Rock Werchter 2016 - Geruchten

Hahahah JB! Ik vind het allemaal net even iets te toevallig. Zou mij niks verbazen als vandaag aangekondigd wordt dat Florence naar de donderdag verplaatst en dat Radiohead op de zondag gaat staan. (ivm zieke lichtshow en dat beter in het donker werkt) Even een kleine vier uur afwachten nog!

De donderdag is ook van de site verdwenen, of heeft die er ivm geen namen er niet op gestaan?

RVH wrote:
Hahahah JB! Ik vind het allemaal net even iets te toevallig. Zou mij niks verbazen als vandaag aangekondigd wordt dat Florence naar de donderdag verplaatst en dat Radiohead op de zondag gaat staan. (ivm zieke lichtshow en dat beter in het donker werkt) Even een kleine vier uur afwachten nog!

De donderdag is ook van de site verdwenen, of heeft die er ivm geen namen er niet op gestaan?

Heeft er nog niet op gestaan!

En wat doe je dan met al die mensen die een zondag ticket gekocht hebben voor FATM? Nee dat gaat dus niet gebeuren.

En wat doe je dan met al die mensen die een zondag ticket gekocht hebben voor FATM? Nee dat gaat dus niet gebeuren.

Werchter heeft nochtans in het verleden dit nog al eens gedaan, met een andere groep toen. Weet alleen niet meer zo goed wie

Longitude Festival kondigt net o.a. Kendrick Lamar, Major Lazer, The National, Father John Misty en CHVRCHES aan... Kan allemaal door naar RW ( Major lazer hoeft wel echt niet )

Dit dus. Met headliners gaan ze niet schuiven. Mocht Werchter inderdaad Radiohead hebben dan ligt dat al erg lang vast, daarnaast is Radiohead op donderdag gewoon beschikbaar dus ik zie ook niet in waarom ze dan niet zouden kunnen. Metallica heeft ook een immens grote productie, en die hadden in 2014 ook nog Skrillex na zich staan. Ik denk dat Netsky de donderdag af gaat sluiten na Radiohead.

Luud wrote:

Werchter heeft nochtans in het verleden dit nog al eens gedaan, met een andere groep toen. Weet alleen niet meer zo goed wie

Volbeat hebben ze destijds inderdaad verplaatst om als buffer te dienen tussen Nick Cave en Rammstein.

Maar het lijkt mij inderdaad niet logisch. Het is hier al vaak gezegd dat de donderdag altijd een extra sterke headliner moet hebben om uit te verkopen, met Florence zitten ze dan niet bepaald goed.

Er zijn flink wat centjes over gebleven van vorig jaar en als PJ niet komt blijven daar ook centjes van over
1f609.png

Faith No More zal zeker geen miljoen of meer gekost hebben!

Op Soundwave vroegen ze 487,803.64 euro, dus zelfs nog geen half miljoen.
http://www.gigwise.com/news/105101/soundwave-festival-owes-slipknot-millions---how-much-bands-to-play

RVH wrote:
Er zijn flink wat centjes over gebleven van vorig jaar en als PJ niet komt blijven daar ook centjes van over
1f609.png

Faith No More zal zeker geen miljoen of meer gekost hebben!

Op Soundwave vroegen ze 487,803.64 euro, dus zelfs nog geen half miljoen.

FNM is last-minute geboekt, ik kan me wel voorstellen dat ze wat meer hebben mogen neerleggen. Bovendien hebben ze uitgelegd alles te hebben geregeld om band + materiaal naar Werchter te krijgen, waaronder een vliegtuig. Volgens mij hebben ze echt wel een serieuze kost gemaakt om FNM binnen te halen.

Ik hoop ook nog op een donderdag + zondag headliner, maar ik ga uit van een mooie donderdag headliner + co-headline constructie met dance afsluiter op zondag.

Ik bereid me alvast mentaal voor als straks om 16:00 uur wat zondagvulling wordt bekend gemaakt...

Ik bereid me alvast mentaal voor als straks om 16:00 uur wat zondagvulling wordt bekend gemaakt…

Er MOET gewoon een donderdagnaam tussen zitten, Radiohead of niet. Eind volgende week is het al februari...

Overigens laat Roskilde weten dat Radiohead voor hen niet beschikbaar was. Geen idee of dat positief of negatief gezien moet worden.

Paddy wrote:
Ik bereid me alvast mentaal voor als straks om 16:00 uur wat zondagvulling wordt bekend gemaakt…

Er MOET gewoon een donderdagnaam tussen zitten, Radiohead of niet. Eind volgende week is het al februari…

Overigens laat Roskilde weten dat Radiohead voor hen niet beschikbaar was. Geen idee of dat positief of negatief gezien moet worden.

Ze staan in dat weekend op zaterdag in Zwitserland, er vanuit gaande dat ze niet 2 dagen achter elkaar spelen is er dus nog 1 ander festival wat ze kan boeken. Roskilde valt zo te zien af, dan blijven Rock Werchter en Open'er nog over.

Daar ben ik ook nog niet over uit. Ligt natuurlijk aan de reden. Ik neig naar negatief.

Mja, ik vrees het ook. Op Graz zeggen ze dat Radiohead enkel festivals zou doen in landen waar een dure zaalshow niet lucratief is (Zwitserland te klein, Spanje/Portugal in crisistijd). Eigenlijk vergelijkbaar met Optimus Alive/Bilbao BBK als exclusieve festivals doen in 2012, om dan Spanje en Portugal over te slaan in de zaaltour.

Paddy wrote:

Er MOET gewoon een donderdagnaam tussen zitten, Radiohead of niet. Eind volgende week is het al februari…

Positief! Radiohead kan in dat weekend normaal maar 2 optredens spelen, met een daarvan St Gallen op zaterdag. Dus RW op donderdag zou perfect passen ;)

Jammer dat zoveel mensen Florence and the Machine niet als volwaardig headliner zien.
Vorig jaar hebben ze mij toch echt wel bewezen dat te kunnen zijn.

Kereltje wrote:
Paddy wrote:

Ze staan in dat weekend op zaterdag in Zwitserland, er vanuit gaande dat ze niet 2 dagen achter elkaar spelen is er dus nog 1 ander festival wat ze kan boeken. Roskilde valt zo te zien af, dan blijven Rock Werchter en Open’er nog over.

En Open'er heeft op woensdag al Florence staan en donderdag Peppers :-)))

Timvank wrote:
Daar ben ik ook nog niet over uit. Ligt natuurlijk aan de reden. Ik neig naar negatief.

Mja, ik vrees het ook. Op Graz zeggen ze dat Radiohead enkel festivals zou doen in landen waar een dure zaalshow niet lucratief is (Zwitserland te klein, Spanje/Portugal in crisistijd). Eigenlijk vergelijkbaar met Optimus Alive/Bilbao BBK als exclusieve festivals doen in 2012, om dan Spanje en Portugal over te slaan in de zaaltour.

Hmm, die post heb ik gemist. Klinkt wel plausibel. Maar dan ben ik weer benieuwd wat er klopt van de geruchten rond Amerika (Lollapalooza, etc.).

Dat Radiohead word aangekondigt, is logisch, dus zo’n tweet kan ik er ook uitgooien.

Tja, zelfs Festileaks zag vorig jaar Blur al op Pukkelpop staan en gooide er al een bericht over uit.
Dus zekerheden zijn er nooit ...

Werchter wordt al jaren aanzien als 1 van de beste festivals in europa/wereld, ook dit jaar nog de prijs gewonnen vr Artists favorite festival. Natuurlijk komt Radiohead naar werchter ?

Users who are viewing this thread