Pukkelpop 2026

Wat was het fiasco?

Iemand op Efests heeft een theorie dat Damon Albarn van Pukkelpop is verbannen nadat Blur in 1997 op het laatste moment werd afgelast. Het is vreemd dat hij sindsdien nooit meer is teruggekomen (voor zover ik me kan herinneren).
Klopt niet, die theorie.

Op Boutique kwamen ze Stromae versterken en wilden ze per se afsluiten. Maar iedereen was er voor Stromae en weide stroomde leeg na Stromae. Damon Albarn was zeer geïrriteerd en liet dat ook merken.

Twenty One Pilots aangekondigd voor Europese festivals in juni. Die had ik na PKP19 wel nog eens hier verwacht, maar zal dus na RW22 ook RW26 worden vermoed ik? Tenzij ze in augustus terugkomen voor festivals te doen hier. Zou FATM-TOP anders wel een mooi co-headliner duo vinden.

• Leuk
Waarderingen: DirkG
Twenty One Pilots aangekondigd voor Europese festivals in juni. Die had ik na PKP19 wel nog eens hier verwacht, maar zal dus na RW22 ook RW26 worden vermoed ik? Tenzij ze in augustus terugkomen voor festivals te doen hier. Zou FATM-TOP anders wel een mooi co-headliner duo vinden.
Zet maar op Live is Live

Waar zouden ze camping comfy gaan onderbrengen nu de weide achter Toyota wordt verkaveld? 🤔

• Wow
Waarderingen: Bwoite
doe mij maar
*florence and the machine, nick cave and the bad seeds en Dua Lipa als headliners op de mainstage volgend jaar en dan ben ik een zeer gelukkig mens die laatste 2 zullen zeker en vast wel afvallen maar florence lijkt mij wel een kanshebber ze heeft tenslotte nog iets goed te maken op PKP en ik hoop echt dat ze er zal staan 🤞
o ja, by the way ik ga op 23 feb naar florence haar show in de affas dome (sport paleis) maar zou ze ook graag eens op een festival willen zien vandaar.

*heb (nog) niet gekeken of deze artiesten dan beschikbaar zijn maar dromen mag ook al zijn ze soms bedrog 😜 dus eigenlijk is het een wishlist.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: festibob
doe mij maar
*florence and the machine, nick cave and the bad seeds en Dua Lipa als headliners op de mainstage volgend jaar en dan ben ik een zeer gelukkig mens die laatste 2 zullen zeker en vast wel afvallen maar florence lijkt mij wel een kanshebber ze heeft tenslotte nog iets goed te maken op PKP en ik hoop echt dat ze er zal staan 🤞
o ja, by the way ik ga op 23 feb naar florence haar show in de affas dome (sport paleis) maar zou ze ook graag eens op een festival willen zien vandaar.

*heb (nog) niet gekeken of deze artiesten dan beschikbaar zijn maar dromen mag ook al zijn ze soms bedrog 😜 dus eigenlijk is het een wishlist.
Nick Cave heeft niets te zoeken op Pukkelpop.

• Haha
Waarderingen: koolket
doe mij maar

Dua Lipa, dan is het budget ook op. Zo’n dingen moet Pkp niet meer doen.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Hebben onlangs een tiktokhit gescoord, dus ze vallen nu in de scope van PKP ☝️🤓
Een aantal TikTok hits, ondertussen zijn ze wel bekend onder de jeugd met Creep (mede door cover van Billie Eilish tijdens één van haar shows in Amsterdam), Let Down, No Surprises, All I Need, Fake Plastic Trees en Karma Police; maar ik denk eerder RW

Mogelijke namen gebaseerd op het feit dat ze even niet in België zijn geweest, hun tourschema voor het aankomende jaar, nieuwe releases, festivalacts die afgelopen zomer PKP of België in het geheel zijn overgeslaan en mijn persoonlijke wishlist gemengd:

Tame Impala - RAYE - Tyler, the creator - Florence & The Machine - Lorde - Charli XCX - Lola Young - Twenty One Pilots - The 1975 - Radiohead (ik zie ze eerder op RW) - Fontaines D.C. - Yungblud - Wolf Alice - Maneskin - Mk.gee - Royel Otis - Michael Kiwanuka - Wet leg - Mitski - Hayley Williams - Addison Rae - Sombr - Eileen Alister - Gigi Perez - Djo - HAIM - Phoebe Bridgers/boygenius (ik hoop dat ze terugkomen) - The Marías - Froukje - Rachel Chinouriri - Shawn Mendes - Conan Gray - Clairo -Tate McRae - Pommelien Thijs - Paris Paloma - Role Model - Olivia Dean - Alessi Rose - Renée Rapp - Audrey Hobert - The Favors - Blood Orange - Tom Odell - Dominic Fike - Mac DeMarco - Alex G

Het dance festival Creamfields Festival in het VK (27 tem 30 aug) loste zijn eerste headliner voor 2026: CALVIN HARRIS.
Wie weet keert Calvin terug naar Pukkelpop.

Schrijf Addison Rae ook al maar op. 3/4 van het PKP boekingsteam was in KC vorige week donderdag :)
Heb die ook 3/4 op andere shows geweten om die act uiteindelijk op RW te zien belanden. Even goed waren er ook 5 LN boekers bij, maar niemand herkent die ;-).

• Leuk
Waarderingen: DirkG
Martin Garrix treedt nu ook op in het weekeinde van 23 augustus 2026 in Zandvoort bij de laatste Nederlandsa F1 RACE.
Wie weet doet hij zowel Lowlands als Pukkelpop erbij als headliner in dat weekeinde (20 tem 23 augustus 2026).

Users who are viewing this thread