Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

The Academic gezien op pukkelpop 2016 en toen hadden we al het gevoel dat dit bandje wel eens een festival ging openen.
Gemakkelijke, toegankelijke nummers.
Lekker genieten in de zon met deze opener, maar waarschijnlijk gaan ze in de slope staan...

Na de introductie van Gang of Youths ben ik over gehaald, puur genieten, doet denken aan The National

Dan sluit Klubc denk ik af met Fever Ray – Parov Stelar – Post Malone.

Is KlubC niet een beetje te petit voor Parov Stelar? Die band groeit hard op RW en ik wil zéker niet voor rode kruizen komen te staan. Grootste frustraties van vorig jaar, steeds weer die kruizen...

Brian wrote:
Dan sluit Klubc denk ik af met Fever Ray – Parov Stelar – Post Malone.

Is KlubC niet een beetje te petit voor Parov Stelar? Die band groeit hard op RW en ik wil zéker niet voor rode kruizen komen te staan. Grootste frustraties van vorig jaar, steeds weer die kruizen…

Hebben op Pukkelpop zelfs al de Main Stage afgesloten dus denk dat ook wel inderdaad. Maar anderzijds als dat (deels) samen valt met Arctic Monkeys en Nine Inch Nails gaat dat wel weer niet gebeuren denk ik dan.

The academic op lowlands gezien! Fris bandje met een hoop energie. Ik vind die vrolijke sound niet perce braaf maar eerder aanstekelijk! Ik vond het in ieder geval leuk!

Over die rode kruizen, weten we zeker dat er dit jaar weer overal poortjes komen? Of kan het zijn dat The Barn dit keer weer open blijft, aangezien deze flink groter is?

Kasabian staat trouwens blijkbaar op Lokerse Feesten, dus vandaar dat ze niet naar Werchter komen. Toch zonde, maar goed gedaan van hun kant.

Ik vraag me echt af of Parov Stelar niet gewoon op de Main terecht kan? Eels kan in principe ook in de spot voor Noel Gallagher. Eén van de twee zal de spot voor NiN innemen de andere in de Barn denk ik. Tegenover Rammstein in 2016 was die tent bij Parov écht wel goed gevuld hoor en zijn sindsdien alleen maar gegroeid (zie PKP afsluiten).

Ik vraag me echt af of Parov Stelar niet gewoon op de Main terecht kan? Eels kan in principe ook in de spot voor Noel Gallagher. Eén van de twee zal de spot voor NiN innemen de andere in de Barn denk ik. Tegenover Rammstein in 2016 was die tent bij Parov écht wel goed gevuld hoor en zijn sindsdien alleen maar gegroeid (zie PKP afsluiten).
Volgens mij neemt Parov Stelar een flinke productie mee naar de festivals o.a., zoals een liveband.

Damn dat laatste album van Albert Hammond Jr. is echt wel lekker! Aanrader!

Alsof die zondag nog niet goed genoeg was...

Fever Ray heeft me muzikaal nog niet helemaal kunnen pakken maar deze review maakt wel bijzonder nieuwsgierig.

https://oor.nl/concerten/fever-ray-herdefinieert-popconcert/

Fever Ray heeft me muzikaal nog niet helemaal kunnen pakken maar deze review maakt wel bijzonder nieuwsgierig.

Ja het schijnt best bijzonder te zijn. Mijn ervaring met dit soort muziek is dat de studio opnamen niet echt goed weergeven hoe het live klinkt, dus dat je er gewoon heen moet gaan en dan maar kijken wat er gebeurt...

“In Paradiso hangen overal bordjes met een nogal absurd verzoek. Je mag alleen vooraan staan bij Fever Ray als je een vrouw bent, en mits andere bezoekers over je heen kunnen kijken. ”

Ik voel me niet echt welkom met mijn kleine 2 meter.

Ik denk dat Fever Ray, Byrne en Parov Stelar de showmakers gaan worden deze editie. Natuurlijk kunnen The Killers en The Gorillaz er ook wat van, maar deze kleinere acts maken het intiemer.

“In Paradiso hangen overal bordjes met een nogal absurd verzoek. Je mag alleen vooraan staan bij Fever Ray als je een vrouw bent, en mits andere bezoekers over je heen kunnen kijken. ”

Als ik die laatste foto zo kijk is dat verzoek niet echt geslaagd.

Lief Werchter, wees alsjeblieft goedhartig en verlos ons uit ons lijden. Plaats vandaag het tijdschema. En als we dat nog niet verdiend hebben, dan toch de podiumindeling?

Lief Werchter, wees alsjeblieft goedhartig en verlos ons uit ons lijden. Plaats vandaag het tijdschema. En als we dat nog niet verdiend hebben, dan toch de podiumindeling?
Niets dus. Denk wel dat we eerst van de insiders iets zullen horen voor Werchter lost.

Kan nog wel even duren. Alleen vorig jaar waren ze vrij vroeg.

Bekendmaking tijdschema:
2017: 24 maart
2016: 11 mei
2015: 29 mei
2014: 14 mei
2013: 3 mei
2012: 2 april

The Amazons

The-Amazons-Glastonbury-2017.jpg

Vandaag weer iets meer tijd, dus een nieuwe band! Vandaag Brits Rock groepje, The Amazons. In de UK zijn ze zoals een acts die hiervoor zijn besproken, wel een aantal potten aan het breken. Zo zaten ze bv bij de shortlist voor BBC's Sound of 2017 (hier zaten nog een aantal Werchter artiesten tussen bv. Tom Grennan en Anderson .Paak). Maar ook de NME is fan van de band uit Reading. Vorig jaar stonden ze al op Pukkelpop en in het najaar in de kleine AB Club. Een bandje voor de toekomst dus, zo blijkt en nu dus ook op Werchter, misschien wel op een groot podium?

In 2015 kregen we voor het eerst van hen te horen door de release van een aantal singles. Deze gingen vooraf aan hun eerste EP 'Dont You Wanna' die later dat jaar in oktober zou uitkomen. Ultravoilet vind ik toch wel een vet rock nummer en eigenlijk het beste van de EP. Junk Food Forever en Something In The Water vond ik ook wel nog leuk klinken. Al snel daarna kwam er weer een single die uiteindelijk de eerste zijn van velen die op hun debuutplaat zou verschijnen. Stay With Me heette die en bleef eigenlijk nauwelijks hangen toch in vergelijking met bv Ultravoilet of Junk Food Forever. Nightdriving, weer een single denk je dan, is weer iets anders. Iets andere sound vond ik en eigenlijk vind ik 't wel positief dat de band wat iets anders probeert dan die lange uithalen van Thomson of die solo's in de nummers door.
Nóg een single of toch maar naar het album? Vorig jaar kwam dan uiteindelijk hun zelfgetitelde debuut uit. Mij werd me altijd gezegd dat dít de sound dan is die je met de band moet associëren, ofso. Is ook eigenlijk wel zo want er staan een hele reeks nummers op die eigenlijk al eens werden gereleased en ook meteen hun beste tracks lijken. (heb daar eigenlijk een beetje een hekel aan als bands/artiesten dat doen, maar afin dat ter zijde). Beginnen doen we met Stay With Me, redelijke meezinger maar liet me als single toch een beetje koud. Flink door raggen met Burn My Eyes en het nummer erna, In My Mind, is ook vrij stevig (qua sound heeft het iets van Royal Blood). Vervolgens is er het sterke Black Magic, waarschijnlijk het beste nummer van ze vind ik! De intro en het refrein of hoe 't ook heet deden me dan weer wel denken aan een Justice nummer? Ten slotte vond ik Little Something ook weer zo'n leuk rag-nummer en ten slotte Palace een mooi einde om het album mee af te sluiten.

Uiteindelijk vind ik 't niet zo'n spectaculaire band ofso maar ze hebben wel een aantal heerlijke rock nummers. Nu ik ze eens beluisterd heb zijn ze volgens mij toch wel de perfecte Mainstage openers op zondag (kan ook nog steeds Equal Idiots, maar begin er meer en meer aan te twijfelen). Als er niets anders in de tenten staat dat ik leuk vind, neem ik hier alvast wel een kijkje denk ik..

[video]https://www.youtube.com/watch?v=wuTsJM-03EE[/video]

Die podium indeling komt waarschijnlijk wel wanneer de Pukkelpop waaier over zal zijn, van volgende week. Ik gok dat ze de podiumindeling net voor de Paasvakantie gaan bekend maken en het tijdschema wanneer het is uitverkocht, eind april ofso.

Users who are viewing this thread