Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Hi all,

Ik volg al een hele tijd maar nog nooit gereageerd. Dat verandert vandaag, waarschijnlijk heb ik ergens ijdele hoop dat dit een soort van “fix” is voor de jeuk die het gat waar Werchter zat, achtergelaten heeft.

Ik heb een vraagje: is het gerucht van de 5 dagen effectief serieus overwogen? Hoe weten we dat? En is het nu helemaal van de baan?

Mr Ken van eFest heeft ons kunnen vertellen dat de 5 dagen nog wel een work-in-progress is, of te wel het is nog niet van de baan. Ook als je kijkt naar wanneer rock werchter naar 3 dagen ging en naar 4 dagen ging waren er al namen bekend. Het is dus zeker nog een mogelijkheid! Persoonlijk hoop ik dan op een extra halve dag zoals P!NK, dus eventueel met een grotere hiphop/pop act zoals een Eminem, The Weeknd, Ed Sheeran, Taylor, Coldplay of dergelijke.

Zoals:
The Killers - Taylor Swift
Pixies - Pearl Jam
Royal Blood - The Strokes
TOP - Red Hot Chili Peppers
Volbeat -Gorillaz
 

bassisandro

Playlistbediener
6 jul 2020
16
0
Ik ben nog niet mee wie Mr Ken precies is :)

Zelf heb ik ook wel wat geruchten opgevangen maar die worden nooit sterk gemaakt eigenlijk. Het zou super zijn, maar niet haalbaar als je kijkt naar de dezelfde redenen waarom het net eerder nooit tot 5 dagen is uitgegroeid (gemeente, bewoners vb). Met niet haalbaar bedoel ik: waarom is het nu anders?
 

Jerre93

Playlistbediener
2 feb 2016
48
16
wenteldave wrote:

ChiquitaChaser wrote:

Joe wrote:

Paddy wrote:

daanvandingenen wrote:
…Stiekem hoop ik dat ze volbeat en syod naar GM verhuizen want die laatste dag was echt een verschrikking voor mij!


Alleen als we daarvoor een Metallica of Rammstein voor terug op het affiche krijgen.


Inderdaad.
En uiteindelijk zal het in 2021 al 7 jaar geleden zijn dat Metallica er nog eens stond. Hoog tijd dus.


Metallica doet normaal in 2021 ne stop in Werchter
Maar er zijn wel enkele factoren die deze planning in de war kunnen sturen….


Hebbie alleen informatie over Werchter of heb je meer in petto? Ben best benieuwd naar andere concerten van Metallica.

Metallica was idd de bedoeling voor 2021, voor corona uitbrak. Valt te zien of het contract al vastlag en welke headliners wel of niet doorkomen van vorig jaar. Een dag met volbeat, soad en Metallica zou ook wel kunnen denk ik.

Het is mijn favoriete band, en ik volg ze nochtans op de voet. Het is natuurlijk 7 jaar geleden, maar van waar heb je die info juist? Nergens vernam ik dat ze in 2021 naar Europa komen.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
403
248
bassisandro wrote:
Hi all,

Ik volg al een hele tijd maar nog nooit gereageerd. Dat verandert vandaag, waarschijnlijk heb ik ergens ijdele hoop dat dit een soort van “fix” is voor de jeuk die het gat waar Werchter zat, achtergelaten heeft.

Ik heb een vraagje: is het gerucht van de 5 dagen effectief serieus overwogen? Hoe weten we dat? En is het nu helemaal van de baan?

Mr Ken van eFest heeft ons kunnen vertellen dat de 5 dagen nog wel een work-in-progress is, of te wel het is nog niet van de baan. Ook als je kijkt naar wanneer rock werchter naar 3 dagen ging en naar 4 dagen ging waren er al namen bekend. Het is dus zeker nog een mogelijkheid! Persoonlijk hoop ik dan op een extra halve dag zoals P!NK, dus eventueel met een grotere hiphop/pop act zoals een Eminem, The Weeknd, Ed Sheeran, Taylor, Coldplay of dergelijke.

Zoals:
The Killers – Taylor Swift
Pixies – Pearl Jam
Royal Blood – The Strokes
TOP – Red Hot Chili Peppers
Volbeat -Gorillaz

Het lijkt het me niet aannemelijk dat dit "work in progress" is als a.s. vrijdag de ticketverkoop al start. Dit lijkt me dus een uitgemaakte zaak. In het persbericht op de website staat trouwens dat het festival van 1 t/m 4 juli wordt gehouden. Volgens mij is Ken gewoon aan het speculeren.

Zelf sta ik wel open voor een extra dagje ;-).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik ben nog niet mee wie Mr Ken precies is ?

Zelf heb ik ook wel wat geruchten opgevangen maar die worden nooit sterk gemaakt eigenlijk. Het zou super zijn, maar niet haalbaar als je kijkt naar de dezelfde redenen waarom het net eerder nooit tot 5 dagen is uitgegroeid (gemeente, bewoners vb). Met niet haalbaar bedoel ik: waarom is het nu anders?

Mr Ken post regelmatig in het Werchtertopic op eFestivals (internationaal festivalforum), en heeft daar al laten merken dat hij over insider-connecties beschikt. Heeft een week geleden bvb nog aangegeven dat we de nieuwe datum, eerste namen en start van de ticketverkoop allemaal in een keer zouden krijgen.

En waarom nu anders? Omwille van COVID. Als we in '21 alsnog 5 dagen krijgen, dan is dat een éénmalige gebeurtenis omwille van de huidige situatie, niet met de intentie om dit jaarlijks te doen. Er zouden reeds headliners geboekt zijn voor '21 op het moment dat dit jaar geannuleerd werd, en de 5 dagen zouden eventueel nodig geweest zijn om alle grote namen van '20 en '21 een plaatsje te kunnen geven.

Nu, persoonlijk verwacht ik het ook niet meer. Op het moment van de geruchten rond 5 dagen was er sterke hoop dat alle headliners van 2020 zouden terugkeren. Intussen lijken we het zonder Kendrick en SOAD te moeten doen.
 

bassisandro

Playlistbediener
6 jul 2020
16
0
Het zou zelfs bijna een “noodzaak” zijn als je met teveel headliners zou zitten. Alles moet zijn plek krijgen. Maar ik vrees ook dat we Kendrick Lamar kwijt zijn (echt balen!), voor SOAD ga ik wel naar GMM ;)

De optie 5 dagen lijkt me nu echt van tafel. De data zijn gecommuniceerd en daarbij staat ook dat de prijs voor mij hetzelfde blijft. Vrijdag koop ik een ticket dus het is niet realistisch dat er dan achteraf nog een dag bij komt.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik ben nog niet mee wie Mr Ken precies is ?

Zelf heb ik ook wel wat geruchten opgevangen maar die worden nooit sterk gemaakt eigenlijk. Het zou super zijn, maar niet haalbaar als je kijkt naar de dezelfde redenen waarom het net eerder nooit tot 5 dagen is uitgegroeid (gemeente, bewoners vb). Met niet haalbaar bedoel ik: waarom is het nu anders?

Ik kan me wel vinden in de dingen die je zegt inderdaad. Het enige wat nu waarschijnlijk anders zal zijn is dat eigenlijk 2 festival seizoenen in 1 festival seizoen wordt gegooid. Niet elke artiest/band doet volgend jaar natuurlijk weer een tour maar toch aanzienlijk veel. Hierdoor heb je dus ook meer aanbod..
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
DJKos wrote:
Goedemorgen, met de bekendmaking van de ‘nieuwe namen’ en het starten van de verkoop van de tickets deze week, vraag ik mij af of ik daar ook nu al het krediet dat 15 september bij Ticketmaster beschikbaar komt voor kan gebruiken. Ik heb een beetje lopen zoeken op de Werchter en Ticketmaster site, maar kan er niks over vinden. Weet iemand daar misschien iets meer over?

Ik denk dat in de aankondiging ergens stond dat mensen met een ticket van 2020 de komende week mailtje kregen van ticketmaster om ook tickets voor 2021 te kopen al of over te zetten naar krediet voor de komende twee zomers.

Bedankt voor de info, zal de mailbox in de gaten houden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Nu ook stand up comedy op het programma in de zomerbar.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Ik krijg bandsintown updates van RW 2021 optredens van Placebo, HAIM, Michael Kiwanuka, Jake Bugg en Eefje de Visser. Zit er al een tweede aankondiging aan te komen?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Ik ben nog niet mee wie Mr Ken precies is ?

Zelf heb ik ook wel wat geruchten opgevangen maar die worden nooit sterk gemaakt eigenlijk. Het zou super zijn, maar niet haalbaar als je kijkt naar de dezelfde redenen waarom het net eerder nooit tot 5 dagen is uitgegroeid (gemeente, bewoners vb). Met niet haalbaar bedoel ik: waarom is het nu anders?

Ik denk dat de gemeente en de bewoners wellicht ook wat minder moeilijk doen over wat extra dagen in 2021, mits het niet structureel is.
Veel clubs en verenigingen zijn afhankelijk van de inkomsten die zij krijgen door ondersteuning bij Werchter.
Dit jaar is het voor bijna iedereen 0 euro. Een extra dagje in 2021 is toch weer iets extra inkomsten.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.000
259
De echte bewoners doen niet moeilijk hoor, de overlast is de laatste jaren echt neit meer wat het geweest is...
Wel hebben ze liever een extra "losse" dag dan nog een extra festivaldag.
Puur voor de verkeersstromen (en het kruispunt dat afgezet is waardoor ze ver moeten omrijden)
 

bassisandro

Playlistbediener
6 jul 2020
16
0
Ik denk wel dat de buurt dit jaar ook echt een gezamenlijke depressie doorgegaan is. Sinds jaar en dag overrompeld worden en dan opeens niks. Er gaan heel weinig inwoners zijn die niet uitkijken naar een terugkeer van “hun” Werchter.

Er zal volgens mij ook eerder een bijkomende losse dag bijkomen dan een 5e festivaldag. Zou gewoon haaks staan op de communicatie die nu vrijgegeven is. Logistiek is een dorp hermetisch afsluiten voor 5 dagen een heel andere aanpak denk ik :) Al zijn we tegen wil en dank wel lockdown-experts geworden dit jaar.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
778
zelfbevestiging van Yungblud op zondag 4 juli https://www.yungbludofficial.com/tour
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Ik krijg bandsintown updates van RW 2021 optredens van Placebo, HAIM, Michael Kiwanuka, Jake Bugg en Eefje de Visser. Zit er al een tweede aankondiging aan te komen?
Lijkt te gaan om een date change bij bandsintown zelf. Als ik daar naar Werchter 4 juli 2021 ga, staat bv. SOAD er nog bij (met nog een berg andere namen), die we toch echt niet meer verwachten.
zelfbevestiging van Yungblud op zondag 4 juli https://www.yungbludofficial.com/tour
Yungblud gebruikt bandsintown op zijn eigen site om zijn tourschema te tonen. Zou ik op basis van bovenstaande dus nog niet als een zelfbevestiging beschouwen (hoewel hij er vast wel weer zal staan).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Mad Cool lost morgen 70% van de affiche voor 2021, en zegt erbij dat de affiche zo goed als volledig zal zijn tegen eind augustus.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.502
oh en Pearl Jam op RW donderdag 1 juli 2021 … staat vast nog meer dan

Link? Want dit lijkt weer een gevalletje van Bandsintown die de data geüpdatet heeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken