Pukkelpop 2025

Voordat we allemaal beginnen te huilen over Vampire Weekend - De tweede daling van de niet-headliners van vorig jaar was twee weken na de eerste en bevatte het volgende...

Inhaler, Fontaines D.C., J Hus, Amenra, Brutalismus 3000, Crystal Fighters, Enter Shikari, Flogging Molly, Hedex, Romy, The Haunted Youth and Sugababes

Jamie XX, Michael Kiwanuka en Aurora zijn mooie namen maar ik stoor mij ook gewoon aan het feit dat dan hun eerste 'grote' worp de helft Belgische artiesten bevat. Je kan Zwangere Guy of Pommelien ook perfect op een Rock Zottegem of iets dergelijks zien dus ik vind ook dat je daar wel over mag teleurgesteld zijn als dit de bovenkant van de affiche vormt.
Goh ja, ZG zijn enige festivalshow en die man is een Paleis 12 aan het uitverkopen. Pommelien vorig jaar zegetocht, 2 sportpaleizen en maar 2 festivalshows...

Voordat we allemaal beginnen te huilen over Vampire Weekend - De tweede daling van de niet-headliners van vorig jaar was twee weken na de eerste en bevatte het volgende...

Inhaler, Fontaines D.C., J Hus, Amenra, Brutalismus 3000, Crystal Fighters, Enter Shikari, Flogging Molly, Hedex, Romy, The Haunted Youth and Sugababes
Ja, ik denk dat we ook nog wel wat mooie namen in die grootorde gaan krijgen, en genoeg parels in de buik van de lineup, maar de bovenkant van de lineup zullen we nu wel al kennen.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe

Waarom zou je een naam als Vampire Weekend niet gewoon in dat eerste pakketje steken? Het is niet dat deze worp veel soortgelijke artiesten uit dat genre bevat...

Ik vrees voor Vampire Weekend overigens, wat we ze in België misdaan hebben, geen idee (nochtans vroeger genoeg gespeeld)? Maar duidelijk dat andere landen bij hen streepje voor hebben.

• Verdrietig
Waarderingen: Everyknight en DDave
Jamie XX, Michael Kiwanuka en Aurora zijn mooie namen maar ik stoor mij ook gewoon aan het feit dat dan hun eerste 'grote' worp de helft Belgische artiesten bevat. Je kan Zwangere Guy of Pommelien ook perfect op een Rock Zottegem of iets dergelijks zien dus ik vind ook dat je daar wel over mag teleurgesteld zijn als dit de bovenkant van de affiche vormt.
Niet vergeten dat we weer voor de duizendste keer Amelie Lens of Kalkbrenner weer gaan zien...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik vrees voor Vampire Weekend overigens, wat we ze in België misdaan hebben, geen idee (nochtans vroeger genoeg gespeeld)? Maar duidelijk dat andere landen bij hen streepje voor hebben.
Ja, dat is het 'm he. Het is niet dat ze onze festivals of podia platliepen de laatste 10-15 jaar. Een keertje minder Idles en VW op die plek zou het ook wel allemaal opgefrist hebben. Zeker met DIE plaat en DIE show van ze.

Hetzelfde zou je vorig jaar kunnen zeggen van Fontaines
Fontaines eiste toch niet echt die spots op? Vampire Weekend wordt overal toch een stukje hoger gezet hoor. Op Pukkelpop zou dat een prima sub zijn onder pakweg QOTSA-Justice, of misschien marquee headliner met wat lobbywerk...

Maar nu lijkt het dat de main Pommelien - OATW - Chappell Roan - C&S wordt, met ook al Kiwanuka en Jamie XX die dag.

Waar ga je een naam als Vampire Weekend nog wegkrijgen daar?

Ik denk niet dat Vampire Weekend genoegen neemt met een plekje als 3de op de main zoals Fontaines vorig jaar.
Gevalletje grootheidswaanzin. Hoe goed ik die band (en dat laatste album) ook vind, is toch gewoon een geval zoals Interpol, hoogtijdagen liggen achter hen. Ah fijn, gaan België denk ik overslaan, helaas.

Niet direct de worp die ik hoopte om extra munitie te hebben om de vrienden te overtuigen voor de zondag. Jammer dat Kiwanuka niet ook op zondag staat. Zwangere Guy doet me echt niks, Aurora wel oké en Royel Otis ken ik niet maar vermoed dat die me wel erg goed zou kunnen liggen.

Voor de rest een worp met veel platgelopen namen die weinig uniek is. Maar goed: nog een naam of 180 te gaan dus dat komt ook wel weer goed.

Gevalletje grootheidswaanzin. Hoe goed ik die band (en dat laatste album) ook vind, is toch gewoon een geval zoals Interpol, hoogtijdagen liggen achter hen. Ah fijn, gaan België denk ik overslaan, helaas.
Goh, grootheidswaanzin, vragen hoge spots maar ook niet het hoogste. Je krijgt die dus wel weg. Maar stel dat je moet kiezen tussen VW en Kiwanuka, kiezen ze bij Pkp wel snel voor Kiwanuka denk ik.

Het ene werkt het andere ook wel wat tegen. Qua populariteit helpt het niet als je nergens speelt. En grootheidswaanzin valt nog mee toch? Spelen op Lowlands ook gewoon in de Bravo, op Cabaret Vert onder godbetert Will Smith. Dit had gewoon moeten kunnen op PkP.

Als liveband denk ik wel de ze net nu op het toppen van hun kunnen zijn trouwens.

Maar even serieus. Na de vorige editie zaten we met zijn allen te speculeren over de 40e (jubileum editie) en dat we wel wat speciaals verwachte. Dit lijkt, als je het vanuit dat oogpunt bekijkt toch nergens op.

• Leuk
Waarderingen: koolket

Users who are viewing this thread