Rock Werchter 2016 - Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Ik geloof nooit dat als Pinkpop afsluit met Paul McCartney, werchter afsluit met Florence en Macklemore. Dan moet er op werchter ook nog een grote naam bijkomen, lijkt me echt wel mogelijk op zondag. Anders zou het affiche minder zijn dan dat van Pinkpop, wat Schueremans kennende niet zal doen.
Ik denk, hoop, dat we zowel voor donderdag als zondag nog een mooie naam krijgen

Paul McCartney laatste headliner!

dus
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik geloof nooit dat als Pinkpop afsluit met Paul McCartney, werchter afsluit met Florence en Macklemore. Dan moet er op werchter ook nog een grote naam bijkomen, lijkt me echt wel mogelijk op zondag. Anders zou het affiche minder zijn dan dat van Pinkpop, wat Schueremans kennende niet zal doen.
Ik denk, hoop, dat we zowel voor donderdag als zondag nog een mooie naam krijgen
Als je de indeling mag geloven op de website van Werchter, zijn F+TM en Macklemore de grootste categorie namen, dan lijkt het me niet dat ze daar nog een headliner gaan bij plaatsen. Ik vrees dat dat het zal zijn voor zondag. De donderdag daarentegen geloof ik nog altijd in een grote naam.

Edit: Oeps, zie net dat 't ook McCartney is, haha, oké :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Let op...
Jongens, is de kaartverkoop van donderdag al open??
Als jullie willen, moeten jullie nu snel zijn!!!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Let op…
Jongens, is de kaartverkoop van donderdag al open??
Als jullie willen, moeten jullie nu snel zijn!!!

Is officieel al open sinds december, al zijn de eerste namen voor die dag pas half januari aangekondigd. Maar zo snel zal het ook niet gaan aangezien die donderdag een lastige dag vormt voor vele mensen (vakantie nog niet begonnen, zowel donderdag als vrijdag zijn werkdagen). Ik geef het minstens tot eind deze week.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Let op…
Jongens, is de kaartverkoop van donderdag al open??
Als jullie willen, moeten jullie nu snel zijn!!!
Ticketverkoop voor donderdag is open ja. Ben benieuwd hoe vlug 't zal gaan.

Wel bizar: ik vind de line-up echt niet schitterend, maar Paul McCartney, Rammstein, RHCP en Editors zijn écht wel super namen. En dat alleen is voor mij quasi voldoende om toch die combi te kopen. Maar dan ben ik echt wel benieuwd wat er anders nog van namen uit de doos komt, wat ik vind het voor de rest echt nog niet zo super. Namen als Beck, The National, ... die moeten toch nog haalbaar zijn?
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Heel blij dat er toch nog een mooie headliner voor de donderdag is bevestigd!
Zoals ik nu naar de lineup kijk op de site (alle dagen), zie je dat er voor alle dagen twee "grote" namen staan, behalve voor de vrijdag.
Dus ik denk dat er voor de vrijdag zoiezo nog een goeie subhealiner of dance act wordt aangekondigd.
 

JesseL

Nieuw lid
15 feb 2016
1
0
Zojuist gauw combitickets besteld! Angst voor een wat snellere verkoop nu.
Is dit het qua grote namen? Of kunnen we voor Zondag nog wat verwachten.
Denk dat ik dit jaar het festival afsluit in 1 van de tenten.
 

Jens André

Playlistbediener
23 jan 2016
21
0
Ben zeer blij met Paul McCartney, ik ga eerlijk zijn en zeggen dat ik liever Radiohead had gezien of the Boss ( dit komt gwn omdat ik grote fan ben van beiden ), maar McCarney is echt een levende legende.
Na het commerciële aankondigingen van de voorbije weken, ben ik zeer tevreden met een goede headliner voor donderdag en ben ik blij dat ik een combiticket heb gekocht.
Als het goed is zeg ik het ook!!!!
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Heel blij dat er toch nog een mooie headliner voor de donderdag is bevestigd!
Zoals ik nu naar de lineup kijk op de site (alle dagen), zie je dat er voor alle dagen twee “grote” namen staan, behalve voor de vrijdag.
Dus ik denk dat er voor de vrijdag zoiezo nog een goeie subhealiner of dance act wordt aangekondigd.

Wie is de tweede grote op donderdag dan?
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Schitterend nieuws, prachtige headliner. nu nog een dikke naam op zondag en de affiche is mooi
Het is uiteraard een legendarische naam, maar eveneens een naam die voor veel jongeren op TW Classic mocht staan denk ik.
Er zit een groot contrast tussen gevestigde waarden McCartney / New Order en Ellie Goulding / Disclosure / Years & Years.
Dat contrast is goed voor mensen met combitickets, maar niet voor dagtickets. Voor die prijs moet je toch wel fan zijn van beiden.
Om diezelfde reden snap ik waarom mensen kritiek geven op de zondag hier. Want die richt zich dan weer meer tot een jong publiek.
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
dinofest wrote:
Schitterend nieuws, prachtige headliner. nu nog een dikke naam op zondag en de affiche is mooi


Het is uiteraard een legendarische naam, maar eveneens een naam die voor veel jongeren op TW Classic mocht staan denk ik.
Er zit een groot contrast tussen gevestigde waarden McCartney / New Order en Ellie Goulding / Disclosure / Years & Years.
Dat contrast is goed voor mensen met combitickets, maar niet voor dagtickets. Voor die prijs moet je toch wel fan zijn van beiden.
Om diezelfde reden snap ik waarom mensen kritiek geven op de zondag hier. Want die richt zich dan weer meer tot een jong publiek.

Ik denk niet dat het jonge publiek dat Werchter trekt enkel voor commerciële hedendaagse muziek is in het algemeen. Die zondag nu uitzonderlijk misschien wel. Pukkelpop is toch meer het typische jongerenfestival.

Geloof het of niet maar ik heb het gevoel dat die jongeren die enkel voor Ellie Goulding en dergelijke komen, zelfs in de jongerengroep onder de minderheid zijn. Ikzelf ben 18 en ga al 2 jaar naar Werchter en op camping b0 ligt het vol jongeren.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Wie is de tweede grote op donderdag dan?
Ellie Goulding - staat tussen de grote namen op de site.



dinofest wrote:
Schitterend nieuws, prachtige headliner. nu nog een dikke naam op zondag en de affiche is mooi


Het is uiteraard een legendarische naam, maar eveneens een naam die voor veel jongeren op TW Classic mocht staan denk ik.
Er zit een groot contrast tussen gevestigde waarden McCartney / New Order en Ellie Goulding / Disclosure / Years & Years.
Dat contrast is goed voor mensen met combitickets, maar niet voor dagtickets. Voor die prijs moet je toch wel fan zijn van beiden.
Om diezelfde reden snap ik waarom mensen kritiek geven op de zondag hier. Want die richt zich dan weer meer tot een jong publiek.
Werchter heeft altijd al gefocust op een combinatie van nieuw jong 'talent' en gevestigde waarden. Dit jaar vind ik het contrast niet groter dan anders hoor. Oké, McCartney is misschien iets wat op TW Classic past, maar dat is Lenny Kravitz ook. Die was ook headliner vorig jaar.

Ik verwacht sowieso wel dat de dagtickets gaan uitverkopen. McCartney is voldoende om donderdag uit te verkopen. Rammstein voor vrijdag. RHCP + Editors voor zaterdag en ook zondag gaat volgens mij wel uitverkopen met combinatie van 2 populaire jonge acts.

Wat betreft 'gemiste' headliners, lijkt het erop dat Bruce Springsteen TW Classic zal doen. Radiohead zie ik nog wel op Pukkelpop verschijnen of een los optreden. Arcade Fire is heel beperkte tour. Foo Fighters en Pearl Jam touren wellicht niet. Muse stond er vorig jaar en speelt nog enkele keren in Paleis 12. Ben bij Muse dan wel benieuwd of ze Pukkelpop zouden aandoen. Bastille dan gelukkig ook al niet een al te grote naam, mochten ze komen. Kings of Leon ook al genoeg op herhaling gekomen, zie ze nog wel naar Pukkelpop afzakken.

Qua headliners zit Werchter dus al bij al nog vrij goed. Nu nog hopen op Beck, The National en wat andere leuke namen.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Ik denk niet dat het jonge publiek dat Werchter trekt enkel voor commerciële hedendaagse muziek is in het algemeen. Die zondag nu uitzonderlijk misschien wel. Pukkelpop is toch meer het typische jongerenfestival.
Geloof het of niet maar ik heb het gevoel dat die jongeren die enkel voor Ellie Goulding en dergelijke komen, zelfs in de jongerengroep onder de minderheid zijn. Ikzelf ben 18 en ga al 2 jaar naar Werchter en op camping b0 ligt het vol jongeren.
Je hebt wellicht gelijk ;) Ik ga er vanuit dat 'oudere' mensen liever een dagticket kopen, omdat 4 dagen tamelijk zwaar is.
En dan is Werchter inderdaad slim om op donderdag (moeilijk uit te verkopen) een enorm breed publiek aan te trekken.
Daarnaast moet ik mijn reactie ook bijstellen. Jongeren die geen fan zijn van McCartney, kunnen nog naar KluB C natuurlijk.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik kan niet anders dan blij zijn met Paul McCartney. Had er niet echt meer op gerekend na de geruchten voor Pinkpop zo sterk waren, blijkbaar dus toch 3 headliners delen. Denk dat het hele jongeren vs ouderen verhaal niet zo relevant is, Werchter publiek kent over het algemeen wel wat meer dan alleen de laatste top40 hits. Oude namen als Lenny Kravitz, Patty Smith, Robert Plant, etc blijken het ook allemaal erg goed te doen.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
werchter heeft wel degelijk een traditie met gevestigde waarden als afsluiter. Ik denk dat Pukkelpop zich meer richt op "jongere" publiek. Al zijn er in dat jongere publiek best wel veel mensen die ook hun muziekklassiekers kennen. Paul Mc Cartney is toch een mooie afsluiter voor een werchterdag, niet alleen voor classic.
Trouwens in het verleden stonden er altijd gevestigde waarden op werchter, al is de kwaliteit van die namen de laatste jaren wat minder, door het aanbod denk ik. Denk maar aan Depeche Mode (2013), The Cure (2012), Iron Maiden (2011) en daarvoor namen als Oasis, Metallica, Neil Young, REM. Het was altijd een mix van jongere bands en mooie kleppers.
Dus ik denk echt dat we dit jaar niet mogen klagen met Paul Mc Cartney als afsluiter en zal een mooie show worden, voor elk publiek.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Ik ben inderdaad blij dat het Paul McCartney is. The Beatles waren voor velen dan ook een legendarische tijdloze groep, inclusief voor veel jongeren.
Persoonlijk voor mij veel beter dan Lenny Kravitz / The Cure. Maar toch ook het besef dat groepen als Radiohead & Coldplay in Europa touren. Hopelijk volgend jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken