Roadburn 2026

Prima eerste worp šŸ‘
Dat is ook het gevoel dat bij mij overheerst. Prima, maar niet steil achterover geslagen. Wel weer knap geboekt met o.a. het eerste optreden van Coalesce in zeventien jaar in Europa. Ook Kiss the Anus of a Black Cat treedt niet zo vaak op. Wel blij met Shearling uiteraard.

Opmerkinkje van Walter trouwens:
Roadburn 2026 is all about bringing together the most exciting scenes and genres from our beloved underground – and everything that rises from it. We will discover thrilling new and upcoming bands, while also paying tribute to the influential artists who have shaped our vibrant universe over the years. Together, we’ll let their voices resonate. Our line up is not guided by algorithms or numbers, but entirely handpicked – because we truly believe in these artists and in the power of heaviness in all its forms.

ā€œWe can’t wait to welcome you next year, whether you’re performing or attending. We want to give you a space where hope and comfort can be felt – a safe haven in a world that can sometimes seem divided and overwhelming. Roadburn’s community exists both online and when we are together in person at the festival; wherever you find us, more than anything, we want you to feel at home.ā€

Ja zitten weer toffe namen bij, nog niks waar mijn mond van openvalt maar zeker geen slecht begin.

Prima worp! Nog geen namen die bovenaan op mijn bucketlist stonden, maar op dit punt weet ik eigenlijk niet meer wie er überhaupt nog op mijn Roadburn bucketlist staan

De terugkeer van Oathbreaker, na een kleine tien jaar van het toneel te zijn verdwenen, vind ik wel een heel serieus dingetje. Ik krijg op basis van de communicatie (nog) niet de indruk dat dit iets eenmaligs gaat zijn, dus ik wacht nog even met de beslissing om (een dag) naar Roadburn te gaan. Maar dat ik die terugkeer mee wil gaan maken, dat is een vaststaand feit.

Coalesce is een fantastische boeking. Jeugdsentiment en blijkbaar weer actief. Ook heel blij met Crippling Alcoholism, Krallice en Agriculture. Weliswaar nog geen knaller, maar mijn interesse is gewekt.

Toch wat tijd
Argiculture is natuurlijk erg goed live dus prima boeking
Coalesce is wel echt een van de dingen die ik hoopte. Tijdje terug nog een aantal van de reissues gekocht en wat blijft het toch een geweldige invloedrijke band. Reünie loopt al een tijdje en is zover live erg goed ontvangen
Heaven in her arms zegt me nu nog weinig
Kiss the anus... Ontwaak weer eens uit zijn winterslaap. Onzettend vaak gezien altijd goed
Krallice op incubate toen was geweldig en de band blijft toffe platen uitbrengen dus heel zin in. Hoop ook op wat solo of combo dingen van bandleden met als hoogste voorkeur iets van Mick barr
Oathbteaker tof, was altijd een geweldige live band maar al rond de tien keer gezien dus geen must om ze hier te zien maar als het kan ga ik het zeker doen
Quest master is vooral schattig in mijn ogen
Shearling van acu naar roadburn prachtig
Worlds Peace ook nog iets dat me vaags iets zegt maar ik meer achterna moet

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Indiaantje89 en johanra
Dagindeling staat nu ook op de site.

16-4
Krallice (Future)
Crippling alcoholisme
Coalesce
Habak
Shearling
World Peace

17-4
Heaven in her Arms (white halo)
Agriculture (the Spiritual Sound)
Krallice (The Past)

18-4
Oathbreaker (Rheia)
Heaven in her Arms (the End of Purification)
Quest Master

19-4
Krallice (Present)
Kiss the Anus of a Black Cat

Krallice en Coalesce zijn tof voor de vrijdag. World Peace even snel geluisterd en moet me goed denken aan (oude) Trash Talk, dat is positief. In de tekst staat dat er komende tijd nog nieuws komt van de band Coalesce, ben benieuwd!

Vrijdag heeft al een leuke line-up.

Oathbreaker is weer heel vet, was alweer bijna vergeten hoe tof het was! Quest Master is wel te grappig om ff snel te luisteren.

Zondag is kg weinig, maar Krallice zal natuurlijk leuk zijn. KTAOABC klinkt ook aantrekkelijk, als ik niet te brak ben.

Secret show van Agriculture is misschien wel te verwachten. Ook zal Oathbreaker me niks verbazen eigenlijk :)

World Peace even snel geluisterd en moet me goed denken aan (oude) Trash Talk, dat is positief.
Kijk dat zijn goede zaken, die trash talk shows van 2009 tm ongeveer 2013 waren pure geweldige chaos en het klinkt inderdaad als die Albini geproduceerde selftitled wat wel een vorm plaatje voor mij was.

Als ze nog shows van te voren speelde zal ik inderdaad wel een secert Oathbreaker set verwachten maar als dit echt hun eerste show is en zeker met de laatste shows die ik van ze zag zit er een bak productie achter hun act. Rheia is ook echt wel een plaatje die wat dingen live heeft nodig heeft die je zo niet in het skatepark kan neerzetten. Als ze Mælstrøm zouden spelen zal de kans groter zijn, ik heb ze op gaardere plekken dan het skatepark die plaat zien touren, maar ik schat jammer genoeg de kans nogal klein in. Crippling alcoholism daartegen lijkt me een goede kanshebber van het lijstje zover en inderdaad Agriculture zeker omdat de Roadburn 2024 wel echt rond het moment was dat ze 'doorbraken', ze er toen ook een speelde en ze zelf ook veel met het festival lijken te hebben.

Na het toch opgezocht te hebben ken ik Heaven in her arms dus wel; Japanese post-screamo band met in White Halo echt wel een top plaatje voor de (oude) Deafheaven fans.

• Leuk
Waarderingen: ThomasHC
Even ingeluisterd betreft namen die ik nog niet kende. Wat leuk dat namen zoals World Peace perfect binnen mijn smaak vallen.

De Agriculture-dag is nog karig maar met het nieuwe album en het feit dat ik ze vorig jaar last minute heb moeten missen is wel een reden dat ik die dag overweeg.

Becky bevestigd op Facebook dat Oathbreaker op de mainstage speelt. Totaal niet onverwacht, maar sommige daar waren bang dat het een te kleine stage werd.

Heb er nu pas echt de tijd voor maar de nieuwe Agriculture is een flinke stap in hun geluid. Veel meer diverse invloeden, wat nummers die me wat doen denken aan lo-fi jaren 90 shoegaze in een slaapkamer helden Flying Saucer Attack en eentje zelfs een beetje aan Hum, en het black metal geluid voelt een stuk dynamischer dan op de eerste plaat. Aan de ene kant jammer want de eerste plaat was in mijn ogen erg fijn omdat hij erg recht-toe-aan was in de black metal gedeeltes maar dit is ook eigenlijk wat je wenst van een opvolger waarop ze het geluid verder uitbreiden en vooral interesant experimenteren.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Fluxion
Denk dat we Predatory Void ook wel als een zekerheidje kunnen rekenen. Na Soulcrusher spelen ze in maart/april weer een hoopje NL en Belgie shows met aanloop naar een nieuwe plaat
With new material set for early 2026, the band enters a new chapter—leaner, sharper, and more layered, thanks to Kris Auman’s dual role on bass and backing vocals. The intensity remains, but the edges have changed shape

• Verdrietig
Waarderingen: wenteldave
RB26_lineup_fase_2_4-5.png

Edit: Het is altijd een hele opgave om hier een afbeelding te uploaden die werkt en klein genoeg is, maar de lineup is er dus.

Users who are viewing this thread