DE Rock am Ring / Rock im Park 2022 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik ben 2 edities geweest, en sinds dien heb ik inderdaad het gevoel dat 90% van de affiches daarna ik al gezien heb op een van die twee edities. Weinig vernieuwend is het allemaal niet nee, en ik heb niet het idee dat de Duitsers er om malen. Want zoals je zegt, verkoopt stijf uit.. en niks word beter ontvangen dan Die Toten Hosen.

Soms hebben ze best leuke uitstapjes nog hoor (2019 hadden ze Tool, Smashing Pumpkins en een dikke LNS slot voor Slayer wat ik weer tof vond. Maar nee nieuw is het allemaal. Maar idem geld voor Hurricane/Southside, ook al jaren niet interessant meer.

De Duitsers weten prima hoe ze moeten feesten, want het is wel erg gezellig. Maar nee je moet geen muziekcritici zijn als vaste RAR bezoeker...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Ik ben 2 edities geweest, en sinds dien heb ik inderdaad het gevoel dat 90% van de affiches daarna ik al gezien heb op een van die twee edities. Weinig vernieuwend is het allemaal niet nee, en ik heb niet het idee dat de Duitsers er om malen. Want zoals je zegt, verkoopt stijf uit.. en niks word beter ontvangen dan Die Toten Hosen.

Soms hebben ze best leuke uitstapjes nog hoor (2019 hadden ze Tool, Smashing Pumpkins en een dikke LNS slot voor Slayer wat ik weer tof vond. Maar nee nieuw is het allemaal. Maar idem geld voor Hurricane/Southside, ook al jaren niet interessant meer.

De Duitsers weten prima hoe ze moeten feesten, want het is wel erg gezellig. Maar nee je moet geen muziekcritici zijn als vaste RAR bezoeker...
Precies dat laatste ja. Ben in 2014 en 2019 geweest maar deze jaren sprongen er dan ook uit qua programmering. Gewoon een prima programma voor een basic rock liefhebber maar zelden voor de fijnproever. Maar ik heb me er twee keer top vermaakt, het hoeft niet altijd moeilijk of relevant te zien voor een fijne tijd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Precies dat laatste ja. Ben in 2014 en 2019 geweest maar deze jaren sprongen er dan ook uit qua programmering. Gewoon een prima programma voor een basic rock liefhebber maar zelden voor de fijnproever. Maar ik heb me er twee keer top vermaakt, het hoeft niet altijd moeilijk of relevant te zien voor een fijne tijd.
Het is ook een heel andere cultuur dat maakt het ook leuk.

En soms is een beetje bier drinken en Rock/Metal luisteren gewoon leuk. Ik vond die Duitse acts best leuk om eens een keer mee gepakt te hebben (zoals ik ook best voor kan stellen dat een Duitser best geinig vind om De Jeugd van Tegenwoordig of De Staat te zien in NL omgeving om maar wat op te noemen).

Maar mijn eerste RAR had o.a.: Foo Fighters, Die Toten Hosen, The Prodigy, Slipknot, Motörhead, Rise Against, Marilyn Manson, Slash feat. Myles Kennedy, Interpol, Eagles Of Death Metal, Kraftklub, Papa Roach, Deichkind, Parkway Drive, Lamb Of God, A Day To Remember, Frank Turner, Siriusmodeselektor, Hozier, In Flames, Enter Shikari, Bad Religion, Bodycount, Donots, Godsmack, Tremonti, vs. Motionless In White, Zebrahead, Maxi Jazz & The E-Street Boys...

Zou dit op Pinkpop staan kocht ik gelijk een ticket.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nog geen dagindeling bekend.
Maar, afhankelijk van 2021 verwacht ik:
rockamring2021.jpg

Dan zou de derde headliner vrijdag 3e Rock im Park en zondag 5e Rock am Ring spelen.
Krijg daar ook wel het gevoel van een "grote" headliner bij die niet 2 dagen achter elkaar speelt.
Kom ik toch weer bij een verdenking van Metallica?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ik wilde nog even meer opties als headliner inbrengen hier.
Metallica, Muse, Five FInger Death Punch, Avenged Sevenfold lijken mij op de SOAD spot te passen.

maar... deze bal gooi ik ook even op: AC/DC
EU-legs tourstart in de zomerperiodes
- Black Ice tour leg 2, 13 mei 2009 Leipzig
- Black Ice tour leg 3, 14 mei 2010 Sophia
- Rock or Burst tour leg 1, 5 mei 2015 Arnhem
- Rock or Burst tour leg 2, 7 mei 2016 Lissabon

zou het kunnen, 2022 EU-tourleg tourstart 3 mei, Nürburgring/Zeppelinfeld?

edit, RaR/RiP is in juni, foutje.... maar dan moet het nog passen :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Net een reeks nieuwe bevestigingen in de mail ontvangen. Muse is de derde headliner. Typische headliner voor RaR maar tevens een beetje ideeën armoede. Wel leuk dat ze Maneskin hebben staan!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
De nieuwe aankondigingen zijn:
100 gecs | Beatsteaks | Bullet For My Valentine | Casper | Deftones | Devin Townsend | Die Kassierer | Don Broco | Donna Missal | Fever 333 | grandson | Jan Delay & Disko No. 1 | Kodaline | Lewis Capaldi | Måneskin | Marteria | Masked Wolf | Muse | Scooter | Serious Klein | Skynd | Spiritbox | SSIO | The Murder Capital | Toxpack | Unprocessed | You Me At Six
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
De nieuwe aankondigingen zijn:
100 gecs | Beatsteaks | Bullet For My Valentine | Casper | Deftones | Devin Townsend | Die Kassierer | Don Broco | Donna Missal | Fever 333 | grandson | Jan Delay & Disko No. 1 | Kodaline | Lewis Capaldi | Måneskin | Marteria | Masked Wolf | Muse | Scooter | Serious Klein | Skynd | Spiritbox | SSIO | The Murder Capital | Toxpack | Unprocessed | You Me At Six
Dank Dave, dat kopiëren kostte me even teveel moeite!

Undercard wordt hiermee wel wat beter. Met name door Devin, Fever333, Deftones, Bullet for my Valentine en natuurlijk Scooter!
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Erg jammer van SOAD trouwens. Had tickets voor de ziggo dome wat dit jaar al niet door gaat, maar nu gaan ze rock am ring ook niet meer doen. Wellicht helemaal geen tour dan in 2022?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Erg jammer van SOAD trouwens. Had tickets voor de ziggo dome wat dit jaar al niet door gaat, maar nu gaan ze rock am ring ook niet meer doen. Wellicht helemaal geen tour dan in 2022?
ja, daar was al de streep door voor 2022... jammer.

maar, had hier ook wel Metallica verwacht. Misschien is het eerste weekend van juni toch net te vroeg voor ze, of Muse heeft de knoop eerder doorgehakt en wilde MLK niet meer wachten op Metallica.?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
De nieuwe aankondigingen zijn:
100 gecs | Beatsteaks | Bullet For My Valentine | Casper | Deftones | Devin Townsend | Die Kassierer | Don Broco | Donna Missal | Fever 333 | grandson | Jan Delay & Disko No. 1 | Kodaline | Lewis Capaldi | Måneskin | Marteria | Masked Wolf | Muse | Scooter | Serious Klein | Skynd | Spiritbox | SSIO | The Murder Capital | Toxpack | Unprocessed | You Me At Six
Toch nit heel verkeerd... Scooterrrrrrr!!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Weer nieuwe namen voor Rock am Ring! 102 Boyz | Baroness | Code Orange | Ego Kill Talent | Mastodon | Myles Kennedy | RIN | Schimmerling | Tempt | The Pretty Reckless. Dat betekent wederom geen Alter Bridge op festivals volgend jaar, lijkt me tenminste. Verder is ook de dagindeling bekend.
e00fac4d543b7a01cfc941e94492f9df.jpg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
huh, toch gek dat Danko Jones niet op de Volbeat dag staat... terwijl ze voor de rest wel (meen ik) mee touren?
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
288
383
Rock Am Ring wijzigde net zijn profiel en omslagfoto! ?
 

Bijlagen

  • 262578979_1039099213552204_2955915607783710942_n.jpg
    262578979_1039099213552204_2955915607783710942_n.jpg
    57 KB · Weergaven: 9
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Gek ja, alle post zijn ook tijdig verwijderd. Je zou zeggen dat er nog enkele kleine namen bij moeten, maar om daarvoor zo grote active voor te gaan doen?

En Maneskin was er al voor aangekondigd, dus daar doen ze het ook niet voor ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken