Fever Ray samen met AM doet mij vooral pijn. Als je NiN wil zien kun je Cave al skippen, achteraan staan heeft daarbij geen zin.
Ik vind jouw opmerkingen vaak erg juist, maar hier ben je toch een beetje aan het overdramatiseren, @eloelo.
NiN en Cave overlappen helemaal niet, er zitten 10 minuten tussen. Als je een tiental minuutjes voor het einde van NiN vertrekt, heb je dus 20 minuten om naar de voorkant van de main stage te stappen. Zal zeker wel lukken om een goeie plek te verkrijgen. Het helpt dat Nick Cave nog geen Foo Fighters is hé. Of wat zou jij doen na NiN, Nick Cave letterlijk niet gaan zien? Ik ben trouwens erg blij met de prominente plek van Cave op het affiche. Een anderhalf uur in de schemering, eindigend in het donker. Kijk ik enorm naar uit.
Want ik ben het wel eens: tijdens Cave moet je vooraan staan, tenminste voor de PA toren. Heb nu m'n route eens uitgestippeld, en ik kom op dit:
Donderdag:
Veel gitaarmuziek, zij het proggy met mr. Wilson of grungy met Alice In Chains. Die laatste was de vorige keer wel lichtjes saai, maar wil ze gerust nog eens een kans geven want ze hebben toch genoeg lekkere nummers gemaakt. Blij dat BRMC in de Barn staat ook. Dan met Vince Staples de nodige afwisseling, en het stukje dat ik op Pukkelpop zag deed met naar meer verlangen, toch een performer. Doet me plezier dat Queens Of The Stone Age een prachtige spot gekregen heeft in het donker en lekker lang. En dan moet Gorillaz nog komen, voor de eerste keer ooit (!) op een Belgisch festival. Prachtige dubbel headliner.
Gang Of Youths > Kali Uchis > Steven Wilson > Black Rebel Motorcycle Club > Alice In Chains >
Vince Staples >
Queens Of The Stone Age >
Gorillaz
Vrijdag
Wat op papier een zwak dagje was valt nu nog wel mee, maar het helpt dat ik The Killers best wel tof vind. Ben Howard is meer en meer een must see geworden, nadat ik een paar livebeelden van 'm zag. Daarna proberen naar Franz Ferdinand te gaan, maar dat is verre van een 'must', heb ze nu wel genoeg gezien dat ik ze weleens zou kunnen missen. Anderson.Paak is wél verplichte kost! Geweldige boeking van Werchter en ik weet zeker dat dit één van de hoogtepunten van het festival zal worden. Da's gewoon de nieuwe Prince, maar dan eentje achter een drumstel. Verder misschien ook nog Faces on TV proberen meepikken, op de Slope. Wel jammer dat dat mijn eerste act is voor die dag... als iemand me een act die voor 17u speelt kan aanraden, shoot maar.
Faces On TV > Angus & Julia Stone > Chvrches >
Ben Howard > Franz Ferdinand >
Anderson.Paak &TFI >
The Killers
zaterdag
De rockdag... en de eerste met een vervelende clash: Fleet Foxes en Jack White. Ben enorme fan van allebei. Ik denk dat ik het ga houden op een stukje Fleet Foxes en daarna naar Jack White gaan, aangezien ik de laatste tijd weer erg geniet van z'n nieuwe plaat én ik zijn passage in 2012 echt geweldig vond. Verder zijn The Breeders ook omcirkeld, de zusjes Deal stralen een soort natuurlijk aura van spelplezier uit en ik hoop op/verwacht een goede show. Verder ook nog MGMT een herkansing geven aangezien die laatste plaat echt goed was en vooraan gaan staan bij Susanne Sundfor. Pearl Jam is tenslotte een prima afsluiter, veel gezien al maar meestal wel goed qua show en setlist. En Eddie Vedder is 'ne crème' van een performer.
Susanne Sundfor >
The Breeders > MGMT >
Fleet Foxes (stuk)>
Jack White > Pearl Jam
zondag
D-day! Dit blijft waarschijnlijk m'n mooiste Werchterdagje ooit, zelfs met Eels, Noel Gallagher en Fever Ray die clashen. Jammer dus dat het de zondag is, al kan ik er nu wel mooi al m'n energie uitknijpen.
Misschien begin ik al met Albert Hammond Jr., al is dat wel erg vroeg en speelt hij wel erg kort. Dan misschien een uurtje Novastar aan de main, de man heeft wel enkele Belpop classics op zijn naam. Na misschien NAO nog mee te pikken naar David Byrne, een grote held van mij. Eels moeten missen doet pijn, maar het feit dat die op de main staan maar de keuze minder moeilijk. Daarna Nine Inch f&#"ing Nails, die de Barn komen slopen (sorry Parov), waar ik een 5 tal minuutjes vroeger zal vertrekken om een goede plek te scoren voor de Cavemeister en zijn Bad Seeds. Daarna zal ik nog beslissen of ik ga kiezen tussen de weird (Fever Ray) of de Monkeys. TOPDAG.
Albert Hammond Jr > Novastar > NAO >
David Byrne >
Nine Inch Nails >
Nick Cave & The Bad Seeds >
Arctic Monkeys / Fever Ray