Pukkelpop 2025

Toch gek. Bij Lowlands iedereen enthousiast over line up, hier iedereen teleurgesteld.

Belangrijkste verschillen bovenkant:

Lowlands:
Fontaines, Vampire Weekend,

Pukkulpop:
IDLES, Justice, Kiwanuka, Aurora

Toch geen heel gek groot verschil bij een vergelijkbare mid en undercard.

Maar even serieus. Na de vorige editie zaten we met zijn allen te speculeren over de 40e (jubileum editie) en dat we wel wat speciaals verwachte. Dit lijkt, als je het vanuit dat oogpunt bekijkt toch nergens op.
copy-paste de 50j RW discussie.

Begrijp perfect dat je maar kan boeken wat er te boeken valt maar tevens toch echt ook van mening dat jubileum edities wel degelijk iets extra mogen krijgen. Iets wat het jubileum wat highlight (zeker bij 50j). Al boek je een onverwachte DJ of een banale feest/coverband voor een uur. die zullen toch wel veel simpeler te boeken zijn dan een grote band die misschien niet tourt op dat moment.

Maar, IETS.

Goeie drop in de breedte voor het PKP publiek. Zelfs meer gericht op de oudere PKPer. Je kan iets zeggen over Pommelien of Zwangere Guy, maar beide keren dat die de laatste keer op het hoofdpodium stonden, was dat een schot in de roos.

Toch veel hard to please hier, wat normaal is met elk jaar dat je verder weg drijft van het doelpubliek van PKP.
Grote fan van zowel Pommelien als ZG, en die shows waren geweldig. Maar die shows waren er ook van PkP23 en PkP24, op diezelfde main.

Toch gek. Bij Lowlands iedereen enthousiast over line up, hier iedereen teleurgesteld.

Belangrijkste verschillen bovenkant:

Lowlands:
Fontaines, Vampire Weekend,

Pukkulpop:
IDLES, Justice, Kiwanuka, Aurora

Toch geen heel gek groot verschil bij een vergelijkbare mid en undercard.
Daar staan London Grammer en Raye (PKP24) ook nog aan bovenkant. Dat zorgt toch ook wel nog voor wat extra cachet.

• Leuk
Waarderingen: koolket en mattman

Begrijp perfect dat je maar kan boeken wat er te boeken valt maar tevens toch echt ook van mening dat jubileum edities wel degelijk iets extra mogen krijgen. Iets wat het jubileum wat highlight (zeker bij 50j). Al boek je een onverwachte DJ of een banale feest/coverband voor een uur. die zullen toch wel veel simpeler te boeken zijn dan een grote band die misschien niet tourt op dat moment.

Maar, IETS.
Precies dat

Maar, IETS
Reunie Evil Superstars, Tribute voor Arno door collectie belgische artiesten, Soulwax dat hun debuut spelen, enz...
Nee we krijgen voor de zoveelste keer ZG en Pommelien of Amelie Lens

Maar, IETS.
Goh ja, kijk, nog 180 namen die bekend gemaakt moeten worden. Misschien zal de speciale middagact in de Marquee in het teken van het jubileum staan, zoals Mattman eerder suggereerde.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Voor wat het waard is. Mijn eerste Pukkelpop was in 2009. De jaren die ik miste hadden puur te maken met (naar mijn mening) slechte bezettingen

2011(!), 2015, 2021, 2022, 2023

Vorig jaar was voor mij absoluut de sterkste postcovid-line-up. De line-up van dit jaar kan dat evenaren, denk ik.

Zeer tevreden over Justice, Khruangbin, Idles, QOTSA, Kiwanuka & Royel Otis.

Dat is niet slecht van de 16 namen tot nu toe.

Goh ja, kijk, nog 180 namen die bekend gemaakt moeten worden. Misschien zal de speciale middagact in de Marquee in het teken van het jubileum staan, zoals Mattman eerder suggereerde.
Een speciale middagact... ik weet het niet. Bij een jubileum verwacht je toch wel dat ze een keer helemaal los gaan. Boek een afsluiter als Taylor Swift, Goldplay, the Foo fighters, Oasis nu ze weer bij elkaar zijn. Welk genre maakt niet uit maar laat de weide genieten van een normaal gigantische stadionact.

Een speciale middagact... ik weet het niet. Bij een jubileum verwacht je toch wel dat ze een keer helemaal los gaan. Boek een afsluiter als Taylor Swift, Goldplay, the Foo fighters, Oasis nu ze weer bij elkaar zijn. Welk genre maakt niet uit maar laat de weide genieten van een normaal gigantische stadionact.
Als je zo'n verwachtingen hebt, dan ga je altijd teleurgesteld zijn.

Is Goldplay trouwens een samenwerking tussen Goldband en Coldplay? Ik krijg rillingen.

Ja, doe als jubileum eens iets wat TOTAAL NIET bij het festival past.

• Leuk
Waarderingen: Special Monkey

Maar, IETS.
Ze zullen wel weer Jo Hermans terug opdragen om een show ineen te boksen à la Tarkastaja/Atomic Orchestra/Kempenzonen.

Goeie drop; Chappell, Oscar, Amelie, Kiwanuka en Jamie xx allen op één dag vind ik wel straf. De meesten gokten hier dat Kiwanuka zou subben, dat Jamie xx en/of Lens de mainstage zouden afsluiten. Khruangbin was ook een potentiële sub in velen hun ogen, zal dus toch ietsje lager staan. Moet m'n woorden een beetje bijschaven, desalniettemin inderdaad veel Belgen op hoge plekken op de affiche. Reken maar dat Tamino misschien ook wel weer terug komt, of 2manydj's..

Ook: begrijp de boekingen van Kalkbrenner (snap de hype niet rond die man) en Netsky (relevantie?) niet goed. Voelt een beetje done aan, WECANDANCE heeft alleszins al een aantal mooie boiler namen weten pikken van PKP. Kan misschien de reden zijn.

Ik zie het Chris Martin al zeggen 'Let me see those hands because this is een noodgeval'.
Oh what a thing to do
And it was all yellow

*Opeens valt er een zak Knauf Goldband op het hoofd van Chris Martin, Goldband landt via parachutes op de Main Stage*

YELLEEUUWW?? ONZE WAS IS WIT! DIT IS WITTE WAS! WAAR ZIIIJJJNNNN DIE HANNDEEEUUUHHHH!!!!!

• Leuk
Waarderingen: jefferke
Goeie drop; Chappell, Oscar, Amelie, Kiwanuka en Jamie xx allen op één dag vind ik wel straf. De meesten gokten hier dat Kiwanuka zou subben, dat Jamie xx en/of Lens de mainstage zouden afsluiten. Khruangbin was ook een potentiële sub in velen hun ogen, zal dus toch ietsje lager staan. Moet m'n woorden een beetje bijschaven, desalniettemin inderdaad veel Belgen op hoge plekken op de affiche. Reken maar dat Tamino misschien ook wel weer terug komt, of 2manydj's..

Ook: begrijp de boekingen van Kalkbrenner (snap de hype niet rond die man) en Netsky (relevantie?) niet goed. Voelt een beetje done aan, WECANDANCE heeft alleszins al een aantal mooie boiler namen weten pikken van PKP. Kan misschien de reden zijn.
Jimmywe zei vorig jaar dat hoge boilerspots moeilijk in te vullen zijn tegenwoordig.
De concurrentie met DJ-festivals is alleszins niet min.

Ik denk wel niet dat Kalkbrenner of Netsky in de boiler staan.

Users who are viewing this thread