Pukkelpop 2025

Ik ben er bijna 32, dus als ik het over Chiromuziek heb, doel ik dan vooral op mijn generatie. De vele Chiromensen die ik ken gaan los op muziek als Nickelback, Linkin Park, Kaiser Chiefs, Blink 182, Green Day, Wheatus... Stuk voor stuk bands die mij persoonlijk helemaal niks zeggen, vind het dertien in dozijn gitaargroepjes waar weinig interessants aan is.

Mogelijks is Bazart heel populair bij de Chiro van tegenwoordig (waar op zich ook niets mis mee is hé). Maar dat neemt niet weg dat Bazart, in tegenstelling tot oa. Kaiser Chiefs en dergelijke, toch een stuk vernieuwender (geweest) is.

Ik kan me oprecht geen enkele andere Belgische groep voor de geest halen die Nederlandstalige muziek maakt en door alle radiozenders (incl. Stubru) gedraaid wordt, enerzijds 9x op rij 'Groep Van Het Jaar' wint in Humo's Pop Poll, Werchter en Pukkelpop platspeelt, maar anderzijds ook gewoon Tien Om Te Zien aandoet. Voorheen was Nederlandstalige muziek doorgaans ofwel volledig commercieel/populair (Clouseau, Gene Thomas, Niels Destadsbader...) ofwel volledig 'alternatief (Gorki, De Mens, Noordkaap ...). Bazart is toch de eerste groep die op grote schaal die twee werelden weet te verzoenen, 'pionierswerk' waar oa. Pommelien Thijs van profiteert.
Wel grappig dat Bazart nu zaterdag in Tienen middenin zo'n Chirodag staat.
Ze staan wel goed gepland want terwijl zij spelen kan ik tijdig naar dat andere podium voor Bizkit Park zonder iets te moeten missen.

en wat is het verschil in prijs tussen online kopen tot einde juli of ter plaatse kopen?
is er een minimumhoeveelheid die je online moet kopen?
3.45 in de voorverkoop, 3,80 op de weide. Vorig jaar kostte de bonnetjes 3,50, dus in voorverkoop ben je nu goedkoper uit dan vorig jaar!
Je kan er in de voorverkoop 20, 40, 60, 80 of 100 halen. Op de weide kun je als het goed is losse bonnetjes per stuk bijhalen en niet per pakketje.

Conan Gray en Hozier staan week erna op leads/readings, dat zijn misschien ook wel goeie kanshebbers

Conan Gray en Hozier staan week erna op leads/readings, dat zijn misschien ook wel goeie kanshebbers
Hozier is (verrassend genoeg) te groot. The Hives beginnen eind augustus met een kleine tournee. Ik zou het geweldig vinden als ze volgeboekt zijn.

Nog een praktische vraag: wanneer vertrekt voor de festivaldag vrijdag de nachttrein terug naar Antwerpen-Centraal vanuit Pukkelpop en
wanneer zijn de stops in Kontich-Lint, Mortsel of AntwerpenBerchem. Bij welke van die drie plaatsen kan je het beste gratis parkeren?

Wanneer vertrekt de eerste trein terug met de normale dienstregeling NMBS (is inbegrepen in prijs toegangsticket pukkelpop)? Dit als je niet
extra wilt betalen voor de nachttrein.

Laat ons meegenieten van jullie excels! 🤓 Delen aub.
Niks fancy zun:

1753814986499.png
1753814929300.png

1753814941660.png

1753814953470.png

Afgaande op het feit dat er in de Wave altijd DJ's lijken af te sluiten, zou het mij niet verbazen als de Wave langer doorgaat...
🙈
Alleen op vrijdag staan er twee DJ sets geprogrammeerd, al de rest zou live sets moeten zijn in de Wave.

Als ik trouwens nog een dag langer moet wachten op de timetable, ga ik de Pukkelpop letters in brand steken (niet echt hoor).

Bijlagen

• 1753814914456.png
    1753814914456.png
    57 KB · Weergaven: 11
  • Geweldig
Waarderingen: Kachelle
Alleen op vrijdag staan er twee DJ sets geprogrammeerd, al de rest zou live sets moeten zijn in de Wave.
Justice op zondag? Dat lijkt me geen liveset. Kalkbrenner zou inderdaad live kunnen zijn, al vind ik daar niet echt iets van terug.

Soit, timetable en een degelijke Kiwanuka-vervanger aub. 🙏🏻 Want als tegengewicht tegen het onderschatten van Kiwanuka: dat was wel de afsluiter van BKS dit jaar 😉

Schrap HOZIER maar, hij speelt de eerste weken van augustus in de Verenigde Staten, de laatste dag 14 augustus in Seattle. Onmogelijk om praktisch daags nadien op Pukkelpop te spelen.

Justice op zondag? Dat lijkt me geen liveset. Kalkbrenner zou inderdaad live kunnen zijn, al vind ik daar niet echt iets van terug.

Soit, timetable en een degelijke Kiwanuka-vervanger aub. 🙏🏻 Want als tegengewicht tegen het onderschatten van Kiwanuka: dat was wel de afsluiter van BKS dit jaar 😉
Tenzij dat er ergens specifiek vermeld wordt dat het om een Justice DJ-set gaat, zou ik er gewoon van uit gaan dat het hun live set is, zelfde met Kalkbrenner.

• Leuk
Waarderingen: davadude en DDave

Users who are viewing this thread

• guyli