gerrie wrote:
Michiel wrote:
YFKTA wrote:
Gokje: Highly Suspect als Main Stage opener op vrijdag
Ik heb dan liever een goede Belgische band dan zo’n dertien in een dozijn rockband waar je later toch niets meer van hoort. Werchter is daar wel echt goed in voor zulke bands als opener te zetten, kijk maar eens naar de laatste jaren: Radkey, Twin Forks, The Bots, Reignwolf, Red Fang, Marmozets, FIDLAR, Blackberry Smoke, Vintage Trouble, The Last Internationale, … buiten de Belgische bands die geopend hebben is het gewoon een slachtveld.
Ik vind een ‘dertien in een dozijn’ rockbandje juist wel lekker om mee te beginnen eigenlijk, maar iedereen z’n eigen smaak. Nu mis ik zelf sowieso al vaak de eerste band van de dag, dus in de praktijk maakt de eerste naam van de dag al niet veel uit voor mij.
Oh en ik weet nie hoe vintage trouble op werchter was vorig jaar, maar op pinkpop was dat wel een van de dikste optredens van het weekend. Ik zou dat geen dertien in een dozijn band willen noemen, juist best wel uniek qua optreden.
Ja maar dan liever goede Belgische of Nederlandse namen zoals Black Box Revelation, The Van Jets, De Staat, … even duur meestal, maar waar we tenminste nog iets van zullen horen. Die heb ik dan liever dan weer zo’n nietszeggende naam die misschien soms eens een goed concert geeft (zoals Vintage Trouble op Pinkpop)