Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.103
Onaanvaardbaar van zanger QOTSA, als het niet beter gaat met die gast tegen volgende zomer kunnen ze hen beter schrappen

Zou er niet te zwaar aan tillen. Dit verhaal is een beetje buiten proportie geraakt (zoals verwacht). Ik steek het voorlopig op een iets te gekke avond met iets te veel verdovende middelen. Homme heeft z'n excuses al aangeboden en QOTSA heeft deze ochtend nog een show aangekondigd. Nu gewoon kerstvakantie en dan weer fris aan die tour beginnen.
 

Dipas

Playlistbediener
22 dec 2016
8
0
Lenny Kravitz net nieuwe tour aangekondigd met nieuw album, missen nog datums in Nederland en België. Ik verwacht dan festivals. 6 juli nog vrij. Mogelijkheid voor werchter?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.540
6.472
Edit: over Josh Homme. Zie dat het inmiddels over Kravitz gaat

Precies. Het is niet goed te praten maar ook niet ongewoon in de wereld van rocksterren. De meesten vliegen weleens uit de bocht. Nu, in de social media age, blaast het gelijk op. Maar het is uiteindelijk geen wereldramp en ook zeker geen reden om shows van hem te cancellen.
 

krisclpjamim

Playlistbediener
8 dec 2017
21
0
Ik zit stiekem te hopen op Arctic Monkeys, Stuff, War on Drugs. Waarom Royal Blood niet nog eens? Is altijd een feestje, toch?

Verder graag nog iets van metal en ooit lang geleden was Manu Chao een top feestje Ik denk ergens eind jaren 90, op de dag van Robbie Williams en Metallica. MC of iets wat dat genre brengt, mag zeker ook voor mij. Héte dag wel toen...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Lenny Kravitz net nieuwe tour aangekondigd met nieuw album, missen nog datums in Nederland en België. Ik verwacht dan festivals. 6 juli nog vrij. Mogelijkheid voor werchter?
Op Les Ardentes / Dour pakt ie mogelijks beter uit. Op RW zou die gezien de beperkte plekjes die nog over zijn 'slechts' sub zijn imo. PKP kan ook als die heel de zomer in de EU blijft..
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
De vrijdag van Werchter past nog in het tourschema van Kravitz, en daar hebben we nog geen headliner. Het zou niet de eerste keer zijn dat er allerlei 'grote bands' touren, maar uiteindelijk toch een vrij teleurstellende eindlijst gemaakt wordt. Zo kan je bv. Lenny Kravitz en The Killers laten co-headlinen op vrijdag. Beiden net niet genoeg draagkracht om als absolute headliner te spelen, maar twee degelijke co-headliners.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.028
352
At the drive in lekt wat namen van nos! Snow patrol staat er even groot als pj en qotsa! Verder zie ik ook perfume genius en khalid (BBC sound of 2018 lijst) doorkomen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
25158228_1380753565380109_3454208164875739428_n.jpg


Volgens mij is Snow Patrol gewoon sub, vreemd om The National daar nu onder QOTSA te zien staan terwijl ze daarvoor telkens tesamen werden vertoond..
Schrijf Franz Ferdinand, Khalid, Friendly Fires, Wolf Alice, Real Estate, Perfume Genius en Snow Patrol maar op!
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.501
2.015
At the drive in lekt wat namen van nos! Snow patrol staat er even groot als pj en qotsa! Verder zie ik ook perfume genius en khalid (BBC sound of 2018 lijst) doorkomen.
Snow Patrol staat in de lettergrootte van The National, TDCC, Franz Ferdinand en At the Drive-In hoor.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
Dipas wrote:
Lenny Kravitz net nieuwe tour aangekondigd met nieuw album, missen nog datums in Nederland en België. Ik verwacht dan festivals. 6 juli nog vrij. Mogelijkheid voor werchter?

Op Les Ardentes / Dour pakt ie mogelijks beter uit. Op RW zou die gezien de beperkte plekjes die nog over zijn ‘slechts’ sub zijn imo. PKP kan ook als die heel de zomer in de EU blijft..

De vorige keer dachten we ook dat Kravitz zou subben, maar was toen toch de headliner (met the Prodigy als dansafluiter erachter). Terwijl in 2008 Kravitz nog sub was voor REM & the chemical Brothers. Dus een (co) headlinerschap op de vrijdag of de zondag zou zo maar kunnen.

Kravitz is imo op zich ok, maar enthousiast word ik er ook niet van. Is toch meer achtergrondmuziek, dan echt genieten van het optreden. Biertje erbij, beetje meebrullen en bijpraten. Wel gezellig, maar geen optreden waar je het later nog over hebt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.195
1.220
Ik moet zeggen dat ik in 2015 erg genoten heb van zijn optreden. Ik had hem nog nooit gezien (altijd al wat bewust gemeden) en mijn verwachtingen lagen niet zo hoog. Het optreden was een dikke meevaller, dat was ook het gevoel in onze vriendengroep, een positieve verrassing was dat optreden voor ons. Toch een echte entertainer en een zeer goede gitarist.

Nog geen Belgische datum, die moet er sowieso komen denk ik. Met zijn huidige data lijken Dour en Cactus uitgesloten. Zijn tour loopt (momenteel toch) niet door voor festivals als Suikerrock en Lokerse Feesten... Als het geen zaalshow wordt, zijn Rock Werchter en Les Ardentes eigenlijk de enige mogelijkheden (of toch TW Classic?).

Langs de andere kant: als hij op Rock Werchter zou staan, zou hij misschien eerder geboekt zijn voor Main Square Festival dan voor die andere Franse festivals...

Edit: Rock Zottegem zou ook perfect in zijn tourschema passen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Macklemore is van 26/6 tot en met 9/7 even in Europa. In het RW weekend zelf staat ie wel 2x in Frankrijk (6/7 en 8/7) maar dat is wel 2x vrij in het noorden van Frankrijk, dus ehm.. Please don't haha
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.564
Macklemore is van 26/6 tot en met 9/7 even in Europa. In het RW weekend zelf staat ie wel 2x in Frankrijk (6/7 en 8/7) maar dat is wel 2x vrij in het noorden van Frankrijk, dus ehm.. Please don’t haha
2016 en vervolgens terug 2018, is een close call...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
662
The Cure met ‘only European show in 2018’ op BST, dus die kunnen we afschrijven.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
The Cure met ‘only European show in 2018’ op BST, dus die kunnen we afschrijven.

Mwa, vind ik niet heel erg. Wordt wel steeds spannender wat er achter de hand gehouden wordt voor de vrijdag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Zie net dat The Cure Interpol, Ride, Slowdive en The Twilight Sad heeft staan als voorprogramma. Dat is echt heel erg sterk. Mogen er best een paar van landen op RW.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
807
1.692
Zie net dat The Cure Interpol, Ride, Slowdive en The Twilight Sad heeft staan als voorprogramma. Dat is echt heel erg sterk. Mogen er best een paar van landen op RW.

Laat allemaal maar komen als je het mij vraagt.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Donderdag:
M: Millionaire - Japandroids - Kaleo - The Kooks - The National - QOTSA - Gorillaz
KC: Sleaford Mod - Alice On The Roof - Yo La Tengo - Yeah Yeah Yeah's - Vince Staples - Lana Del Rey
B: GrizzlyBear - The Breeders - ? - The Hives - Gary Clark Jr. - Beck

Vrijdag:
M: VANT - Marmozets - ? - Biffy Clyro - Jack White - Snow Patrol - Depeche Mode
KC: The Lighthouse - Blanche - Calexico - Wolf Alice - Run The Jewels - Justice
B: Vuurwerk - Barns Courtney - Hollywood Undead - First Aid Kit - David Byrne - George Ezra

Zaterdag:
M: Dorothy - Triggerfinger - Gojira - HAIM - Kasabian - Pearl Jam - The Prodigy
KC: Parcels. - Loic Nottet - Sampha - Perfume Genious - Arsenal - MGMT
B: Sssht - Real Estate - Portugal The Man - Lykke Li - Liam Gallagher - Jack Johnson

Zondag:
M: Highley Suspect - Billy Talent - The Vaccines - 30 Seconds To Mars - Franz Ferdinand - Nick Cave & Bad Seeds - Muse
KC: Fink - Hurts. - K#lsch - Paul Kalkbrenner - Khalid - London Grammar
B: Deerhunter - St. Vincent - Courtney Barnett - Father John Misty - Patti Smith - Angus & Julie Stone


Is heel optimistisch, I know. De namen die er op staan lijken mij allemaal zeker kanshebber, volgorde/ plek in de line-up zal wellicht bij de meeste anders zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken