Radiohead en aanverwante projecten

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.482
1.640
Eerste indrukken zijn absoluut positief, met True Love Waits, Ful Stop en Daydreaming die zich kunnen meten met het beste werk van Radiohead. Zal hem nog vaak opzetten voor de shows in de HMH, heb het idee dat hij nog veel bij me kan groeien.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Zou Kanye het podium bestormen tijdens de Grammy's indien Radiohead een grammy zou krijgen ipv Beyoncé?
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
vrij subjectief doordat de muziek zo verschillend is.

Maar voor mij zeker wel omdat het album bij Radiohead zoveel meer bevat en evolueert...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Zou Radiohead hem verdienen ipv Beyoncé?

Beyoncé heeft een fantastisch album afgeleverd. Echt.

Maar Radiohead wantelt daar met een drafje en zonder zweetdruppeltjes overheen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Recensie op TPO:
http://cult.tpo.nl/2016/05/09/recensie-radiohead-a-moon-shaped-pool/
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
668
343
Ik denk dat Radiohead zal verliezen van Bowie. Persoonlijk vind ik A Moon Shaped Pool beter dan Blackstar, maar Blackstar is een verdomd goed laatste album van een artiest die wist dat hij niet lang meer te leven had en dat was ook terug te horen in het album. Daar ga je moeilijk over heen als Radiohead.

Of Beyoncé gaat er met de grammy vandoor, wat natuurlijk de meest voor de hand liggende optie is, maar ze hebben vorig jaar al een pop album laten winnen (Taylor Swift), wat niet heel erg verdiend was, dus ik denk dat dit wel een Beck/Arcade Fire achtig jaartje kan worden.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Mijn planning was om gisterenavond in alle rust het album te gaan luisteren, totdat PSV opeens kampioen werd... Gisteren de stad in geweest en vanavond gewoon weer :') Morgen er maar eens goed voor gaan zitten, ben erg benieuwd na jullie positieve reacties!
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Radiohead wil die Grammy niet eens, denk ik.



Is wel moeilijk in te schatten bij Radiohead natuurlijk, maar erkenning is altijd leuk. En ze hebben in 2009 nog opgetreden bij de Grammy's. Dus ik denk dat ze hem wel zouden willen ja.

Maar Bowie, Radiohead en Beyoncé doen niet voor elkaar onder denk ik, het is natuurlijk appels met peren vergelijken, maar alledrie zijn het zeer goede albums.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.211
Ik denk dat Radiohead zal verliezen van Bowie. Persoonlijk vind ik A Moon Shaped Pool beter dan Blackstar, maar Blackstar is een verdomd goed laatste album van een artiest die wist dat hij niet lang meer te leven had en dat was ook terug te horen in het album. Daar ga je moeilijk over heen als Radiohead.

Of Beyoncé gaat er met de grammy vandoor, wat natuurlijk de meest voor de hand liggende optie is, maar ze hebben vorig jaar al een pop album laten winnen (Taylor Swift), wat niet heel erg verdiend was, dus ik denk dat dit wel een Beck/Arcade Fire achtig jaartje kan worden.
Ik heb zowat hetzelfde gevoel.. Blackstar is in zoveel dingen verschillend en toch zo samenhangend donker, als afscheid.. Maar dan heb je dit album en dit lijkt gewoon beter.. De strijkers, de veelzijdigheid (ook hier) van het aantal instrumenten en ritmes en gezang.. 'True Love Waits' is bv. zo intiem en mooi, breekbaar terwijl 'Burn The Witch' zoiets bombastisch oproept (met behulp van de geweldige strijkers) Ik heb het album nu denk ik 3x geluisterd al en zonder de videoclip te kijken vind ik BTW veel beter.. De eerste 5-7 nummers vond ik instant geweldig, de rest moet nog wat volgen.. Voor mij krijgt het album zowieso 9+ maar hoeveel er na de komma zal staan moet ik nog even over nadenken haha

Over die Grammy.. Bowie :) Radiohead verdient 'm ook echt wel maar Bowie nog net ietsje meer.. Beyonce heb ik nog niet geluisterd (oeps?) dus zal daar pas later een mening over kunnen geven haha

The Numbers
Decks Dark
Desert Island Disk
Daydreaming
True Love Waits
Glass Eyes
Ful Stop
Burn The Witch
Present Tense
Identikit
Thinker Tailor ..
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Dat werkt volgens mij alleen als je de andere nummers ook tussen je local files hebt staan in Spotify.
Als je nu op de artiest pagina van Radiohead kijkt staat er helemaal een mededeling dat ze bezig zijn met regelen om het album op Spotify te krijgen. Good luck with that
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Wat een geweldige plaat! Mijn favorieten vooralsnog:
Identikit
Decks Dark
Daydreaming
Burn The Witch
Tinker Tailor Soldier Sailor Rich Man Poor Man Beggar Man Thief
 

Robin1617899556

Playlistbediener
11 mei 2016
12
0
Vooralsnog kan ik maar niet stoppen met luisteren, wat een fantastische plaat! Van die zeldzame momenten dat je na een luisterbeurt al verkocht bent. Beste tracks?

- Burn The Witch
- Daydreaming
- Identikit
- Ful Stop
- Glass Eyes
- The Numbers
- True Love Waits (FINALLY!)

Een ijzersterke comeback na TKOL, welke toch tegenviel. Wie gaan er ook naar de HMH volgende week?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Lekker twee en een half uur. Half uurtje Holly Herndon is dan weer een beetje onnodig.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
In principe is de muziek nog best geschikt voor een groot podium, ook omdat ze bijna niet live zingt. Ben eerder benieuwd naar de reactie van het publiek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken