Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.197
Als iemand die dichtbij Werchter woont dit weekend nog iemand tegen gekomen die deze woorden sprak:
"Ik heb net gehoord dat Metallica komt, dus ik ga zo meteen een combiticket kopen. Als Muse of Metallica komt ga ik altijd combi, die apero-tent is zalig, ik zit daar soms een hele dag".

Mensen die 4 dagen gaan. Geen fuck geven om welke artiest dan ook, maar het festival vol lof prijzen als 1 van hun 2 favoriete bands er komen. Ze zijn helaas met meer dan je denkt, en dat wordt hier op het forum wel eens vergeten...
Zo is het, kan talloze verhalen vertellen.
Paar anekdotes:
- groepjes maten die we hele dag aan hun tent spotten, op een zaterdag bvb, omstreeks 19u toch is checken: vandaag is het tentdag, lekker zuipen aan de tent, toch niks speciaals op de weide, hebben combi bandje
- iemand die in voorverkoop 800 bonnetjes had gekocht. Amai jullie moeten met een grote groep zijn. Kerel met uitgestreken gezicht: 'neen, voor mij en mijn vrouw, we voorzien er ieder 100/dag, Apero kost veel e'
- altijd wat incidentjes met het tapijtenvolk, ambras omdat iemand per ongeluk op de hoek van hun afgebakend stukje grond is gestapt...
- en natuurlijk de tent verhalen, tent vol met volk dat 1 hitje kent, hitje gespeeld, tent leeg

Ken veel mensen die naar RW gaan omwille van die 1 grote band, en de minste dag, is die dan met de kleinste headliner... Consequence of sound vatte dat is goed samen: 'Rock Werchter is the perfect festival for not regular festival people'.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.324
3.273
Zo is het, kan talloze verhalen vertellen.
Paar anekdotes:
- groepjes maten die we hele dag aan hun tent spotten, op een zaterdag bvb, omstreeks 19u toch is checken: vandaag is het tentdag, lekker zuipen aan de tent, toch niks speciaals op de weide, hebben combi bandje
- iemand die in voorverkoop 800 bonnetjes had gekocht. Amai jullie moeten met een grote groep zijn. Kerel met uitgestreken gezicht: 'neen, voor mij en mijn vrouw, we voorzien er ieder 100/dag, Apero kost veel e'
- altijd wat incidentjes met het tapijtenvolk, ambras omdat iemand per ongeluk op de hoek van hun afgebakend stukje grond is gestapt...
- en natuurlijk de tent verhalen, tent vol met volk dat 1 hitje kent, hitje gespeeld, tent leeg

Ken veel mensen die naar RW gaan omwille van die 1 grote band, en de minste dag, is die dan met de kleinste headliner... Consequence of sound vatte dat is goed samen: 'Rock Werchter is the perfect festival for not regular festival people'.
Tapijtenvolk?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.197
Ik moest ook even aan biddende mensen denken maar het gaat om die zitters die een matje meebrengen.
Of plastiek, of handdoek... ook die hele weide die is volstond met die opblaasbare zetels, omdat er vlak voor RW een actie liep in de Action...
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.324
3.273
Aha, had ik moeten weten. Ik heb nare herinneringen aan dat soort volk van op Boutique en Classic. Op Rock Werchter valt dat nog goed mee denk ik?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Aha, had ik moeten weten. Ik heb nare herinneringen aan dat soort volk van op Boutique en Classic. Op Rock Werchter valt dat nog goed mee denk ik?
Valt te zien welke headliners er staan. Vond het bij Metallica in 2014 echt heel erg. Nul sfeer aan de main. (Gek genoeg zelfs niet tijdens Metallica vond ik. Een vol veld, maar weinig beweging enzo. Was geen beste show van ze toen.)

Denk dat er met deze lineup heel veel van dat soort mensen gaan zijn dit jaar...
 
Laatst bewerkt:

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
189
119
Daarom lopen wij altijd door tot op de witte platen. Weinig last van picknickjes daar.
 

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Ik stoor me daar ook wel erg vaak aan. Als het fysiek te zwaar is om een hele dag recht te staan (wat ik zeker kan begrijpen), zouden ze hier beter aparte zones voor zetten. Even op de grond gaan zitten tussen 2 acts in, kan eventueel wel nog door de vingers gezien worden.

Maar denk dat volgende regel wel zou moeten kunnen doorgevoerd worden door een organisatie: ls een act bezig is sta je ofwel recht ofwel ga je ergens in een chillzone zitten waar je geen mensen stoort die wel naar de act willen kijken. Uiteraard zijn de zijpodia in de tenten wel toegestaan om zittend het concert te beleven.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Hangt ook echt af van waar je staat. Bij het gehandicaptenpodium is ook zo’n verzamelplek van veel lokalo’s. Dichtbij de tap, eten en wc. Vaak best gezellig daar, maar sfeer kan soms ook wat omslaan.

En als op een plek wat irritante mensen staan: loop 20 meter verder en de sfeer kan heel anders zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
...
- groepjes maten die we hele dag aan hun tent spotten, op een zaterdag bvb, omstreeks 19u toch is checken: vandaag is het tentdag, lekker zuipen aan de tent, toch niks speciaals op de weide, hebben combi bandje
- ...

Yup, dat zijn wij op de zaterdag dit jaar. Heerlijk dagje wordt dat.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Yup, dat zijn wij op de zaterdag dit jaar. Heerlijk dagje wordt dat.
Hebben wij ook wel eens een dag gedaan, volgens mij toevallig ook een zaterdag. 2017 de SOAD dag, slecht weer en niet echte must sees tot SOAD deed ons toen beslissen om ons bij de tent te bezatten. Niet vermoedend dat op die dag toch dé show van het weekend zou worden gespeeld ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Zo is het, kan talloze verhalen vertellen.
Paar anekdotes:
- groepjes maten die we hele dag aan hun tent spotten, op een zaterdag bvb, omstreeks 19u toch is checken: vandaag is het tentdag, lekker zuipen aan de tent, toch niks speciaals op de weide, hebben combi bandje
- iemand die in voorverkoop 800 bonnetjes had gekocht. Amai jullie moeten met een grote groep zijn. Kerel met uitgestreken gezicht: 'neen, voor mij en mijn vrouw, we voorzien er ieder 100/dag, Apero kost veel e'
- altijd wat incidentjes met het tapijtenvolk, ambras omdat iemand per ongeluk op de hoek van hun afgebakend stukje grond is gestapt...
- en natuurlijk de tent verhalen, tent vol met volk dat 1 hitje kent, hitje gespeeld, tent leeg

Ken veel mensen die naar RW gaan omwille van die 1 grote band, en de minste dag, is die dan met de kleinste headliner... Consequence of sound vatte dat is goed samen: 'Rock Werchter is the perfect festival for not regular festival people'.
Dat soort volk wil je natuurlijk écht aantrekken hè.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Dat soort volk wil je natuurlijk écht aantrekken hè.
Zo´n volk heb je op alle grote festivals, ligt echt niet aan Metallica. Op Pukkelpop is dit bvb. 10 keer erger, tot laat zuipen op de camping om dan naar de boiler te gaan. Die zien geen enkel optreden
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Nee, dan mensen die op 1 dag 20 bands willen zien en geen optreden afkijken. Dan liever de relaxte festivalganger.
I Take Pride In Everything I Do GIF by VH1 Hip Hop Honors
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Brian, Paddy en Yannick

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Velen aanzien Werchter ook als een soort vakantie he. Beetje ongedwongen amuseren met vrienden, optredens checken en waarom zou je je als er geen zak te beleven valt niet effe mogen neergooien in het gras? Wel in het achterste deel van de wei natuurlijk, waar de bomen stonden.
Wil ik een meerwaarde concertbeleving trek ik naar de AB of Trixx etc. Op een massa event moet alles al mee zitten om zo iets te bereiken, David Byrne in 18, Damien Rice in 15 of Stromae in 14 om er enkele bij te nemen.
Zo kan je die irritante dekentjesmensen/main stage plakkers/zatlappen ook noemen ja.
Best niet naar een festival gaan dan, die zijn er toch overal?
On the other side, niks zo gemakkelijk als een festival om deze te vermijden, gewoon enkele meters opschuiven en klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero, festirock en Paddy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken