Rock Werchter 2016 - Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Ik hoop alleen één ding: dat New order niet clasht met McCartney. Zou echt een mini ramp zijn. Lijkt me logisch dat ze Y&Y tijdens McCartney zetten. Veel mensen die niet van Paul houden zullen wel van Y&Y houden, dus dat lijkt me een perfecte tegenpool voor hem. Ook Disclosure en Y&Y tegelijk zetten lijkt me wat vreemd. Als ze Years en Years en New order in de Barn switchen, dan valt alles op zijn plaats. En ik hoop dan ook dat het huidige overzicht een tijdelijke placeholder is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Ik hoop alleen één ding: dat New order niet clasht met McCartney. Zou echt een mini ramp zijn. Lijkt me logisch dat ze Y&Y tijdens McCartney zetten. Veel mensen die niet van Paul houden zullen wel van Y&Y houden, dus dat lijkt me een perfecte tegenpool voor hem. Ook Disclosure en Y&Y tegelijk zetten lijkt me wat vreemd. Als ze Years en Years en New order in de Barn switchen, dan valt alles op zijn plaats. En ik hoop dan ook dat het huidige overzicht een tijdelijke placeholder is.
Inderdaad, stel je eens in de plaats van al die tienermeisjes.. Eerst naar Ellie Goulding, daarna naar Y&Y om daarna af te sluiten bij Disclosure.. Waarbij je 2 totaal andere publieken toch hun zin geeft nl. de mensen die naar Paul & New Order gaan kijken.. Ik vind het ook niet vreemd dat ze de Barn afsluiten, hun set komt veel beter tot z'n recht in een tent dan op een mainstage in de late namiddag..
Puggy staat daar onbegrijpelijk als afsluiter en zeker als je naar de andere afsluiters kijkt, de zwakste van de 4 dagen naar mijn mening

Foals & Beck staan wel degelijk op hun plaats denk ik hoor, al had Jamie xx ook gewoon de Klub C kunnen afsluiten en Beck de Barn, niet?
 

Sam

Playlistbediener
30 mei 2015
14
0
Hoewel het vreemd is dat ze nog niet aangekondigd zijn, zou ik The National toch nog niet afschrijven. Het lijkt me vreemd dat Werchter hen niet zou boeken, zeker aangezien Pukkelpop geen mogelijkheid is (ze zitten dan waarschijnlijk in Amerika).
The Offspring als subheadliner lijkt me toch wel heel vreemd, zeker als Rammstein afsluit. Dan zou The Offspring (bijna) volledig in het donker spelen, wat ze zelfs op Pukkelpop niet mochten doen. The National lijkt me dan wel de ideale band om tussen die twee te zetten.

Biffy Clyro lijken we toch wel definitief te mogen afschrijven. Op zondag zie ik geen plek meer voor ze op de Main. Op vrijdag blijven ze waarschijnlijk in Scandinavië (hoewel BMTH wel op en af gaat).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Ik blijf toch hopen op Deftones. Graspop is voor hun bijna uitgesloten (staan op 17 juni in Denemarken, 18 juni in IJsland). RW lijkt dan toch een mooie kanshebber.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
deftones zouden top zijn! een rockband die al iets bewezen heeft, niet zoals die lichting van afgelopen vrijdag dus...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
??? - Kaiser Chiefs - Jake Bugg - Ellie Goulding - Paul McCartney - Disclosure
Ryan Bingham - ??? - Walk of the Earth - ??? - Flume - Sigma Live - James Blake
Samm Henshaw - Nathaniel Rateliff & the Night Sweats - Guy Garvey - Gutterdämmerung - New Order - Years & Years

The Van Jets - Bring me the Horizon - Black Box Revelation - At the Drive In - The Offspring - ??? - Rammstein
Blossoms - Jagwar Ma - Oh Wonder - ??? - Trixie Whitley - The 1975 - Puggy
??? - Gary Clark Jr. - Daughter - Richard Hawley - Robert Plant & the sensational Space Shifters - Parov Stelar

The Struts - Kensington - Band of Horses - Two Door Cinema Club - Goose - Red Hot Chili Peppers - Editors
??? - ??? - Savags - BADBADNOTGOOD - ??? - Lost Frequencies - Paul Kalkbrenner
Mura Masa - Courtney Barnett - Glen Hansard - Beirut - PJ Harvey - Tame Impala

Vintage Trouble - The Strypes - ??? - Iggy Pop - The Last Shadow Puppets - Macklemore & Ryan Lewis - Florence + the Machine
Aurora - ??? - Lapsley - Unknown Mortal Orchestra - Mo - SX - Skunk Anansie
??? - Bear's Den - Lianne La Havas - Foals - Beck - Jamie XX


Die ??? zijn gokken uiteraard.

Dus nog minimum 12 namen. Als er korte settijden zijn, kan het zijn dat er zowel in The Barn als in Klub C 7 namen per dag staan, zoals vorig jaar op vrijdag gepland was, dus dan kan die 12 oplopen.

Bij de mainstage op vrijdag ben ik het meest optimistisch geweest. Ik kan toch niet geloven dat ze The National niet geboekt hebben als de kans zich voordeed. Dus die verwacht ik daar nog. Al kan het gewoon nog de mainstageopener worden die er nog bijkomt...

Als ik het zo bekijk zie ik James Bay inderdaad op zondag komen, voor Iggy Pop. Al kan die ook ergens in The Barn gezet worden natuurlijk. Al blijf ik het het meest logisch vinden dat hij er op donderdag zou staan (zoals ik in een eerdere post al aangegeven heb) omdat hij op die maandag een zaaloptreden in Luxemburg doet en dit momenteel zijn enige niet-UK show is tussen 12 juni en 17 juli. De Lotto Arena is voor 26 maart nog niet uitverkocht, dat zal dan wel de reden zijn waarom hij eigenlijk nog niet bekend gemaakt mocht worden.

Ik hoop ook dat New Order niet samenvalt met Paul McCartney, echt niet. Maar kans is toch groot denk ik.
 

Shakespeare

Playlistbediener
26 mrt 2015
44
0
Ik vraag me toch af of wel niet The Libertines zouden kunnen verwachten voor Rammstein. Zou als rock n roll act prima passen op de iets hardere dag.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Ik vraag me toch af of wel niet The Libertines zouden kunnen verwachten voor Rammstein. Zou als rock n roll act prima passen op de iets hardere dag.

Kan. Maar dat is toch een te hoge positie voor hen in België. Zouden ook perfect headliner kunnen zijn op Les Ardentes bijvoorbeeld.

Voor Rock Werchter gok ik dus toch nog op The National. Ik denk namelijk dat BKS betaald heeft om Beck maanden exclusief op de affiche te hebben. Daarom dat Rock Werchter zo lang moeten wachten heeft om hem aan te kondigen. Volgens mij gebeurt nu ook hetzelfde met Down the Rabbit Hole en The National.

Maar misschien komt er nog gewoon een dagopener of een naam achter The Van Jets. Ik vind Bring me the Horizon 'laag' staan, maar Black Box Revelation dan weer 'hoog'.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Maar misschien komt er nog gewoon een dagopener of een naam achter The Van Jets. Ik vind Bring me the Horizon ‘laag’ staan, maar Black Box Revelation dan weer ‘hoog’.

vind ik ook, denk eigenlijk niet dat BMTH als 2de op de main stage gaat staan. ik verwacht eerder nog iets tussen the van Jets en BMTH, nothing but thieves bijvoorbeeld.

ik blijf wel hopen op Biffy Clyro, zouden eventueel toch KlubC kunnen afsluiten op zondag, want buiten Skunk anansie staat daar echt nog niets 'groots'. Maar daar vrees ik voor
 

Shakespeare

Playlistbediener
26 mrt 2015
44
0
Shakespeare wrote:
Ik vraag me toch af of wel niet The Libertines zouden kunnen verwachten voor Rammstein. Zou als rock n roll act prima passen op de iets hardere dag.


Kan. Maar dat is toch een te hoge positie voor hen in België. Zouden ook perfect headliner kunnen zijn op Les Ardentes bijvoorbeeld.

Voor Rock Werchter gok ik dus toch nog op The National. Ik denk namelijk dat BKS betaald heeft om Beck maanden exclusief op de affiche te hebben. Daarom dat Rock Werchter zo lang moeten wachten heeft om hem aan te kondigen. Volgens mij gebeurt nu ook hetzelfde met Down the Rabbit Hole en The National.

Maar misschien komt er nog gewoon een dagopener of een naam achter The Van Jets. Ik vind Bring me the Horizon ‘laag’ staan, maar Black Box Revelation dan weer ‘hoog’.

Zou The Offspring dan niet als sub neergezet kunnen worden en The Libertines een plaatsje daaronder?
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Dagkaarten voor de vrijdag zijn binnen
simple-smile.png

Hier zit ik ook nog over na te denken. Even afwachten of ik iemand mee kan krijgen
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dagkaarten voor de vrijdag zijn binnen
simple-smile.png
Nice! Donderdag en vrijdag zijn voor mij persoonlijk de 'mindere' dagen, maar hangt af van smaak natuurlijk :)

Overigens hoop ik nog wel op een mooie main stage naam voor donderdag, want dat is nu echt nog niet veel soeps voor mij ... Ellie Goulding en Paul McCartney zijn leuk, maar Ellie heb ik al gezien en New Order clasht wss met McCartney, dus dat valt wel dik tegen. The National mag wat mij betreft ook gewoon nog even op donderdag bijgepast worden, voor of na Ellie. Zou wss wel de nodige boost geven om de dagtickets uit te verkopen die dag.

We zien wel, ik verwacht het grootste deel van de resterende namen aanstaande vrijdag. En daarna kan Pukkelpop gaan beginnen...
 

Poulske

Playlistbediener
9 nov 2015
45
0
Beetje wishfull thinking hier, maar Muse naar Lowlands. Hopelijk komen ze RW afsluiten. Al is die kans ontzettend klein aangezien ze vorig jaar al zijn geweest.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Beetje wishfull thinking hier, maar Muse naar Lowlands. Hopelijk komen ze RW afsluiten. Al is die kans ontzettend klein aangezien ze vorig jaar al zijn geweest.

Ik wist gewoon dat iemand zoiets ging zeggen. Nee. Ik help je vast uit de droom, gewoon nee.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Volgens mij moet iedereen zich er maar eens bij neerleggen dat Macklemore en Florence and the Machine de 2 headliners voor de zondag zijn, en dat daar niets groters bij gaat komen.
En ik zie ook niet in waneer Muse in augustus naar Lowlands komt, ze dan een mogelijkheid zijn voor de zondagspot.
Gewoon gaan genieten van Macklemore en Florence !
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Massive Attack naar British Summer Times... ik neem aan dat 't ook te veel gehoopt is die nog op Werchter te zien, maar dat zou echt wel subliem zijn mochten die nog aangekondigd worden :)
 

Poulske

Playlistbediener
9 nov 2015
45
0
Poulske wrote:
Beetje wishfull thinking hier, maar Muse naar Lowlands. Hopelijk komen ze RW afsluiten. Al is die kans ontzettend klein aangezien ze vorig jaar al zijn geweest.


Ik wist gewoon dat iemand zoiets ging zeggen. Nee. Ik help je vast uit de droom, gewoon nee.
Ja snap ik, stiekem hoop ik erop, al weet ik het 1000% zeker dat het niet gaat gebeuren. Maar ja, kan er niets aan doen. :p
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Volgens mij moet iedereen zich er maar eens bij neerleggen dat Macklemore en Florence and the Machine de 2 headliners voor de zondag zijn, en dat daar niets groters bij gaat komen.
En ik zie ook niet in waneer Muse in augustus naar Lowlands komt, ze dan een mogelijkheid zijn voor de zondagspot.
Gewoon gaan genieten van Macklemore en Florence !

En dat Iggy Pop en TLSP er die dag ook nog staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Chiel wrote:
Volgens mij moet iedereen zich er maar eens bij neerleggen dat Macklemore en Florence and the Machine de 2 headliners voor de zondag zijn, en dat daar niets groters bij gaat komen.
En ik zie ook niet in waneer Muse in augustus naar Lowlands komt, ze dan een mogelijkheid zijn voor de zondagspot.
Gewoon gaan genieten van Macklemore en Florence !


En dat Iggy Pop en TLSP er die dag ook nog staan.

En fucking Beck, de mooiste naam van deze editie imo.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken