Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
ChiquitaChaser wrote:
RW loopt gewoon geen acts mis, puur omdat “zij” de acts van de andere bepalen (…

1f606.svg

ja right
Wat hij volgens mij bedoeld is dat hier 1 België maar 1 kantoor bezig is met het boeken en verdelen van de verschillende acts, Werchter zal veel de voorkeur krijgen hierdoor.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Wat hij volgens mij bedoeld is dat hier 1 België maar 1 kantoor bezig is met het boeken en verdelen van de verschillende acts, Werchter zal veel de voorkeur krijgen hierdoor. [code

Dus RW is de dictator in het Belgische festvallandschap. Tsja dan kun je lekker lullen over Pinkpop dus.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
ChiquitaChaser wrote:
RW loopt gewoon geen acts mis, puur omdat “zij” de acts van de andere bepalen (…

1f606.svg

ja right
Niet dan? Hoeveel acts worden er niet weggezet op Dour/Cactus/Les Ardentes elk jaar? Kan zijn dat een bepaalde artiest een te hoge spot eist/wil en dat ze ze wegzetten op een ander festival in België, of het kan ook gewoon zijn dat ze bij Werchter iets hebben van dat die bepaalde band niet goed genoeg zal renderen en dus terecht komen op een ander festival. Massive Attack is toch het perfecte voorbeeld op puntje 1 en puntje 2, Mogwai op Cactus.. In NL is dit totaal anders met verschillende burelen actief op verschillende festivals, daarbij komen die imo nog niet aan de hielen qua invloed die Schueremans/RW heeft op het festivallandschap in Europa.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Rock Werchter is gewoon het paradepaardje van LN. Al die andere festivals (Cactus, Ardentes, Dour, Graspop, LF) in België worden wat stiefmoederlijk behandeld, in die zin dat RW altijd voorrang zal krijgen op bepaalde acts. Zelfs Pukkelpop is, als een band de héle zomer beschikbaar is, vaak tweede keuze.

En in Europa is Schueremans, en zijn entourage, zeker redelijk machtig.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.133
4.221
roy-hekkens wrote:
Bij The Cure zal misschien nog een co-headliner bij kunnen, zoals in 2016 met RHCP en Editors. Zou The Cure er graag bij hebben in ieder geval.

Een co bij een groep die gemiddeld 2,5 tot 3h muziek speelt? Denk het niet. PJ en The Cure krijgen, als ze komen, er gewoon een sub bij. Zoals The Cure Elbow kreeg in 2012 en PJ dEUS 2012, Arcade Fire in 2010 en the Black Keys in 2014.
Enkel Arcade Fire is gegroeid in al die jaren als je het zo bekijkt.

In 2012 speelde the Cure ook maar 1 3/4 uur...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
jefferke wrote:

roy-hekkens wrote:
Bij The Cure zal misschien nog een co-headliner bij kunnen, zoals in 2016 met RHCP en Editors. Zou The Cure er graag bij hebben in ieder geval.


Een co bij een groep die gemiddeld 2,5 tot 3h muziek speelt? Denk het niet. PJ en The Cure krijgen, als ze komen, er gewoon een sub bij. Zoals The Cure Elbow kreeg in 2012 en PJ dEUS 2012, Arcade Fire in 2010 en the Black Keys in 2014.
Enkel Arcade Fire is gegroeid in al die jaren als je het zo bekijkt.

In 2012 speelde the Cure ook maar 1 3/4 uur…
En toch is er 2h gespeeld, officieel van 22h45 tot 00h35.

Edit: voor zover ik het me nog herinner, leek me lang te duren toen. :p
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik vond the cure een van de minst leuke optreden die ik ooit gezien heb. Heeft absoluut ook met smaak te maken. Maar had er veel meer van verwacht. Dat komt natuurlijk ook door hoe groot de band is.

Verder was 2012 echt het meest legendarische festival waar ik geweest ben in mijn festival loopbaan.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik ben niet echt fan van The Cure maar live werd ik wel echt omver geblazen! Wat een passie, wat een intensiteit! Zo hoor je dus een optreden te geven in mijn ogen. Dus ik kan echt niet begrijpen dat iemand dat een van de slechtste optredens vind die hij gezien heeft! Zie je dan soms liever Kings of Leon ofzo? Man man...
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Rock Werchter is gewoon het paradepaardje van LN. Al die andere festivals (Cactus, Ardentes, Dour, Graspop, LF) in België worden wat stiefmoederlijk behandeld, in die zin dat RW altijd voorrang zal krijgen op bepaalde acts. Zelfs Pukkelpop is, als een band de héle zomer beschikbaar is, vaak tweede keuze.

En in Europa is Schueremans, en zijn entourage, zeker redelijk machtig.
Klopt, alleen is Graspop ook in handen van Live Nation.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.133
4.221
Ik ben niet echt fan van The Cure maar live werd ik wel echt omver geblazen! Wat een passie, wat een intensiteit! Zo hoor je dus een optreden te geven in mijn ogen. Dus ik kan echt niet begrijpen dat iemand dat een van de slechtste optredens vind die hij gezien heeft! Zie je dan soms liever Kings of Leon ofzo? Man man…

Vriend van mij was in de jaren 80 the Cure fan. Enorm jeugdsentiment. Vond hun optreden op Werchter toch vrij waardeloos. En er is gelukkig meer keus dan the Cure of kol.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nieuwe namen voor Hurricane die ik op RW zie komen;
Justice - Franz Ferdinand - London Grammar - Angus & Julia Stone - Billy Talent - The Kooks - Biffy Clyro - George Ezra - Portugal. The Man - Parcels
Vette eerste worp van hen imo

edit: St Vincent staat in hetzelfde weekend als RW in Slovakije, opschrijven maar!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.561
563
Schrijf Japandroids en Kasabian ook maar op (met licht potlood) na bekendmaking Mad Cool
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
181
5
edit: St Vincent staat in hetzelfde weekend als RW in Slovakije, opschrijven maar!

En bij uitbreiding: als special guest (net als Patti Smith & Courtney Barnett) => alle drie met potlood, of toch vooral Patti & St Vincent ;-)
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Nieuwe namen voor Hurricane die ik op RW zie komen;
Justice – Franz Ferdinand – London Grammar – Angus & Julia Stone – Billy Talent – The Kooks – Biffy Clyro – George Ezra – Portugal. The Man – Parcels
Vette eerste worp van hen imo

edit: St Vincent staat in hetzelfde weekend als RW in Slovakije, opschrijven maar!

Het zou me niet verbazen als ze Arcade Fire na Nick Cave zetten om af te sluiten. I know, herhaling van vorig jaar, maar die truc deden ze in 2015 en 2016 al eerder met Florence & the Machine.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
tot zo ver aangekondigd voor Mad Cool, de vetjes ook met een potloodje opschrijven?
Snow Patrol - Kasabian - Rag 'N Bone Man - Japandroids - Perfume Genius - Marmozets - Morgan

Ken er een paar op dit forum die héél content gaan zijn met SP nl. :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken