Radiohead en aanverwante projecten

Ja die nummers stijgen wel allemaal lekker door precies, vooral die bovenaan.

Ineens Exit Music in de top 200 ook. Ben benieuwd hoe hoog Let Down het schopt… Stond op 874 ofzo.
Was Exit Music door een fluke er vorig jaar niet uit verdwenen?

Thoms playlist van 2025?

Edit: net op Youtube een uitleg gevonden. Dit was de playlist die gedraaid werd voorafgaand aan de concerten! Had ik niet als zodanig herkend, maar toch leuk :)

Laatst bewerkt:
Zouden ze als” one of the originals “ niet willen meewerken aan het nieuwe war child album? Zowel in 96 als 05 hebben ze een bijdrage geleverd. ( Lucky- I want none of this)

Radiohead heeft een nieuw bedrijf opgericht (‘futile endeavours’). En het is niet eentje met een code die duidt op een tour. Alsnog nieuwe muziek in de pijpleiding?

Radiohead heeft een nieuw bedrijf opgericht (‘futile endeavours’). En het is niet eentje met een code die duidt op een tour. Alsnog nieuwe muziek in de pijpleiding?

Dit nieuws is zeer welkom na de teksten van Jonny in het recente interview. Daar sprak weinig hoop vanuit op iets nieuws van Radiohead.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Lijstje (van Reddit) met alle bedrijfsnamen in het verleden, en wat het opleverde.

t1f9j54amlkg1.png

Dit nieuws is zeer welkom na de teksten van Jonny in het recente interview. Daar sprak weinig hoop vanuit op iets nieuws van Radiohead.

Op Reddit heeft iemand een mooi rijtje gemaakt met eerdere LIMITEDs opgericht door Radiohead en wat er daarna gebeurde:

_XURBIA_XENDLESS LIMITED incorporated 13 July 2007 -> IN RAINBOWS release 10 October 2007 (3MONTHS later)

TICKER TAPE LIMITED incorporated 16 December 2010 -> KING OF LIMBS release 18 February 2011 (2MONTHS later)

DAWNNCHORUSS LIMITED incorporated 25 February 2016 -> A MOON SHAPED POOL release 8 May 2016 (3MONTHS later)

SPIN WITH A GRIN LIMITED incorporated 9 March 2021 -> KID A MNESIA released on 5 November 2021

FUTILE ENDEAVOURS LIMITED 19 February 2026 -> LP10 ? this spring or summer !?

Is dit niet gewoon een rerelease van AMSP?
Dat zou wel heel snel zijn.. na 10 jaar. En vorig jaar hebben ze nog HTTT-release gedaan.
Hoop dan eerder op In Rainbows 20y, maar dat is volgend jaar pas..
Kan natuurlijk ook een live-album zijn met nummers van afgelopen tour.

Op socials hebben ze recent een post gewijd aan het zoveel jaar bestaan van King Of Limbs, dat lijkt me dan het meest logische.

Op socials hebben ze recent een post gewijd aan het zoveel jaar bestaan van King Of Limbs, dat lijkt me dan het meest logische.
AMSP 10 jaar lijkt me wat vroeg, IR zie ik ze wel vieren maar dat zou voor volgend jaar zijn, TKOL lijkt me gewoonweg niet zo'n geliefd album waar je KidAmnesia- gewijs iets groots mee doet. Maar goed, had je me tot dit nieuwtje gezegd dat ze nieuwe muziek zouden hebben, dan had ik ook eens goed gelachen hoor. En ben nog steeds sceptisch, maar het blijft Radiohead.

Oja King of Limbs is ook nog een ding. Toevallig 15 jaar geleden gereleased toch?

Uit mijn hoofd heeft de From the Basement versie nooit een fatsoenlijke release gehad en die is stukken malen beter dan het origineel. Dus wellicht moeten we het in die richting zoeken?

Overigens wel een van mijn grootste guilty pleasures uit de catalogus. Vind het een zalig album met name in de vroege ochtend.

E: Bedrijf is op 19 februari aangemaakt en KoL kwam op 18 februari 2011 uit. Ik denk dat ik heel dichtbij zit.

Laatst bewerkt:
AMSP 10 jaar lijkt me wat vroeg, IR zie ik ze wel vieren maar dat zou voor volgend jaar zijn, TKOL lijkt me gewoonweg niet zo'n geliefd album waar je KidAmnesia- gewijs iets groots mee doet. Maar goed, had je me tot dit nieuwtje gezegd dat ze nieuwe muziek zouden hebben, dan had ik ook eens goed gelachen hoor. En ben nog steeds sceptisch, maar het blijft Radiohead.
Heb altijd het idee gehad dat KOL bij het publiek niet heel populair was, maar bij de band zelf wel. Zou mij niks verbazen als ze daar nog wat unreleased materiaal van hebben. Anders inderdaad een officiële release van The Basement sessie.

Heb altijd het idee gehad dat KOL bij het publiek niet heel populair was, maar bij de band zelf wel. Zou mij niks verbazen als ze daar nog wat unreleased materiaal van hebben. Anders inderdaad een officiële release van The Basement sessie.
Kan, maar gok zelf dat de eerstvolgende grote reïssue er een van In Rainbows is. 20 jaar IR heeft wel wat meer cachet dan 15 jaar TKOL.

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar

Users who are viewing this thread