingen, maar ik vond er helemaal niets aan.

Wist niet dat jij een fervent DeMorgen-lezer bent?
Je weet zoveel van mij niet, 'Nick.
Ik heb ze de voor RW één keer gezien in Paradiso en dat was, als het goed is, dezelfde show als de tweede AB-show die jij hebt gezien, maar dat begin ik toch te betwijfelen. Ik heb namelijk gewoon dezelfde foefjes gezien als waar in de recensie over gerept wordt. Vriend van mij was naar hun show in de Melkweg geweest (jouw eerste AB-show) en die had het daar ook over. Ik kan me niet voorstellen dat jij twee recht-toe-recht-aanshows hebt gezien. Je wist waarschijnlijk precies wat je kon verwachten. Oh, en datzelfde kwam in de Lotto (waarschijnlijk) en AFAS ook terug. Daar moet je gewoon van houden, maar om het nou een fail te noemen, gaat wel ver.
 
Dit is persoonlijk maar heb dringend nood aan een headliner, zoa
Die muzikale recensies van De Morgen zijn eigenlijk alleen maar serieus te nemen als het in het straatje van de recensieschrijvers valt en daar is rock er vaak niet eentje van.
Mwa, is niet dat ze bij De Morgen (of Humo) een bepaald genre voortrekken toch. In hun toplijstjes van RW19, RW18 en RW17 is toch altijd vrij veel rock terug te vinden.


Over Imagine Dragons gesproken, dat Humo artikel van hun PkP18 show blijft legendarisch. Humo(r) forever!
 
  • Leuk
Waarderingen: jaydee76
Dit is persoonlijk maar heb dringend nood aan een headliner, zoa

Mwa, is niet dat ze bij De Morgen (of Humo) een bepaald genre voortrekken toch. In hun toplijstjes van RW19, RW18 en RW17 is toch altijd vrij veel rock terug te vinden.


Over Imagine Dragons gesproken, dat Humo artikel van hun PkP18 show blijft legendarisch. Humo(r) forever!
De recensies die ik daar door de jaren voorbij heb zien komen, pakken echter wel de rockacts er meer uit voor de negatieve recensies. Maar bon, wat betreft de positieve heb je zeker gelijk.
 
De recensies die ik daar door de jaren voorbij heb zien komen, pakken echter wel de rockacts er meer uit voor de negatieve recensies. Maar bon, wat betreft de positieve heb je zeker gelijk.
Misschien omdat je ook vooral focust op net die acts. Ze hebben daar ook een flop10 blijkbaar en daar staat ook niet echt één bepaald genre bovenaan. https://www.demorgen.be/nieuws/dit-...e-optredens-van-rock-werchter-2018~b7b9aea93/

Vind het wel jammer dat Humo en De Morgen nu dezelfde recensies publiceren. Mis echt de humor die Humo altijd in hun teksten zette. Heerlijk geschreven ook!
 
Ik gebruik zulke media (Humo, Oor, Rateyourmusic, Pitchfork, Besteveralbums) echt alleen om nieuwe muziek te ontdekken en filter op positieve dingen. Om nou te zitten lezen hoe slecht Humo Greta van Fleet vond of dat Lateralus van TOOL door Pitchfork met een 1,9(!!) beoordeeld wordt, nah.
Eigenlijk bevestigt die recensie die Matt net stuurt over Imagine Dragons dat precies. Lees het vooral als vermaak maar het serieus nemen of als argument gebruiken, daar ga ik niet aan beginnen.
 
Je weet zoveel van mij niet, 'Nick.
Ik heb ze de voor RW één keer gezien in Paradiso en dat was, als het goed is, dezelfde show als de tweede AB-show die jij hebt gezien, maar dat begin ik toch te betwijfelen. Ik heb namelijk gewoon dezelfde foefjes gezien als waar in de recensie over gerept wordt. Vriend van mij was naar hun show in de Melkweg geweest (jouw eerste AB-show) en die had het daar ook over. Ik kan me niet voorstellen dat jij twee recht-toe-recht-aanshows hebt gezien. Je wist waarschijnlijk precies wat je kon verwachten. Oh, en datzelfde kwam in de Lotto (waarschijnlijk) en AFAS ook terug. Daar moet je gewoon van houden, maar om het nou een fail te noemen, gaat wel ver.
Als ik zeg dat die eerste twee shows totaal anders waren dan hun Rock Werchter-show... Dan is dat toch gewoon zo? Ik ben zelfs naar hun Lotto Arena show geweest in het najaar en die zou ik tussen die twee AB-shows en hun RW-show rangschikken zowel qua show als qua snedigheid balanceerde het vrijwel tussen een aantal tralalaatjes en gewoon goed door spelen.

En tone it down, je bent hier niet om oorlog te voeren. Hoop ik.
 
Ik gebruik zulke media (Humo, Oor, Rateyourmusic, Pitchfork, Besteveralbums) echt alleen om nieuwe muziek te ontdekken en filter op positieve dingen. Om nou te zitten lezen hoe slecht Humo Greta van Fleet vond of dat Lateralus van TOOL door Pitchfork met een 1,9(!!) beoordeeld wordt, nah.
Eigenlijk bevestigt die recensie die Matt net stuurt over Imagine Dragons dat precies. Lees het vooral als vermaak maar het serieus nemen of als argument gebruiken, daar ga ik niet aan beginnen.
Zo'n rateyourmusic en Besteveralbums lijken me wel iets waardevoller/objectiever omdat het de mening van heel veel mensen bundelt en echt een algemeen beeld geven, waar zo'n Humo of Oor de mening van één persoon is.

Ik kan echt enorm genieten van concertrecensies. Na een festival lees ik die meestal bijna allemaal haha. Ook als een act die ik heel goed vond wordt afgekraakt hoor. Verschillende meningen hebben moet kunnen.

Dat ID-artikel was trouwens niet echt een recensie, maar eerder een grap. De 'echte' recensie is echter niet echt veel positiever haha: https://www.humo.be/nieuws/concertreview-imagine-dragons-op-pukkelpop-2018~b5c2a3f0/

Ik heb deze band een stuk doorstaan op RW17 en ik kan alleen zeggen dat ik het absoluut verschrikkelijk vond. Zo flauw, zo gemaakt, zo zoet en hol. Echt een van de slechtere dingen die ik al op de weide gezien heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Sowieso zijn de Humo stukken rond Werchter heerlijk leesvoer. En recensies, tja. Ik til daar niet zo zwaar aan. Een van de leukste shows van Pinkpop 2019 vond ik tenacious d. Nou, 3voor12 is het niet met mij (en een veld vol) eens. De sfeer was echt niet zoals zij dat beschrijven. Toch kan ik dit stukje met vermaak lezen

 
Dat ID-artikel was trouwens niet echt een recensie, maar eerder een grap. De 'echte' recensie is echter niet echt veel positiever haha: https://www.humo.be/nieuws/concertreview-imagine-dragons-op-pukkelpop-2018~b5c2a3f0/
Vind 't oprecht een kunst om zo'n recensies te schrijven. Heb in 2019 volledig RW gerecenseerd en ik moet zeggen dat wat zij in een vingerknip (want het zijn vaak ook gewoon posts die enkele minuten na het optreden alweer op het net verschijnen) doen echt ongelooflijk is. Een krant als De Morgen levert dan wel een legertje journalisten af op één weekend om àlles te reviewen, maar toch.. Die humor en flair die Humo er telkens in weet te steken. Ik kan het niet.
 
Sowieso zijn de Humo stukken rond Werchter heerlijk leesvoer. En recensies, tja. Ik til daar niet zo zwaar aan. Een van de leukste shows van Pinkpop 2019 vond ik tenacious d. Nou, 3voor12 is het niet met mij (en een veld vol) eens. De sfeer was echt niet zoals zij dat beschrijven. Toch kan ik dit stukje met vermaak lezen

Tja 3voor12 is inderdaad niet altijd een graadmeter. Er lopen daar een aantal personen rond die iets te woke zijn.

voorafgaand aan bks 2019 schreven ze een stuk met de titel : waarom Lizzo de show van bks 2019 gaat worden.

na bks stond dat optreden toevallig op nr 1 mbt de hoogtepunten van die editie. Hetzelfde gebeurde bij ID. Vooraf wordt geschreven waarom het kut gaat zijn, achteraf bevestigen ze het.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en RubenFrusciante
Hoe is dat verschillend met hoe ik, jij, wij allemaal toeleven naar onze favoriete act en dat in een festivalsetting dan ook zien bevestigd worden.. en dat gaat ook op voor acts die we vooraf met een bepaalde vooringenomenheid minder leuk vinden en dat door die mind set ook wel bevestigd zien worden en dan wel weer ergens anders heen gaan lopen om wat anders te zien indien het tegenvalt. Schrijvers zijn geen dichterlijke scheidsrechters hoor. Geen flauw idee wat dat met woke te maken heeft, ma bon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje
Hoe is dat verschillend met hoe ik, jij, wij allemaal toeleven naar onze favoriete act en dat in een festivalsetting dan ook zien bevestigd worden.. en dat gaat ook op voor acts die we vooraf met een bepaalde vooringenomenheid minder leuk vinden en dat door die mind set ook wel bevestigd zien worden en dan wel weer ergens anders heen gaan lopen om wat anders te zien indien het tegenvalt. Schrijvers zijn geen dichterlijke scheidsrechters hoor. Geen flauw idee wat dat met woke te maken heeft, ma bon.
Hier geef ik je 100% gelijk in. Ik ga op RW 2022 waarschijnlijk meer genieten van Metallica en PJ dan van 21P. Dat weet ik nu al en is niets mis mee.

De artikel schrijvers zijn natuurlijk geen scheidsrechters maar zouden wat mij betreft af en toe iets objectiever mogen schrijven. Waarom schrijf je een recensie als je vooraf al weet dat het goed/slecht is. De vergelijking met ons vind ik een beetje krom. Het is niet mijn baan om verslagen over concerten te schrijven.

Met Woke doelde ik op de review van tenacious D. Als je voornamelijk de loftrompet erbij pakt om albums in de schijnwerpers te zetten (wat 3voor12 vaak doet)die maatschappelijke problemen aankaart weet je vooraf dat een band met nummers als f*ck me gently of teksten als I f*cakes a dragon slecht beoordeeld wordt.
 
Hier geef ik je 100% gelijk in. Ik ga op RW 2022 waarschijnlijk meer genieten van Metallica en PJ dan van 21P. Dat weet ik nu al en is niets mis mee.

De artikel schrijvers zijn natuurlijk geen scheidsrechters maar zouden wat mij betreft af en toe iets objectiever mogen schrijven. Waarom schrijf je een recensie als je vooraf al weet dat het goed/slecht is. De vergelijking met ons vind ik een beetje krom. Het is niet mijn baan om verslagen over concerten te schrijven.

Met Woke doelde ik op de review van tenacious D. Als je voornamelijk de loftrompet erbij pakt om albums in de schijnwerpers te zetten (wat 3voor12 vaak doet)die maatschappelijke problemen aankaart weet je vooraf dat een band met nummers als f*ck me gently of teksten als I f*cakes a dragon slecht beoordeeld wordt.
Wat is dan het nut van een recensie als je ze objectief wilt hebben? Ik weet trouwens helemaal niet of je dat intentieproces zo maar eventjes over één kam kan scheren voor de journalisten en schrijvers die festivals verslaan. Dat doen wij bezoekers aan festivals toch ook niet - vandaar de vergelijking.

Geen idee. Is dat zo en wat is daar verkeerd mee? We gaan nu toch niet doen alsof Tenacious D tekstuele hoogstand brengt met dat soort nummers in tegenstelling tot pak nu inderdaad Lizzo die boodschappen over zelfliefde, acceptatie etc. brengt. Niet dat het niet minder amusant kan zijn of whatever, maar dat bladen een bepaalde intentie hebben om dergelijke bands (rock zag ik hierboven al passeren) naar voor of net naar achter te schuiven, lijkt me vrij wankel zoals @mattman al aan gaf.

On-topic nu, vind het vreemd dat we deze week (en sinds de verkoop) nog geen nieuwe naam hebben gekregen eigenlijk. Had toch enigszins gedacht dat ze met de zondag-headliner of Pixies op donderdag zouden komen..
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman
Wat is dan het nut van een recensie als je ze objectief wilt hebben? Ik weet trouwens helemaal niet of je dat intentieproces zo maar eventjes over één kam kan scheren voor de journalisten en schrijvers die festivals verslaan. Dat doen wij bezoekers aan festivals toch ook niet - vandaar de vergelijking.

Geen idee. Is dat zo en wat is daar verkeerd mee? We gaan nu toch niet doen alsof Tenacious D tekstuele hoogstand brengt met dat soort nummers in tegenstelling tot pak nu inderdaad Lizzo die boodschappen over zelfliefde, acceptatie etc. brengt. Niet dat het niet minder amusant kan zijn of whatever, maar dat bladen een bepaalde intentie hebben om dergelijke bands (rock zag ik hierboven al passeren) naar voor of net naar achter te schuiven, lijkt me vrij wankel zoals @mattman al aan gaf.

On-topic nu, vind het vreemd dat we deze week (en sinds de verkoop) nog geen nieuwe naam hebben gekregen eigenlijk. Had toch enigszins gedacht dat ze met de zondag-headliner of Pixies op donderdag zouden komen..
Er zit een behoorlijke nuance tussen volledig objectief en af en toe iets objectiever.

over één kam scheren doe ik zeker niet. Het ging in dit geval over ID, tenacious D , GvF en ik haal Lizzo als voorbeeld erbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick
Volgende week, tijdens het RW-weekend (snif!), zal er in ieder geval geen Canvas uitzending zijn zoals vorig jaar. Toch jammer dat RW niks doet in dat weekend. Maar vooral: er is geen tv-moment om een reeks namen eruit te gooien.

Dan maar ‘gewoon’ online, neem ik aan?
 

Users who are viewing this thread