Pukkelpop 2025

Je kan het volgende afleiden:

vrijdag:
- headliner marquee Michael Kiwanuka
- headliner Boiler Amelie Lens
- headliner Dance Hall: Jamie XX

zaterdag:
nog onduidelijk vermits Paul even goed marquee kan afsluiten, Khruangbin main stage kan willen, Netsky ook Boiler kan

zondag:
- Zwangere Guy headliner Dance hall?
- Aurora headliner marquee?

Vampire weekend wordt een spannende jongens en meisjes...

• Leuk
Waarderingen: team-0 en mattman
Amelie Lens had ook gewoon danceafsluiter kunnen zijn op de main en Khruanghbin had ook sub kunnen zijn dus op dat vlak mogen we denk ik zeker niet klagen.

• Leuk
Waarderingen: DDave
Je kan het volgende afleiden:

vrijdag:
- headliner marquee Michael Kiwanuka
- headliner Boiler Amelie Lens
- headliner Dance Hall: Jamie XX

zaterdag:
nog onduidelijk vermits Paul even goed marquee kan afsluiten, Khruangbin main stage kan willen, Netsky ook Boiler kan

zondag:
- Zwangere Guy headliner Dance hall?
- Aurora headliner marquee?

Vampire weekend wordt een spannende jongens en meisjes...
Zwangere Guy mainstage

Ik denk niet dat dit een slechte reeks namen is, maar ik dacht dat er meer zouden zijn en No Vampire Weekend is jammer. Misschien zijn ze vrijdag de headliner van Green Man

Zeer jammer dat er geen Vampire Weekend bij is. Misschien nog volgende week, maar de hoop is geslinkt hier.

Amelie Lens: goede boilerheadliner.
Aurora: fan van.
Jamie xx: ben niet mee met de hype, ik ga me moeten inluisteren.
Khruangbin: in tegenstelling tot sommigen hier ben ik er wel heel blij mee, ongeacht waar ze staan
Michael Kiwanuka: niet mijn ding, goede naam voor de affiche
Netsky : heeft die de laatste 3 jaar iets relevant gedaan? Voelt aan als een onrelevante boeking.
Paul Kalkbrenner: komt een beetje te vaak
Pommelien Thijs: herhalingen zijn voor een festival als PKP not done vind ik.
Royel Otis: heb ik ooit in de Lift gezien, hoeft niet opnieuw voor mij.
Zwangere Guy: Helemaal niks voor mij.

Tot nu toe al veel Belgen op de affiche, beetje jammer dit.

Dat gezaag over een tiental namen hier. Snappen jullie nog altijd niet hoe Pukkelpop werkt dan?
Nee, maar na deze eerste 'undercard' drop was ik vorig jaar toch wel overtuigder. Kan allemaal nog komen, en wat er nu staat is natuurlijk ook wel prima voor Pukkelpop, maar een echte must see zoals The Smile, Jorja Smith of Soulwax dat was, mis ik nog.

En ik vrees voor Vampire Weekend. Lowlands heeft ze, zou weer typisch zijn dat PkP ernaast vist.

En nu al 6 lokale (reken Joost als easy win mee) aan de bovenkant van de lineup. Gaat een recordaantal Belgen op Pukkelpop worden vrees ik.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Dat gezaag over een tiental namen hier. Snappen jullie nog altijd niet hoe Pukkelpop werkt dan?
Iedereen verwachtte vandaag de grootste namen naast de headliners. Als er dan een blik met Belgen wordt geopend (ongeacht wie die Belgen zijn), snap ik wel dat er wat teleurstelling is. Gaan die Belgen dan ook de topposities van de Main Stage, Marquee en Dance Hall bekleden? Geen idee, ik hoop van niet.

Er moet nog veel komen, maar ik vond de eerste echte drop de afgelopen 2 jaar beter.

Iedereen verwachtte vandaag de grootste namen naast de headliners. Als er dan een blik met Belgen wordt geopend (ongeacht wie die Belgen zijn), snap ik wel dat er wat teleurstelling is. Gaan die Belgen dan ook de topposities van de Main Stage, Marquee en Dance Hall bekleden? Geen idee, ik hoop van niet.

Er moet nog veel komen, maar ik vond de eerste echte drop de afgelopen 2 jaar beter.
Jamie XX, Michael Kiwanuka en Aurora zijn mooie namen maar ik stoor mij ook gewoon aan het feit dat dan hun eerste 'grote' worp de helft Belgische artiesten bevat. Je kan Zwangere Guy of Pommelien ook perfect op een Rock Zottegem of iets dergelijks zien dus ik vind ook dat je daar wel over mag teleurgesteld zijn als dit de bovenkant van de affiche vormt.

• Leuk
Waarderingen: CSM

Users who are viewing this thread