Pukkelpop 2025

Was ik ook bij toen en was inderdaad geweldig
Heb ze afgelopen weekend op Dour gezien en ik blijf me afvragen waarom dour dat soort acts blijft boeken. Terrein voor de mainstage was voor minder dan de helft gevuld
Was blijkbaar zelfs voor Stormzy het geval, die halflege weide. Je zou toch verwachten dat dat een naam is die heel erg moet werken op Dour.

In hun podcast zegt Lowlands ook doodleuk dat ze Macklemore wel konden boeken, maar ze die gewoon lekker gemeden hebben. 😅 Daar zit toch wel dat klein nuanceverschilletje tussen Pukkelpop en Lowlands.

In hun podcast zegt Lowlands ook doodleuk dat ze Macklemore wel konden boeken, maar ze die gewoon lekker gemeden hebben. 😅 Daar zit toch wel dat klein nuanceverschilletje tussen Pukkelpop en Lowlands.
Als je dat tussen pot en pint aan Eppo Janssen zou vragen, zal hij ook wel iets van die strekking zeggen. Hij weet echter ook dat ze de jongelui op Pukkelpop méér een plezier doen met Macklemore dan met een nicheartieste als FKA twigs, ook al is die voor de meerwaardezoeker honderd keer relevanter ...

Als je dat tussen pot en pint aan Eppo Janssen zou vragen, zal hij ook wel iets van die strekking zeggen. Hij weet echter ook dat ze de jongelui op Pukkelpop méér een plezier doen met Macklemore dan met een nicheartieste als FKA twigs, ook al is die voor de meerwaardezoeker honderd keer relevanter ...
Zelf 100 keer liever FKA Twigs gehad, maar dan is Macklemore gewoon de juiste keuze geweest van de organisatie.

Zelf 100 keer liever FKA Twigs gehad, maar dan is Macklemore gewoon de juiste keuze geweest van de organisatie.
Hun doelpubliek zit veelal tussen 15 en 35 jaar, mensen die blijven zagen over té weinig pop/rockgehalte moeten zich ermee verzoenen of thuisblijven. Erover zagen/mijmeren helpt niet. Als je vraagt wat ZIJ dan willen krijg je vaak bands die al 25 jaar niet meer relevant zijn maar die in de jaren '90 in de PKP line-up zaten. In de 80's en 90's was dat festival absoluut alternatiever dan nu, maar is dat erg?

Lowlands kan zeggen wat ze willen, feit is dat ze met FKA Twigs een kwalitatief goede artiest hebben maar geen vervanger 'op niveau' hebben kunnen vinden voor ASAP, hetgeen Pukkelpop prima kon doen. En nee, persoonlijk had ik liever Twigs gezien dan Macklemore, maar laten we wel wezen, een act is veel relevanter voor een spot op de top card, en Twigs is dat nog niet.

Het wordt tijd voor onze timetable lieve mensen.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
Ik had FKA Twigs ook mooier gevonden maar kan ook heel goed begrijpen dat de combi Macklemore/Joost voor het publiek veel beter werkt. En als headliner had ik FKA Twigs nog wat te klein gevonden. Hadden we die discussie gehad, die nu deels op het Lowlandsforum wordt gevoerd.

FKA zou toch ook wel redelijk misplaatst hebben gestaan op de mainstage, dat is wel een perfecte grote marquee (of eventueel dance hall) naam voor pukkelpop.

• Leuk
Waarderingen: Chiel
Maar hij geeft wel een feestje! En dat is voor een groot deel van het Pukkelpoppubliek ook belangrijk.

• Leuk
Waarderingen: DDave
Zeker, ik snap beide kanten. Vind het vooral bijzonder dat ze boeker van Mojo er zo open over is haha

FKA Twigs is niet de vervanger van ASAP.
Ik quote even Lowlands op Instagram:

'Luister mee achter de schermen! In de nieuwste LLowcast vertelt programmeur David wat er gebeurde toen A$AP Rocky afzegde en welke acts er als vervanger in beeld waren. Na een flinke puzzel vervangt FKA twigs A$AP Rocky en omdat haar epische show het allerbeste tot zijn recht komt in het donker, speelt ze in Bravo in plaats van in Alpha. Als gevolg daarvan is Jamie xx doorgeschoven naar de vrijgekomen Alpha-plek van A$AP Rocky. #LL25'

Denk dat dat FKA Twigs wel de vervanger is :P

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Users who are viewing this thread