Radiohead en aanverwante projecten

Toch teleurgesteld dat het effectief een random allocatie gaat worden en ze geen rekening houden met meer specifieke fan-parameters waar Openstage met overweg kan (newsletter registratie, spotify, eerdere aankopen, ..)
Begrijp dit nooit zo goed. Waarom zou je als fan (van het eerste uur, grootste fan, etc.) een grotere kans moeten krijgen ten opzichte van nieuwe fans?

Als ik voor mijzelf spreek. Radiohead nooit gezien, want gewoon nog te jong. Nu wel fan, al draai ik ze ook niet dagelijks, zou ik dan minder recht hebben dan iemand anders?

Gaat wel iets langer duren maar dat is vooral omdat alles straks op tilt slaat haha.
Maar ergens zal dit ook wel 'gecontroleerd' plaatsvinden, niet? Er zijn zo'n 400.000 tickets te koop, dan zullen ze maar pakweg een miljoen codes uitsturen ofzo, niet? Iets meer dan het dubbele.

Of geeft effectief élke registratie recht op een code? Want dan wordt het wel mayhem ja.

Begrijp dit nooit zo goed. Waarom zou je als fan (van het eerste uur, grootste fan, etc.) een grotere kans moeten krijgen ten opzichte van nieuwe fans?

Als ik voor mijzelf spreek. Radiohead nooit gezien, want gewoon nog te jong. Nu wel fan, al draai ik ze ook niet dagelijks, zou ik dan minder recht hebben dan iemand anders?
Als je effectief fan bent, ben je toch geregistreerd voor de waste newsletter?
Dus dan krijg je toch evenveel voorrang als eerste-uur fans?

Maar zo sluit je wel de tiktok generatie uit die zich enkel inschrijven omdat ze Let Down kennen.

Maar ergens zal dit ook wel 'gecontroleerd' plaatsvinden, niet? Er zijn zo'n 400.000 tickets te koop, dan zullen ze maar pakweg een miljoen codes uitsturen ofzo, niet? Iets meer dan het dubbele.

Of geeft effectief élke registratie recht op een code? Want dan wordt het wel mayhem ja.

In de T&C staat dat ze 120% codes uitsturen tov de capaciteit van de zalen.
De vraag is, tellen ze het als 1 ticket per persoon, of tellen ze bvb gemiddeld 2 tickets per persoon.
Maximaal zullen er dus 500k codes uitgestuurd worden, maar zeker geen miljoen.
Als ze tellen aan gemiddeld 2 tickets per persoon, zijn het maar 250k codes.

De vraag is, tellen ze het als 1 ticket per persoon, of tellen ze bvb gemiddeld 2 tickets per persoon.
Ik denk dat ze niet tellen naar meerdere tickets per persoon eerlijk gezegd. Maar die 120% codes is wel geruststellend naar vrijdag toe. Kan het op die dag toch niet zo'n vaart lopen dat het systeem crasht, normaal gezien.

120% van de capaciteit van zalen? Ah, dat wordt kin kloppen. Echter wel leuk dat ik toch even heb mogen dromen!

Stel: 120% unlock codes tov volledige capaciteit.
Stel: gemiddeld 3 tickets per persoon. (gros zal er 4 kopen, sommige 2)

Dan heb je met een unlock code dus een 30% kans om een ticket te score :)

Ja dan was het een pak makkelijker geweest gok ik. Waste heeft al mooi verdiend aan mij...

Maar snap ook dat ze ook een kans willen geven aan nieuwe fans.
Ik sluit me hier bij aan. De mannen en Waste hebben idd al

We willen allemaal heen. Iedereen hier op het forum gun ik dat zeker.

Je moet de opmerkingen voor "trouwste fan voorrang etc", zien vanuit perspectief van de band en de afzonderlijke leden. Zij zullen meer gecommitteerd (horen te) zijn aan hun trouwe fanbase. Loyaliteit is heel normaal m.i.

Stel: 120% unlock codes tov volledige capaciteit.
Stel: gemiddeld 3 tickets per persoon. (gros zal er 4 kopen, sommige 2)

Dan heb je met een unlock code dus een 30% kans om een ticket te score :)
Kopen van tickets met een unlock code maak ik me geen zorgen over. Het verkrijgen van een unlock code? Dat lijkt me toch een ander paar mouwen te gaan zijn

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

dit,

gatekeeping is nergens voor nodig,
ik was bijvoorbeeld heel erg content met de doorsnede van leeftijd op de oasis show
alle generaties, waarvan veel te jong om ze destijds te hebben meegemaakt.

een mix van oud en nieuw is altijd ook het gezondste voor een band

Waarom? Elke fan is hetzelfde waard.
Kijk, het is mij om het even ik heb er namelijk verder geen invloed op. Maar veel bands (U2, Muse, Rammstein, Nick Cave, Qotsa, FATM) en ook Radiohead, Thom Yorke solo en The Smile, gaven in het verleden een presale voor fans vanuit fanclubs e.d.

Het gaat niet om waarde maar zoals gezegd meer om een soort "Loyaliteit".

Dat er op de,e manier bots en opkopers eruit worden gegooit moeten we blij om zijn. Misschien is dit ook wel de reden om geen presale te doen en vanuit die kant wellicht ook weer wat meer terrecht.

Verder denk ik dat we deze discussie maar moeten laten varen en hopen dat we met z'n allen heen kunnen.

• Leuk
Waarderingen: reaper
Ben ook vooral blij dat ze niet meegaan in die dynamic ticketprijzen rotzooi en dat de prijs per ticket, hoewel nog duur, niet de astronomische bedragen zijn die je bij andere bands van die grootorde wel ziet.

Vind om en bij de 100 euro voor een ticket wel het randje.

dit,

ik was bijvoorbeeld heel erg content met de doorsnede van leeftijd op de oasis show

Exact dit.

Maar zo sluit je wel de tiktok generatie uit die zich enkel inschrijven omdat ze Let Down kennen.
Altijd dat generaliseren. Die ‘Tiktok-generatie’ die 1 of 2 hits kennen, gaan echt niet om en nabij 100 euro neertellen voor een band die ze verder niet interesseert. En als die ‘Tiktok-generatie’ (waar ik mijzelf dan ook toe zou benoemen) wel Radiohead wilt zien, omdat ze gewoon nog niet de mogelijkheid hebben gehad, dan is dat voor een band alleen maar mooi.
Juist die mix tussen jong en oud is mooi, omdat je hierdoor ook als band dit soort dingen kan blijven doen.

Exact dit.

Altijd dat generaliseren. Die ‘Tiktok-generatie’ die 1 of 2 hits kennen, gaan echt niet om en nabij 100 euro neertellen voor een band die ze verder niet interesseert. En als die ‘Tiktok-generatie’ (waar ik mijzelf dan ook toe zou benoemen) wel Radiohead wilt zien, omdat ze gewoon nog niet de mogelijkheid hebben gehad, dan is dat voor een band alleen maar mooi.
Juist die mix tussen jong en oud is mooi, omdat je hierdoor ook als band dit soort dingen kan blijven doen.

Ik heb hier iemand van de tiktok-generatie rondlopen en die kent steevast meer van een artiest dan ik. Een artiest wordt regelmatig ontdekt door tiktok maar ook vaak via mond-op-mond reclame verspreid in de vriendengroep. En als het dan bevalt wordt een heel oeuvre zeer vaak en zeer intensief geluisterd. Daar steek ik met m'n fonetische meegewauwel toch echt schraal tegen af.

Mooi dat een deel van de jeugd op deze manier de kans krijgt nieuwe muziek te ontdekken en zich via streaming een artiest op een laagdrempelige manier eigen kan maken.

dit,

Ter info, Oasis heeft gebruik gemaakt van het "loyal fan" principe voor hun verkoop indien je voor datum xx/xx geregistreerd was op hun mailing list :)
Radiohead heeft bij alle vorige verkopen ook altijd een presale gedaan via waste.
Dus, yes spijtig dat ze het niet opnieuw doen of het Oasis principe niet toepassen.

Users who are viewing this thread