Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Travis Scott met die vette productie en visuals van 'm (qua live show weet ik wel niet of het heel spannend is tbh, hoor niet echt veel goeie dingen daarover + ook zijn reputatie om te laat te komen of z'n show te half-assen) of The Weeknd, dat ze die Starboy-show in 2016 hebben laten schieten vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Tweede kans met After Hours, weer een giga-plaat moet toch ooit 's lukken? Future is Les Ardentes/Dour materiaal jongens.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Kendrick vervangen is niet te doen, zeker op een festival als RW. Kanye is dan de enige die in mij opkomt die eenzelfde reactie (kun je positief of negatief opvatten ;-)) teweeg zou brengen. Tyler is in mijn ogen nog niet geschikt als co-headliner op een relatief ouderwets festival als RW. Barn head of sub zou wat mij betreft de max. zijn voor hem. En dan kom je voor de hiphopfans toch op een halve oplossing uit. Dan kun je beter net even wat anders programmeren, als je het mij vraagt. Het is natuurlijk ook niet voor niks dat ze je de optie bieden om een Ticketmaster/Werchter tegoed te besteden aan andere evenementen in 2021 óf 2022. Dat lijkt me expliciet zo gedaan om hiphopfans (en metal/SOAD-fans for that matter) de mogelijkheid te geven om ergens anders heen te gaan of te wachten tot hij een jaar later mogelijk wel komt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Oja eens hoor (al hoewel ik stiekem een beetje benieuwd ben naar RHCP met John Frusciante terug in de band). Nieuwe headliners zouden altijd welkom moeten zijn. Dus daarom eens dat ze Tyler dan maar eens in het diepe moeten gooien (mits het mogelijk is, geen idee hoe Tyler zijn agenda er uit ziet). Kendrick was eigenlijk al een beetje aan de late kant imo.

Dit soort artiesten zijn de toekomst van de festivals. En misschien komen we een keer op een leeftijd dat we het stokje moeten overgeven aan de jongeren. Dan gaan wij lekker op Bospop naar Muse, Blur en Depeche Mode kijken. Met Mumford & Sons en Editors als voorprogramma.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Over Future: dat is natuurlijk gewoon Dour of Ardentes materiaal (sterker: hij staat gewoon op die laatste als headliner).

The Weeknd zal ongetwijfeld heel hoog op de wensenlijst van de organisatie staan. Die man blijft echt hit na hit maken, en zijn materiaal blijft ook gewoon heel sterk. Die zie ik wel veel kaarten verschuiven mocht die er staan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Over Future: dat is natuurlijk gewoon Dour of Ardentes materiaal (sterker: hij staat gewoon op die laatste als headliner).

The Weeknd zal ongetwijfeld heel hoog op de wensenlijst van de organisatie staan. Die man blijft echt hit na hit maken, en zijn materiaal blijft ook gewoon heel sterk. Die zie ik wel veel kaarten verschuiven mocht die er staan.
Ik vind The Weeknd wel een beetje rare vergelijking. Dat heeft toch niets met Hip Hop te maken?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Travis Scott met die vette productie en visuals van ‘m (qua live show weet ik wel niet of het heel spannend is tbh, hoor niet echt veel goeie dingen daarover + ook zijn reputatie om te laat te komen of z’n show te half-assen) of The Weeknd, dat ze die Starboy-show in 2016 hebben laten schieten vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Tweede kans met After Hours, weer een giga-plaat moet toch ooit ’s lukken? Future is Les Ardentes/Dour materiaal jongens.

Travis liep op Woo-Hah ook behoorlijk snel van het podium af, ik hoorde na een klein uurtje, wat voor zo'n dure headliner uiteraard nogal kort is.
Ik zie Tyler & Gorillaz samen best zitten, op Primavera is die combinatie ook vlot uitverkocht (zegt natuurlijk niet veel voor Werchter, maar toch). Earl Sweatshirt 's middags in een tent en veel hiphop fans zullen wel tevreden zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Yannick wrote:
Travis Scott met die vette productie en visuals van ‘m (qua live show weet ik wel niet of het heel spannend is tbh, hoor niet echt veel goeie dingen daarover + ook zijn reputatie om te laat te komen of z’n show te half-assen) of The Weeknd, dat ze die Starboy-show in 2016 hebben laten schieten vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Tweede kans met After Hours, weer een giga-plaat moet toch ooit ’s lukken? Future is Les Ardentes/Dour materiaal jongens.

Travis liep op Woo-Hah ook behoorlijk snel van het podium af, ik hoorde na een klein uurtje, wat voor zo’n dure headliner uiteraard nogal kort is.
Dat bedoel ik dus inderdaad, zijn sets zijn vaak niet langer dan een uurtje al had zijn set op Coachella dit jaar misschien een ander, beter beeld kunnen scheppen van zijn shows. Qua afsluitende party-act zie ik het best wel voor me maar moet ie wel 75 minuten rond krijgen, natuurlijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
James wrote:

Yannick wrote:
Travis Scott met die vette productie en visuals van ‘m (qua live show weet ik wel niet of het heel spannend is tbh, hoor niet echt veel goeie dingen daarover + ook zijn reputatie om te laat te komen of z’n show te half-assen) of The Weeknd, dat ze die Starboy-show in 2016 hebben laten schieten vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Tweede kans met After Hours, weer een giga-plaat moet toch ooit ’s lukken? Future is Les Ardentes/Dour materiaal jongens.


Travis liep op Woo-Hah ook behoorlijk snel van het podium af, ik hoorde na een klein uurtje, wat voor zo’n dure headliner uiteraard nogal kort is.

Dat bedoel ik dus inderdaad, zijn sets zijn vaak niet langer dan een uurtje al had zijn set op Coachella dit jaar misschien een ander, beter beeld kunnen scheppen van zijn shows. Qua afsluitende party-act zie ik het best wel voor me maar moet ie wel 75 minuten rond krijgen, natuurlijk.
Misschien moeten we ook is bedenken of een headliner per direct "lang" moet spelen? Ik heb vaak headliners gezien waarbij ik denk, pff dat had wel een beetje korter gemogen. Een Guns N' Roses bijvoorbeeld zou ik veel toffer vinden als ze een korte set spelen ipv 2,5/3 uur lang. Maar misschien omdat ik niet fanboy genoeg ben. Maar er zijn weinig artiesten die me zo lang kunnen blijven boeien. Als je na een uurtje of 1,5 gewoon een dikke show vol met hits gepompt hebt, dan is het vaak ook wel mooi geweest toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
mattman wrote:
Over Future: dat is natuurlijk gewoon Dour of Ardentes materiaal (sterker: hij staat gewoon op die laatste als headliner).

The Weeknd zal ongetwijfeld heel hoog op de wensenlijst van de organisatie staan. Die man blijft echt hit na hit maken, en zijn materiaal blijft ook gewoon heel sterk. Die zie ik wel veel kaarten verschuiven mocht die er staan.

Ik vind The Weeknd wel een beetje rare vergelijking. Dat heeft toch niets met Hip Hop te maken?

Oh maar ik vergelijk The Weeknd geenzsinds met Kendrick hoor. Of met hip hop. Da's natuurlijk gewoon een pop/nu soul act. Maar noemde 'm even als mooie naam wanneer ze (nu of in de toekomst) op zoek zijn naar een nieuwe, bijdetijdse headliner. The Weeknd past perfect op Rock Werchter.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:
Over Future: dat is natuurlijk gewoon Dour of Ardentes materiaal (sterker: hij staat gewoon op die laatste als headliner).

The Weeknd zal ongetwijfeld heel hoog op de wensenlijst van de organisatie staan. Die man blijft echt hit na hit maken, en zijn materiaal blijft ook gewoon heel sterk. Die zie ik wel veel kaarten verschuiven mocht die er staan.


Ik vind The Weeknd wel een beetje rare vergelijking. Dat heeft toch niets met Hip Hop te maken?

Oh maar ik vergelijk The Weeknd geenzsinds met Kendrick hoor. Of met hip hop. Da’s natuurlijk gewoon een pop/nu soul act. Maar noemde ‘m even als mooie naam wanneer ze (nu of in de toekomst) op zoek zijn naar een nieuwe, bijdetijdse headliner. The Weeknd past perfect op Rock Werchter.
Ow maar ik ook hoor, hoopte op The Weeknd voor Lowlands/Pukkelpop eigenlijk. Maar helaas dat kwam er niet van. Maar had het het idee dat deze naam voort vloeide voor een naam wat uit het Hip Hop hoekje zou moeten komen. En dat zou ik onterecht vinden.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Grote namen die als headline alternief kunnen dienen in het genre van Kendrick zijn uiteraard klein. Dan kom je automatisch bij een Childish Gambino, Eminem en Jay Z uit.


Geen van die drie lijkt realistisch op dit moment, dus zal het settelen for less worden of hopen dat Gorillaz echt het alternatief is dat ze geboekt hebben voor de Lamar spot. Faith no More - 21 Pilots - Gorillaz zou in elk geval een avond line up zijn waar veel andere festivals jaloers naar zouden kijken. Geef je FNM en 21 Pilots sets van 75 minuutjes en laat je Albarn en co het gewoon even laat maken tot half 3. Het werkte in 2018, dat lukt hen nu ook wel.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maar er zijn weinig artiesten die me zo lang kunnen blijven boeien. Als je na een uurtje of 1,5 gewoon een dikke show vol met hits gepompt hebt, dan is het vaak ook wel mooi geweest toch?
Ik denk persoonlijk dat het een trend is die al enkele jaren is ingezet dat headline-shows korter en korter worden. Vroeger speelden zowat àlle headliners minstens 2h/2,5, tegenwoordig ligt die norm op anderhalf uur meer en in de VS ligt die - mede door de curfew die er in vele steden heerst - nog iets lager, denk ik. Headliners beginnen daar om pakweg half 9/kwart voor 9 en om tien uur kan iedereen naar huis. Desalniettemin denk ik inderdaad dat een soort greatest hits-show zo'n beetje de norm is geworden en dat iets oudere headliners opteren om wat langer te spelen omdat ze er graag hier en daar een deep-cut in steken. Het heeft allebei z'n charme wel, denk ik.

Dan kom je automatisch bij een Childish Gambino
Gambino stond nog nooit in België en heeft één redelijk oké album ofzo, geen idee waarom die opeens groter of spannender zou zijn dan het rijtje artiesten dat de afgelopen pagina's al de ronde heeft gedaan of zelfs nog maar bij Em of Jay Z horen te staan.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Pixies > Royal Blood > Pearl Jam
Faith No More > Gorillaz > Tame Impala
Liam Gallagher > The Killers > The Strokes
Volbeat > Twenty One Pilots > Red Hot Chili Peppers
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Yannick wrote:
Travis Scott met die vette productie en visuals van ‘m (qua live show weet ik wel niet of het heel spannend is tbh, hoor niet echt veel goeie dingen daarover + ook zijn reputatie om te laat te komen of z’n show te half-assen) of The Weeknd, dat ze die Starboy-show in 2016 hebben laten schieten vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Tweede kans met After Hours, weer een giga-plaat moet toch ooit ’s lukken? Future is Les Ardentes/Dour materiaal jongens.

Travis liep op Woo-Hah ook behoorlijk snel van het podium af, ik hoorde na een klein uurtje, wat voor zo’n dure headliner uiteraard nogal kort is.
Ik zie Tyler & Gorillaz samen best zitten, op Primavera is die combinatie ook vlot uitverkocht (zegt natuurlijk niet veel voor Werchter, maar toch). Earl Sweatshirt ’s middags in een tent en veel hiphop fans zullen wel tevreden zijn.

Was Travis Scott niet die man die een dag op Pukkelpop zou headlinen maar toch niet kwam met een vage reden over voorbereidingen voor de MTV-awards ?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.390
James wrote:

Yannick wrote:
Travis Scott met die vette productie en visuals van ‘m (qua live show weet ik wel niet of het heel spannend is tbh, hoor niet echt veel goeie dingen daarover + ook zijn reputatie om te laat te komen of z’n show te half-assen) of The Weeknd, dat ze die Starboy-show in 2016 hebben laten schieten vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Tweede kans met After Hours, weer een giga-plaat moet toch ooit ’s lukken? Future is Les Ardentes/Dour materiaal jongens.


Travis liep op Woo-Hah ook behoorlijk snel van het podium af, ik hoorde na een klein uurtje, wat voor zo’n dure headliner uiteraard nogal kort is.
Ik zie Tyler & Gorillaz samen best zitten, op Primavera is die combinatie ook vlot uitverkocht (zegt natuurlijk niet veel voor Werchter, maar toch). Earl Sweatshirt ’s middags in een tent en veel hiphop fans zullen wel tevreden zijn.

Was Travis Scott niet die man die een dag op Pukkelpop zou headlinen maar toch niet kwam met een vage reden over voorbereidingen voor de MTV-awards ?

En de dag dat hij normaal zou spelen wat zat te basketballen met James Harden.
Verdiende Pkp of eender welke organisator niet, maar betreffende dochter Chokri (die dweept met die artiesten en teveel invloed heeft op de papa) was dat wel een 'net goed' situatietje.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Indiaantje89 wrote:
Maar er zijn weinig artiesten die me zo lang kunnen blijven boeien. Als je na een uurtje of 1,5 gewoon een dikke show vol met hits gepompt hebt, dan is het vaak ook wel mooi geweest toch?

Ik denk persoonlijk dat het een trend is die al enkele jaren is ingezet dat headline-shows korter en korter worden. Vroeger speelden zowat àlle headliners minstens 2h/2,5, tegenwoordig ligt die norm op anderhalf uur meer en in de VS ligt die – mede door de curfew die er in vele steden heerst – nog iets lager, denk ik. Headliners beginnen daar om pakweg half 9/kwart voor 9 en om tien uur kan iedereen naar huis. Desalniettemin denk ik inderdaad dat een soort greatest hits-show zo’n beetje de norm is geworden en dat iets oudere headliners opteren om wat langer te spelen omdat ze er graag hier en daar een deep-cut in steken. Het heeft allebei z’n charme wel, denk ik.


parelconfituur wrote:
Dan kom je automatisch bij een Childish Gambino

Gambino stond nog nooit in België en heeft één redelijk oké album ofzo, geen idee waarom die opeens groter of spannender zou zijn dan het rijtje artiesten dat de afgelopen pagina’s al de ronde heeft gedaan of zelfs nog maar bij Em of Jay Z horen te staan.
Om 10uur naar huis...
Weg sfeer. Geef mij dan maar hoe het hier is.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Ondertussen zit Ken19 op dat ander forum keihard te hinten naar een band die klein begonnen is en vaker in de tenten gespeeld heeft die nu een mooie plek op main zou krijgen...

....kijk, dan denk ik automatisch aan Tame Impala dus.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Pixies > Royal Blood > Pearl Jam
Faith No More > Gorillaz > Tame Impala
Liam Gallagher > The Killers > The Strokes
Volbeat > Twenty One Pilots > Red Hot Chili Peppers

Vervang The killers door The National en zet voor Volbeat nog Placebo op zondag en je hebt jezelf een deal.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Pixies > Royal Blood > Pearl Jam
Faith No More > Gorillaz > Tame Impala
Liam Gallagher > The Killers > The Strokes
Volbeat > Twenty One Pilots > Red Hot Chili Peppers

Lekker divers!
10 rockacts en zo'n beetje louter witte mannen, heerlijk.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Tame Impala, RHCP, Pearl Jam op één affiche.. Doe Liam Gallagher er nog bij en je hebt gewoon 4 van mijn 5 favoriete bands aller tijden en dan daarbij ook nog The Strokes.
Alleen waar zou je Tame Impala neerzetten? Co-head met The Strokes zou een droom zijn. Maar met de grote namen die nu bekend zijn, Kendrick en SOAD als afvallers en acts die redelijk zeker lijken dat ze (terug)komen krijg je zoiets:
Pearl Jam - Royal Blood - Pixies
Tame Impala - The Strokes - Gallagher
Gorillaz - 21Pilots - FNM
RHCP - Volbeat - Placebo

of
Pearl Jam - The Killers - Pixies
The Strokes - Royal Blood - Gallagher
Gorillaz - 21Pilots - FNM
RHCP - Volbeat - Placebo

of
Pearl Jam - Royal Blood - Pixies
The Strokes - The Killers - Gallagher
Gorillaz - Tame Impala - FNM
RHCP - 21Pilots - Placebo

Geen idee welke ik liever zou hebben.
Ook goed mogelijk dat dit veel te positief is, maar met de namen die nu bekend zijn, lijken dit me 3 goede opties, dan kun je altijd nog een The Killers vervangen met The National, of FNM of Gallagher kwijtraken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken