Rae Sremmurd
Swae Lee en
Slim Jxmmi hebben volgens mij weinig introductie nodig. De 2 broers waren werkelijk niet van de radio weg te slaan de afgelopen 3/4 jaar met hits als No Flex Zone, No Type, Black Beatles, Swang, Look Alive maar daarover straks meer. De Black Beatles geraakten eigenlijk vooral bekend door
Mike Will Made-It die hen liet featuren op een mixtape van hem en hen signede als eerste artiesten onder z'n nieuw label dat ie had opgericht. Daarna kwam Throw Some Mo die hen de mogelijkheid gaf om al op een aantal feestjes op te treden. Ze bliezen pas echt op toen ze met Mike Will Made-It naar SXSW trokken en er
No Flex Zone op de wereld los lieten. De track ging viraal en de weg lag open naar meer. In september van 2014 kwam dan eindelijk de opvolger, No Type en mét succes. Daarna kwam Sremmlife, met nog een aantal hits, dan Sremmlife 2 met een aantal dikke hits en de rest is geschiedenis.
Rae Sremmurd stond vorig jaar al op Werchter, in de Barn rond een uur of 4/5 en eigenlijk waren ze vrij goed! Niet omdat 't kwalitatief zo'n hoogstaande act was maar omdat het echt een plezier was om erbij te zijn. Die twee stralen gewoon
energie uit op het podium (oké, ze zijn geen Travis Scott) en doen heel wat aan
publieksinteractie. Ik moet toegeven dat het hele ananas gooien, filmpjes opnemen van het publiek met mensen hun telefoon best wel vreemd was om aan te kijken maar afin. Los daarvan staan ze nu al garant voor een hele vette show met een setlist vol hits.
Ik vertelde daarnet al een beetje over hun parcours, maar wilde ook niet te diep hierop ingaan want dat is voor het discografie gedeelte, natuurlijk :-D Zowel Sremmlife als z'n opvolger staan
vol met hits en catchy nummers. Je hebt enerzijds de nummers die al compleet zijn grijs gedraaid door de radio's maar anderzijds heb je ook gewoon vette en energieke nummers met weinig laagtes in beide albums zelf. Bij Sremmlife heb ik 't dan over No Flex Zone, Throw Some Mo en No Type maar daarnaast heb je ook die bangers als Unlock The Swag, This Could Be Us, Come Get Her, Up Like Trump en natuurlijk YNO! Bij Sremmlife 2 heb je hits als Black Beatles en Look Alive maar ook dikke bangers als Start A Party, Real Chill, Shake It Fast etc. Ten slotte heb ze een aantal weken geleden weer een single,
Powerglide, gedropt die ook weer vrij catchy is. Blijft zoals Black Beatles, Look Alive, No Type etc ook weer lekker hangen vind ik en er komt binnekort natuurlijk dat
derde album aan!
Rae Sremmurd is tesamen met
Kendrick Lamar en
Migos één van dé mainstream rap/ hip hop acts van het moment en Werchter heeft het slim bekeken om ze weer te boeken, toch had bv een Migos niet misstaan om toch maar niet weer een act te boeken die op herhaling zou komen ofso. (+ je moet ook toegeven dat er waarschijnlijk wat is misgelopen met die donderdag als je dat vergelijkt met andere grote Barn-namen op de andere dagen) Rae Sremmurd is zeker niet voor iedereen, ben ik me van bewust maar dus bij deze, geef ze 's een kans zou ik zeggen?
[video]https://www.youtube.com/watch?v=97SHo45tyqA[/video]