Radiohead en aanverwante projecten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Gaaf man, dat nieuwe album. Nu voor het eerst aan het luisteren en hoewel ik bij de eerste paar nummers het idee had dat het een beetje een standaard pretentieus 'kijk mij alternatief doen' terwijl het eigenlijk best generieke poprock zoals Coldplay of Muse is Thom Yorke show zou worden, maar ik vind het allemaal toch erg consistent en instrumentaal interessant. Met name Ful Stop, Identikit en Present Tense vallen me positief op tijdens de eerste luisterbeurt, maar ik zet 'm volgende week nog wel een keer aan.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik denk dat je niet echt kunt zeggen dat Radiohead poprock is. Muse en Coldplay is duidelijk steeds meer poprock met elk album, maar als je serieus denkt dat de band die The King of Limbs en Kid A heeft gemaakt poprock is dan heb je denk ik een verdraaid beeld van poprock. Verder is iets pretentieus noemen een loos argument. Mensen die steeds met het woord "pretentieus" gooien zijn in mijn ervaring vaak mensen die het niet snappen, en het dus maar direct afschrijven als 'pretentieus'.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik begin toch wel heel erg zin te krijgen in het optreden van zaterdag. Ben benieuwd welke nummers ze gaan spelen, en hoe ze de nummers van AMSP live gaan spelen. TKOL klonk live toch wel vele malen beter dan op het album, dus ik ben reuzebenieuwd.

Er is ook al een foto uitgelekt van de stage design, en daarop is geen plek te herkennen voor de strijkers, dus ik vraag me af hoe ze nummers als The Numbers en Glass Eyes (en misschien Spectre) gaan spelen. Verder is er ook een microfoon te zien bij het drumstel, dus waarschijnlijk maak There There weer een verschijning (dat is het enige nummer waarop Phil Selway zingt).

Link naar de afbeelding voor de spoilergevoeligen onder ons.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Mijn wenslijstje ziet er denk ik zo uit:

-Fake Plastic Trees
-Bodysnatchers
-Nude
-The National Anthem
-Bloom
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Het doet enorm veel pijn dit hier te lezen, terwijl ik moet wachten op Parijs & Londen :/

Geen wenslijst, maar gokje voor setlist:

1. Burn the witch
2. Desert Island Disk
3. Ful Stop
4. There There
5. Weird Fishes/Arpeggi
6. The Numbers
7. Present Tense
8. Lotus Flower
9. I Might Be Wrong
10. Karma Police
11. Fake Plastic Trees***
12. Tinker Tailor...
13. Decks Dark
14. Nude
15. Spectre
16. Idioteque
17. Identikit


18. Bloom
19. Daydreaming
20. Paranoid Android

21. Glass Eyes
22. Exit Music
23. True Love Waits
24. Everything in it's right place



Wenslijst:

Fake plastic trees
Lift
Climbing up the walls
A wolf at the door (vorige tour enkel in Amsterdam gespeeld denk ik? Zo blij toen.)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
FUCK YEAH! Had ik al gezegd dat ik zin heb in vanavond? In 2012 het laatste optreden van de Europese tour gezien en nu de eerste van de kleine wereldtour. Echt supervet.

Het gaat de eerste keer in een lange tijd zijn dat ik qua setlist helemaal blanco bij een concert kom. Meestal kan ik het niet laten om van tevoren even te kijken wat er tijdens de betreffende tour gespeeld wordt. Nu moet ik zeggen dat het me bij Radiohead ook heel weinig uitmaakt wat ze allemaal spelen. Het gehalte steengoede tracks is zo hoog, dat ik door hun vrij makkelijk tevreden te stellen ben. Maar ik speel even mee en hieronder ook een klein wensenlijstje. Voor het gemak even 1 per album, m.u.v. PH (niet boeiend) en AMSP (daar spelen ze er waarschijnlijk toch een hoop van):

- Planet Telex
- Climbing Up The Walls
- How To Disappear Completely
- Knives Out
- There There
- Reckoner
- Codex

Eén persoonlijk favorietje (Reckoner) en de rest omdat ik ze nog niet live heb gezien (en wel graag zou willen).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Als ze Anyone can play guitar spelen ben ik vanaf vanavond ook fan. Verder maar hopen op het een en ander van IR, OKC, Kid A, PH en AMSP want die ken ik tenminste.
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
127
0
Iedereen die gaat: veel plezier! :) *is best wel jaloers op de mensen die gaan*
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hoe lang? Was ook ongeveer van plan rond 18:00 daar zijn, maar dat is dus te laat voor een plek +- 10 meter van het podium af?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Oke super, dan hou ik het 18:00 plan aan. Niet te dicht op het podium voor de visuele show, maar dichtbij genoeg om Yorkes expressies goed te kunnen bewonderen :).
Veel plezier Thomas! (En anderen uiteraard ook)
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Man man man ik kan nu al in de stress schieten over het op tijd zijn en een goed plekje krijgen morgen. Niet normaal man.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Relaxed jongens, wij gingen om 18:50 in de rij staan, waren voor 19:00 binnen en konden zo naar voren lopen als we wilden. Bovendien heb je overal redelijk to goed zicht, het gemiddeld wat oudere publiek is niet zo lang...

Was wel weer briljant hoor. Schitterende uitvoeringen van o.a. Decks Dark, Videotape, You and Whose Army, Lotus Flower, Identikit en My Iron Lung. Ennnnn persoonlijke favo Reckoner als afsluiter... Janken van geluk dus!

Veel plezier voor degenen die morgen nog mogen!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken