Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Aaran wrote:
Pixies > Royal Blood > Pearl Jam
Faith No More > Gorillaz > Tame Impala
Liam Gallagher > The Killers > The Strokes
Volbeat > Twenty One Pilots > Red Hot Chili Peppers

Lekker divers!
10 rockacts en zo’n beetje louter witte mannen, heerlijk.
Ja en een affiche waar de hele wereld jaloers op zou zijn, maar laten we vooral zoals jij gaan zitten tellen. Heerlijk constructief.
Is Rock Werchter z'n schuld zeker dat Taylor Swift, Kendrick en Paak afzeggen?..
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Gorillaz zullen co-headlinen met een andere band, een band die nog nooit op de main heeft gespeeld maar dit inmiddels zeker aankan en vele malen al in de barn hebben gespeeld. Hier wordt natuurlijk Tame Impala bedoelt. Combi Tame Impala - Gorillaz vind ik wel heel mooi!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Aaran wrote:
Pixies > Royal Blood > Pearl Jam
Faith No More > Gorillaz > Tame Impala
Liam Gallagher > The Killers > The Strokes
Volbeat > Twenty One Pilots > Red Hot Chili Peppers

Lekker divers!
10 rockacts en zo’n beetje louter witte mannen, heerlijk.
Dat vind ik wel, ja. Vooral die witte mannen. Godskolere, zeg, hoe vaak gaan we daar nog over vallen?
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:
Pixies > Royal Blood > Pearl Jam
Faith No More > Gorillaz > Tame Impala
Liam Gallagher > The Killers > The Strokes
Volbeat > Twenty One Pilots > Red Hot Chili Peppers

Lekker divers!
10 rockacts en zo’n beetje louter witte mannen, heerlijk.

Heb je zeker gelijk in hoor, ik zie zelf ook veel liever een pop/hip hop act erbij als sub/headliner. Echter zijn er helaas nog niet al te veel kandidaten in de geruchtenlijst dit deze plekken kunnen invullen. Feit blijft natuurlijk wel dat er uberhaupt minder diversiteit is binnen de headliners voor Rock Werchter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Aaran wrote:
Pixies > Royal Blood > Pearl Jam
Faith No More > Gorillaz > Tame Impala
Liam Gallagher > The Killers > The Strokes
Volbeat > Twenty One Pilots > Red Hot Chili Peppers

Lekker divers!
10 rockacts en zo’n beetje louter witte mannen, heerlijk.

Haha inderdaad. Dagkaartje voor de vrijdag en in 2022 combi mocht dit het zijn. En Strokes op BKS.

Ga even voor m'n eigen winkel spreken, maar hoop dat The Killers gewoon weer TWC doen (vind dat eigenlijk geen RW materiaal meer...) en Volbeat op een losse dag met Metallica (dat is puur hypothetisch natuurlijk, wil nog maar eens zien of Metallica de deur uitgaat in 2021). Al blijf ik erbij: voor de ticketkopers is Volbeat op de lineup wel het mooist.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Is Rock Werchter z’n schuld zeker dat Taylor Swift, Kendrick en Paak afzeggen?..
Prioriteiten stellen als organisatie. Als je als één van de grootste festivals in Europa (en de grootste verdeler bent qua namen in België want Dour, GMM, PKP, Cactus etc.) achter een leuke naam gaat, dan kun je die vaak ook verzilveren. Althans, dat vermoed ik toch. Dit gaat niet alleen over het rondje afzeggingen owv corona maar is gewoon algemeen bekend.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Mooi dat de discussie weer verdeeld is in twee kampen. Of je bent een witte man en je houdt van rock of je bent lekker alternatief en schopt tegen de eerste groep aan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
RubenFrusciante wrote:
Is Rock Werchter z’n schuld zeker dat Taylor Swift, Kendrick en Paak afzeggen?..

Prioriteiten stellen als organisatie. Als je als één van de grootste festivals in Europa (en de grootste verdeler bent qua namen in België want Dour, GMM, PKP, Cactus etc.) achter een leuke naam gaat, dan kun je die vaak ook verzilveren. Althans, dat vermoed ik toch. Dit gaat niet alleen over het rondje afzeggingen owv corona maar is gewoon algemeen bekend.
Prima, maar dit gaat toch echt over die afzeggingen...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330

Hoe goed was die in 2008 trouwens. Ging nog maar net naar festivals maar herinner me nog dat RW toen een eigen officiële forum had. Daar werd vooraf zoveel kak gegooid naar de bekendmaking van Jay-Z, want toen was de echt nog 'not done'. (Zie ook Noel Gallagher die zich compleet belachelijk maakte over zijn Glasto headlineshow)

Maar wat een show was dat uiteindelijk. Die setlist was perfect, de band die Jay-Z omringde swingde als een tiet. Heel het veld vol ook. Over een overwinning/rechtzetting gesproken.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Aaran wrote:
Pixies > Royal Blood > Pearl Jam
Faith No More > Gorillaz > Tame Impala
Liam Gallagher > The Killers > The Strokes
Volbeat > Twenty One Pilots > Red Hot Chili Peppers


Lekker divers!
10 rockacts en zo’n beetje louter witte mannen, heerlijk.

Dat vind ik wel, ja. Vooral die witte mannen. Godskolere, zeg, hoe vaak gaan we daar nog over vallen?

Tot men door heeft dat het behoorlijk gênant is om zo conservatief te blijven boeken en eigenlijk vrijwel nooit buiten de lijntjes te kleuren; zeker wat betreft headliners.
Doen ze dat een keer wel met Kendrick, wordt hij straks vervangen door de zoveelste rockband, dat is gewoon zuur.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
RubenFrusciante wrote:
Is Rock Werchter z’n schuld zeker dat Taylor Swift, Kendrick en Paak afzeggen?..

Prioriteiten stellen als organisatie. Als je als één van de grootste festivals in Europa (en de grootste verdeler bent qua namen in België want Dour, GMM, PKP, Cactus etc.) achter een leuke naam gaat, dan kun je die vaak ook verzilveren. Althans, dat vermoed ik toch. Dit gaat niet alleen over het rondje afzeggingen owv corona maar is gewoon algemeen bekend.
En dat die acts afzeggen omdat ze nog niet durven op te treden door Corona, andere plannen hebben voor 2021, gewoon schijt hebben en niet willen spelen, of welke andere reden dat is geen mogelijkheid?
Je denkt toch niet dat RW zoiets heeft gehad van "Ach Kendrick, die kunnen we wel missen, die laten we wel weer een andere keer terugkomen"? Of Notabene Taylor, waar hun hele dag om draait?..
Rock Werchter wil deze namen die vastlagen toch gewoon opnieuw hebben, of ben ik nou gek? Dat ligt eerder aan de acts zelf denk ik dan hoor.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
RubenFrusciante wrote:
Is Rock Werchter z’n schuld zeker dat Taylor Swift, Kendrick en Paak afzeggen?..

Prioriteiten stellen als organisatie. Als je als één van de grootste festivals in Europa (en de grootste verdeler bent qua namen in België want Dour, GMM, PKP, Cactus etc.) achter een leuke naam gaat, dan kun je die vaak ook verzilveren. Althans, dat vermoed ik toch. Dit gaat niet alleen over het rondje afzeggingen owv corona maar is gewoon algemeen bekend.
En dat die acts afzeggen omdat ze nog niet durven op te treden door Corona, andere plannen hebben voor 2021, gewoon schijt hebben en niet willen spelen, of welke andere reden dat is geen mogelijkheid?
Je denkt toch niet dat RW zoiets heeft gehad van “Ach Kendrick, die kunnen we wel missen, die laten we wel weer een andere keer terugkomen”? Of notabene Taylor, waar de hele dag om draait?..
Rock Werchter wil deze namen die vastlagen toch gewoon opnieuw hebben, of ben ik nou gek? Dat ligt eerder aan de acts zelf denk ik dan hoor.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
wenteldave wrote:

James wrote:

Aaran wrote:
Pixies > Royal Blood > Pearl Jam
Faith No More > Gorillaz > Tame Impala
Liam Gallagher > The Killers > The Strokes
Volbeat > Twenty One Pilots > Red Hot Chili Peppers


Lekker divers!
10 rockacts en zo’n beetje louter witte mannen, heerlijk.


Dat vind ik wel, ja. Vooral die witte mannen. Godskolere, zeg, hoe vaak gaan we daar nog over vallen?

Tot men door heeft dat het behoorlijk gênant is om zo conservatief te blijven boeken en eigenlijk vrijwel nooit buiten de lijntjes te kleuren; zeker wat betreft headliners.
Doen ze dat een keer wel met Kendrick, wordt hij straks vervangen door de zoveelste rockband, dat is gewoon zuur.

Het is conversatief, maar dit gaat om de bovenkant van de lineup. Tuurlijk zie ik en denk ik velen anderen wat variatie tussen de stijlen etc. Echter is en blijft het een kwestie van aanbod van de artiesten zelf en is livenation/RW hier afhankelijk van. Wat mij betreft gooien ze Lizzo op main voor de sub, op de plaats van FNM, Liam, Pixies etc. Alleen moet ze wel in 2021 willen/kunnen touren.
Dat Kendrick direct passende vervanger heeft is logisch aangezien er minder aanbod is op dat gebied. Gorillaz en Tame Impala co-headline constructie vind ik zelf dan wel een goede oplossing. Vallen allebei niet echt binnen rock (Gorillaz heel misschien).
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Mooi dat de discussie weer verdeeld is in twee kampen. Of je bent een witte man en je houdt van rock of je bent lekker alternatief en schopt tegen de eerste groep aan.

Het gaat helemaal niet om 'tegen aan schoppen'. Ik ben zelf ook groot fan van een Jack White of The Strokes, maar met je tijd meegaan is ook belangrijk.
Ik vind het inderdaad zonde als een festival als Werchter zijn 10 mooiste spots alleen over rockbands zou verdelen, dat heeft niks met 'haat' tegenover dat genre te maken, maar met een brede blik die verder kijkt dan één genre, en ik zou het dan ook mooi vinden als ze een beetje durven afwisselen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
wenteldave wrote:

James wrote:

Aaran wrote:
Pixies > Royal Blood > Pearl Jam
Faith No More > Gorillaz > Tame Impala
Liam Gallagher > The Killers > The Strokes
Volbeat > Twenty One Pilots > Red Hot Chili Peppers


Lekker divers!
10 rockacts en zo’n beetje louter witte mannen, heerlijk.


Dat vind ik wel, ja. Vooral die witte mannen. Godskolere, zeg, hoe vaak gaan we daar nog over vallen?

Tot men door heeft dat het behoorlijk gênant is om zo conservatief te blijven boeken en eigenlijk vrijwel nooit buiten de lijntjes te kleuren; zeker wat betreft headliners.
Doen ze dat een keer wel met Kendrick, wordt hij straks vervangen door de zoveelste rockband, dat is gewoon zuur.
Daarom zit je dan ook in het Werchter topic. Als of dat uberhaupt ooit een progressief festival is geweest, lol.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Yannick wrote:

RubenFrusciante wrote:
Is Rock Werchter z’n schuld zeker dat Taylor Swift, Kendrick en Paak afzeggen?..


Prioriteiten stellen als organisatie. Als je als één van de grootste festivals in Europa (en de grootste verdeler bent qua namen in België want Dour, GMM, PKP, Cactus etc.) achter een leuke naam gaat, dan kun je die vaak ook verzilveren. Althans, dat vermoed ik toch. Dit gaat niet alleen over het rondje afzeggingen owv corona maar is gewoon algemeen bekend.

En dat die acts afzeggen omdat ze nog niet durven op te treden door Corona, andere plannen hebben voor 2021, gewoon schijt hebben en niet willen spelen, of welke andere reden dat is geen mogelijkheid?
Je denkt toch niet dat RW zoiets heeft gehad van “Ach Kendrick, die kunnen we wel missen, die laten we wel weer een andere keer terugkomen”? Of notabene Taylor, waar de hele dag om draait?..
Rock Werchter wil deze namen die vastlagen toch gewoon opnieuw hebben, of ben ik nou gek? Dat ligt eerder aan de acts zelf denk ik dan hoor.

Klopt de artiesten en hun agent/team beslissen zelf of ze dat doen, vaak wordt wel een afspraak gemaakt dat ze binnen een 2/3 jaar toch op Rock Werchter zullen spelen (Of TW/Boutique).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Joslittel wrote:
Mooi dat de discussie weer verdeeld is in twee kampen. Of je bent een witte man en je houdt van rock of je bent lekker alternatief en schopt tegen de eerste groep aan.

Het gaat helemaal niet om ‘tegen aan schoppen’. Ik ben zelf ook groot fan van een Jack White of The Strokes, maar met je tijd meegaan is ook belangrijk.
Ik vind het inderdaad zonde als een festival als Werchter zijn 10 mooiste spots alleen over rockbands zou verdelen, dat heeft niks met ‘haat’ tegenover dat genre te maken, maar met een brede blik die verder kijkt dan één genre, en ik zou het dan ook mooi vinden als ze een beetje durven afwisselen.

Ik vind zelf de line-up van Werchter redelijk afwisselend als je verder kijkt dan de laatste 2 namen op de mainstage. De andere genres staan er ook ruim vertegenwoordigd. Je kunt ook van Werchter zeggen dat ze wat trouwer blijven aan hun kerndoelgroep/formule en de namen die jij graag ziet overlaat aan festivals waar ze beter tot hun recht komen zoals Dour en Ardentes en ook Pukkelpop. Werchter hoeft niet perse op alle genres een 10 te scoren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Doen ze dat een keer wel met Kendrick, wordt hij straks vervangen door de zoveelste rockband, dat is gewoon zuur.

Zou me daar nu nog niet te veel zorgen over maken. Rock Werchter, en Herman, willen zich echt wel profileren als een festival met de vinger op de pols (dus ook qua heel grote namen). Ik ga er ook vanuit dat we nog niet alles wat gaat headlinen, nu al kennen.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
En dat die acts afzeggen omdat ze nog niet durven op te treden door Corona, andere plannen hebben voor 2021, gewoon schijt hebben en niet willen spelen, of welke andere reden dat is geen mogelijkheid?
Je denkt toch niet dat RW zoiets heeft gehad van “Ach Kendrick, die kunnen we wel missen, die laten we wel weer een andere keer terugkomen”? Of notabene Taylor, waar de hele dag om draait?..
Rock Werchter wil deze namen die vastlagen toch gewoon opnieuw hebben, of ben ik nou gek? Dat ligt eerder aan de acts zelf denk ik dan hoor.
Geen idee, je opmerking klonk gewoon vrij sarcastisch terwijl er in James' opmerking wel ergens een waarheid in schuilt natuurlijk en of dat nu met of zonder corona (mijn punt) was je toch ongeveer elk jaar wel weer met ongeveer dezelfde (soort) headliners aan komt leuren. Niet dat dat per se een slecht ding hoeft te zijn, daar niet van. Maar dan pakt Pinkpop (en je kunt ze daarover verwensen of niet) het toch nét iets spannenders aan, iets waar Indiaan eerder vandaag ook al naar verwees en dat heeft gewoon te maken met prioriteiten stellen hoewel natuurlijk alles nog af te vallen valt en we nog éigenlijk nog maar twee (of drie als je PJ meerekent) headliners effectief kennen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Daarom zit je dan ook in het Werchter topic. Als of dat uberhaupt ooit een progressief festival is geweest, lol.

Er is nog een verschil tussen progressief zijn, en mee met de tijd.

Rock Werchter is geen Le Guess Who. Of een Primavera. Maar ze weten ook donders goed dat ze niet kunnen, of mogen, blijven teren op steeds ouder wordende headliners met een steeds ouder wordende doelgroep. Van mij mag Rock Werchter gerust nog wat meer naar Roskilde kijken, maar over het algemeen doen die het echt niet zo slecht. Vind ik dan. Kijk, ik heb mijn positieve hoed op!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken