Radiohead en aanverwante projecten

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Wát een band. Prachtige uitvoeringen van Lotus Flower, You And Who's Army, There There en The Daily Mail. Het enige jammere is dat ze wel heel veel oudere nummers speelden zie ze tijdens hun show in de Ziggo Dome ook deden. Maar het is ook totaal geen straf om dat nog een keer te horen. Burn The Witch vond ik trouwens ook best tegenvallen, daar schrok ik wel even van in het begin. Gelukkig hebben ze dat weer ruimschoots gecompenseerd.
Ik heb verder vrij weinig gemerkt van lange wachrijen. Ik kwam dan ook pas rond 19:15 aan maar alles ging heel soepel. Heb uiteindelijk een mooi plekje op het tweede balkon gezocht en had prima overzicht op alles.

Ben benieuwd wat er vanavond op de setlist staat. Veel plezier iedereen die (nog en keer) gaat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Wat een vet concert toch weer he. Thom was on fire moet ik zeggen. En Jonny zo mogelijk nog meer. Hoogtepunt was Present Tense. Zeer sterke uitvoering. En grappig om Ed weer gewoon met de shakers te zien zwaaien op het begin. Classic. Ook There There en Ideoteque waren fantastisch. Om nog maar te zwijgen van het fucking kippenvel bezorgende Daydreaming.

De enige mindere uitvoeringen waren The Gloaming en Tinker Thief. Maar dat stoorde niet.

Moet wel zeggen dat ik zelden zon tam publiek heb meegemaakt. Heb RH al een paar keer gezien en telkens met een uitzinnig publiek. De laatste keer in het Sportpaleis werd er constant meegezongen en gesprongen. Is dat typisch voor Nederland? Ik merkte wel dat iedereen tussen de nummers door heel enthousiast was, maar echt meezingen enzo deed niemand.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Moet wel zeggen dat ik zelden zon tam publiek heb meegemaakt. Heb RH al een paar keer gezien en telkens met een uitzinnig publiek. De laatste keer in het Sportpaleis werd er constant meegezongen en gesprongen. Is dat typisch voor Nederland? Ik merkte wel dat iedereen tussen de nummers door heel enthousiast was, maar echt meezingen enzo deed niemand.
Dat merkte ik ook wel op vanaf boven gezien. Het stond allemaal redelijk stil, met uitzondering van een paar rijen in het midden vooraan. Maar daar heb ik mij niet aan lopen ergeren ofzo. Ik vond het wel opvallend stil publiek op de momenten dat dat nodig was dus dat was goed.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik ben ook benieuwd of My Iron Lung vanavond terugkeert. Het mag van mij wel de The Bends rotation spot worden, met dan vanavond Just, of Fake Plastic Trees.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik kan me voorstellen dat het voor fans van de band een gaaf optreden was, ze speelden gewoon een strakke set. Ik vond het maar een tamme bedoeling allemaal, maar dat komt waarschijnlijk meer omdat ik op plaat ook niet echt onder de indruk ben van hun muziek.

De Kid A-nummers waren wel echt geweldig live en dat album vond ik eigenlijk niet zo goed. Nou ja, leuk om ze een keer gezien te hebben wel.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Voor de thuisblijvers die niet zo veel te doen hebben. Een live periscope: https://www.periscope.tv/radiohead_fr/1mrGmllAYmZKy
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Erg genoten gisteren. Bodysnatchers, Everything, Idioteque, Ful Stop, My Iron Lung, Videotape, Present Tense, Lotus Flower, Weird Fishes en Reckoner waren stuk voor stuk geweldig. Toch jammer dat nummers als Street Spirit, Karma Police, Nude, Dissapear niet gespeeld werden, maar je kan niet alles hebben.

Ijzersterk concert weer van Radiohead, maar de show in de Ziggo Dome vond ik toch nog stukken beter.


Vanavond al Lucky, Talk Show Host en Separator in HMH. Tof!

Edit: en dan spelen ze nu Nude. Verdomme.

Edit: En daarna ook nog Street Spirit, National Anthem, Dissapear, Karma Police en Exit Music. Fuck dit. Ik ben duidelijk de verkeerde dag gegaan.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Erg genoten gisteren. Bodysnatchers, Everything, Idioteque, Ful Stop, My Iron Lung, Videotape, Present Tense, Lotus Flower, Weird Fishes en Reckoner waren stuk voor stuk geweldig. Toch jammer dat nummers als Street Spirit, Karma Police, Nude, Dissapear niet gespeeld werden, maar je kan niet alles hebben.

Ijzersterk concert weer van Radiohead, maar de show in de Ziggo Dome vond ik toch nog stukken beter.

Vanavond al Lucky, Talk Show Host en Separator in HMH. Tof!

Edit: en dan spelen ze nu Nude. Verdomme.

Edit: En daarna ook nog Street Spirit, National Anthem, Dissapear, Karma Police en Exit Music. Fuck dit. Ik ben duidelijk de verkeerde dag gegaan.

Exit Music stond op de setlist, maar is geswitcht voor Bodysnatchers (helaas naar mijn mening).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gloeilamp wrote:
Erg genoten gisteren. Bodysnatchers, Everything, Idioteque, Ful Stop, My Iron Lung, Videotape, Present Tense, Lotus Flower, Weird Fishes en Reckoner waren stuk voor stuk geweldig. Toch jammer dat nummers als Street Spirit, Karma Police, Nude, Dissapear niet gespeeld werden, maar je kan niet alles hebben.

Ijzersterk concert weer van Radiohead, maar de show in de Ziggo Dome vond ik toch nog stukken beter.

Vanavond al Lucky, Talk Show Host en Separator in HMH. Tof!

Edit: en dan spelen ze nu Nude. Verdomme.

Edit: En daarna ook nog Street Spirit, National Anthem, Dissapear, Karma Police en Exit Music. Fuck dit. Ik ben duidelijk de verkeerde dag gegaan.


Exit Music stond op de setlist, maar is geswitcht voor Bodysnatchers (helaas naar mijn mening).

Ik zag het ja. Die nummers vind ik allebei vreselijk goed, maar had ook de voorkeur aan Exit Music gegeven.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Hoooooly shit die setlist van vanavond. Zo blij dat ik vanavond gegaan ben en niet gisteren. Hoewel ze gisteren wel Arpeggi en Reckoner hadden, maar dat weegt imo niet op tegen Talk Show Host, The National Anthem, Karma Police etc. Zelfs Hunting Bears kwam aan bod!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Voor nog wat afterpret: https://www.youtube.com/user/zipmegabyte/videos
Alle nummers van de eerste avond in best goede beeld en audio kwaliteit.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
@mrmantel ik zie je!
Enjoy it peoplessss
Ah ja ik zag je ook nog lopen toen ik in de rij stond, maar dan kwam je pas best laat aan toch?

Daydreaming was zo godsgruwelijk mooi, en de hele HMH doodstil. En die uitvoering van Ful Stop. Eerst Lotus Flower en direct daarachter All I Need kreeg ik toch wel tranen in mijn ogen. Daarna was het wel iets minder intens persoonlijk, maar dan dat blokje Nude - National Anthem - Everything In it's right place... jezus christus wat was dat goed. En na al een prachtig toegift uiteindelijk afsluiten met Idioteque, dan prijs je jezelf gelukkig.

Ben zelf alleen niet dol op There There en ben de laatste tijd steeds meer waarde gaan hechten aan HTTT, dus had wel heel erg gehoopt op 2+2=5, Where i end and you begin of Myxomatosis, maar ach met 4 nummers van Kid A heb ik geen rede om te klagen. Maar heel blij dat ik over twee weken weer mag.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heeeerlijk, het was echt genieten bij Radiohead. Wat een geniale band om live mee te maken. Heel het optreden lang kunnen wegdromenn aangevuld met nog eens die uitzinnige momenten als je merkt dat ze een van je favorietjes instarten. Ben erg blij dat ik er de zaterdag bij was. Weer een tijd geleden dat ik zoiets goeds heb gehoord, vooral toen ze Karma Police inzetten na How to disappear completely. Die encore's waren ook echt bizar goed.

Toch zou ik ze graag nog eens wat meer ouder spul van OK, The Bends en HTTT willen horen spelen maar ach, dit was al zo verschrikkelijk goed.

Kan echt niet wachten om die gasten lekker in de open lucht te zien. NOS Alive kom er maar in!


@mrmantel ik zie je!

Die heeft mij dan weer gespot :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken