Pukkelpop 2026

Verder: Djo heeft denk ik nu al een hit of drie te pakken.

Eens met alles wat je zegt hoor. Maar met alle creativiteit zijn alle nummers anders dan End of Beginning toch echt geen hit te noemen. Goeie songs ok, prima gestreamed ook, maar hits: voorlopig nog niet.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Een kleinere naam die ik wel heel graag op PKP zou zien, is Kaboutertje Putlucht. Die hebben dit jaar een geweldige (Nederlandstalige) cold wave plaat uitgebracht. Daar zou ik wel op kunnen losgaan in de Lift om een uur of 3 's middags.

• Leuk
Waarderingen: CSM
Eens met alles wat je zegt hoor. Maar met alle creativiteit zijn alle nummers anders dan End of Beginning toch echt geen hit te noemen. Goeie songs ok, prima gestreamed ook, maar hits: voorlopig nog niet.
Disagree. Delete Ya doet tegenwoordig echt wel z'n rounds op TikTok. En daarvoor heb je ook nog songs als Rodsy en Chateau tbh.

• Leuk
Waarderingen: Brecht_vds88
Goed gezien, maar dit jaar is dat toch dƩ act die je op een hoge spot op de main wilt. Werchter had ze graag gehad iig. Pinkpop ook.
Gochja, allemaal relatief. Nieuw album is tegen dan ook al meer dan een jaar oud. Momentum in Belgiƫ lag vorig jaar toch in de ab. Dan was Turnstile echt op zijn hoogtepunt qua aandacht.

Edit: Getuige ook daarvan met Charli xcx die vorige zomer omdoopte tot Turnstile Summer.

Laatst bewerkt:
  • Thinking
Waarderingen: elo
Gochja, allemaal relatief. Nieuw album is tegen dan ook al meer dan een jaar oud. Momentum in Belgiƫ lag vorig jaar toch in de ab. Dan was Turnstile echt op zijn hoogtepunt qua aandacht.
Die AB-show was eigenlijk toch gewoon een one-off show tussen wat festivals door. Pas in het najaar hebben ze zowat elke zaal uitverkocht met een veelvoud aan capaciteit.
Vorig jaar kreeg Belgiƫ een zaalshow en Ndl een festivalshow. In het najaar kreeg Ndl een zaalshow, en nu deze zomer Belgiƫ een festivalshow. Volgens mij ligt dit al een hele tijd vast en gaat Turnstile z'n headlinerstatus 100% bewijzen. Energiek, down to earth, toegankelijk, spectaculair. Zoiets.

Dat ze vaak komen is wel een feit, maar de Turnstile van nu is niet meer de band die enkele jaren geleden onze festivals deed. Ik schat hun populariteit (NIET de hype!) nu ook wel aanzienlijk hoger in dan een jaar geleden. Dat album was niet wereldschokkend. Hun liveshows wel, en dat blijft hangen.

• Leuk
Waarderingen: elo en DiamondQ
Disagree. Delete Ya doet tegenwoordig echt wel z'n rounds op TikTok. En daarvoor heb je ook nog songs als Rodsy en Chateau tbh.
Basic Being Basic zie ik ook regelmatig passeren op TikTok. Ligt natuurlijk ook gewoon grotendeels aan mijn algoritme.

Die AB-show was eigenlijk toch gewoon een one-of show tussen wat festivals door.
Ja, maar quasi iedereen wou bij die show zijn. Lees maar de reacties hier van vorig jaar hoe iedereen er bij wou zijn en hoe goed die show was. En overal was Turnstile toen aanwezig. Ook op Primavera vorig jaar was er een enorme hype rondom Turnstile. Ik zeg niet dat die nu al is gaan liggen, maar dat momentum zoals toen in Juni/Juli ligt wel achter hen.

Tuurlijk. Maar daarmee zijn het nog geen hits, dan moet je dat begrip wel heel erg oprekken. Djo heeft 1 onvervalste hit, dat is End of Beginning.

Anyway, niet zo belangrijk allemaal…

• Leuk
Waarderingen: CSM en Timmetje
Ach, wat zijn hits en hoeveel hits heb je tegenwoordig nodig? Alex Warren verkoopt op basis van ƩƩn nummer een Sportpaleis uit. Tom Odell net hetzelfde.

Mijn inziens zijn er niet gigantisch veel artiesten die meerdere hits het afgelopen jaar hebben uitgebracht, Olivia Dean en Sombr schieten mij nu te binnen.

Djo heeft naast EOB nog genoeg leuke nummers, of het dan zich live even goed vertaalt, dat is een andere discussie.

• Leuk
Waarderingen: CSM en elo
Zou Parcels de Marquee afsluiten of komt daar nog iets achter? Op LL staan zij op dezelfde grootte als Turnstile en Sombr. Ken er zelf wel een paar nummers van maar zijn die zo populair?

Zou Parcels de Marquee afsluiten of komt daar nog iets achter? Op LL staan zij op dezelfde grootte als Turnstile en Sombr. Ken er zelf wel een paar nummers van maar zijn die zo populair?
Ik zou het fijn vinden als ze die gewoon om 17:30 op de Main posteren. Vreselijke liveshows de laatste jaren met hƩƩl weinig energie.

• Leuk
Waarderingen: yannickd

Users who are viewing this thread