Pukkelpop 2025

Het wijzigen van datums heeft gewerkt voor Frequency. Post Malone & Chappell op dezelfde dag is een hele prestatie.

Bijlagen

• FB_IMG_1739356035699.jpg
    FB_IMG_1739356035699.jpg
    258,3 KB · Weergaven: 70
  • Leuk
Waarderingen: Kilero
Maar even serieus. Na de vorige editie zaten we met zijn allen te speculeren over de 40e (jubileum editie) en dat we wel wat speciaals verwachte. Dit lijkt, als je het vanuit dat oogpunt bekijkt toch nergens op.
Geen idee hoe lang je het festivalgegeven al volgt maar dat 'speciaal' doen voor een jubileum is ook een ding wat de mensen ervan maken.
Heb ze hier in België nog nooit een wit konijn uit de hoed weten toveren omwille van een verjaardag.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Goh, grootheidswaanzin, vragen hoge spots maar ook niet het hoogste. Je krijgt die dus wel weg. Maar stel dat je moet kiezen tussen VW en Kiwanuka, kiezen ze bij Pkp wel snel voor Kiwanuka denk ik.
Jammer eigenlijk. Want mooie namen als Kiwanuka en Idles worden zo wel snel veel minder speciaal omdat je er zo hard mee dood gegooid wordt. Net VW kan helpen om een lineup een beetje een eigen smaak te geven.

Heel die drop heeft een enorm 'been there done that' gevoel.
Ik denk dat we aan de bovenkant ook nog weinig verrassingen moeten verwachten. Volgende week waarschijnlijk nog een Eefje De Visser, The Last Dinner Party, The Kooks, De Jeugd, Rudimental, en Nelly Furtado en dat zal het wel zo wat zijn voor hoge spots.

Aangename verrassingen zouden voor mij zijn: FKA twigs en JPEG MAFFIA!

Geen idee hoe lang je het festivalgegeven al volgt maar dat 'speciaal' doen voor een jubileum is ook een ding wat de mensen ervan maken.
Heb ze hier in België nog nooit een wit konijn uit de hoed weten toveren omwille van een verjaardag.
Ik ben 10 jaar naar Lowlands geweest en sinds 2019 naar Pukkelpop. Voor ons is dit tot zover toch wel de magerste line-up in al die jaren.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Jammer eigenlijk. Want mooie namen als Kiwanuka en Idles worden zo wel snel veel minder speciaal omdat je er zo hard mee dood gegooid wordt. Net VW kan helpen om een lineup een beetje een eigen smaak te geven.
We hebben in België toch te vaak de neiging om op zeker te spelen. Maar helpt natuurlijk ook niet als ietsje gedurfdere boekingen in het verleden vaak niet de gewenste respons hadden.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik ben 10 jaar naar Lowlands geweest en sinds 2019 naar Pukkelpop. Voor ons is dit tot zover toch wel de magerste line-up in al die jaren.
Ik ben nu toe aan mijn vijfde editie (PKP16, PKP17, PKP22, PKP24) en qua grote namen zou ik eigenlijk enkel PKP22 boven de editie van dit jaar zetten. Absoluut niet verrassend én het had ook beter gekund (denk: Charli of VW) maar objectief is dit gewoon een oerdegelijke bovenkant voor PKP.

We hebben in België toch te vaak de neiging om op zeker te spelen. Maar helpt natuurlijk ook niet als ietsje gedurfdere boekingen in het verleden vaak niet de gewenste respons hadden.
Ja, en ik vind dat er sinds de pandemie wat veranderd is op dat vlak. Heel af en toe, zoals bij Slipknot toen en nu een klein beetje bij ASAP Rocky, wordt er eens wat buiten het veilige gekleurd aan de bovenkant.

Ik ben nu toe aan mijn vijfde editie (PKP16, PKP17, PKP22, PKP24) en qua grote namen zou ik eigenlijk enkel PKP22 boven de editie van dit jaar zetten. Absoluut niet verrassend én het had ook beter gekund (denk: Charli of VW) maar objectief is dit gewoon een oerdegelijke bovenkant voor PKP.
Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van smaak. Voor ons is deze verreweg de zwakste tot nu toe. Wellicht veranderd het nog in de aankomende weken.

Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van smaak. Voor ons is deze verreweg de zwakste tot nu toe. Wellicht veranderd het nog in de aankomende weken.
Dit jaar blijf ik voorlopig qua indie(rock) nog wat op mijn honger zitten. En ja, daar had VW heel veel aan kunnen veranderen. ;)

Zijn er eigenlijk al ticketprijzen gekend? Wat was de prijs van een dagkaart vorig jaar?
Vorig jaar:

Een dagticket (vrijdag, zaterdag, zondag) kost €125. Voor een weekendticket betaal je €279. Camping tickets dien je apart aan te schaffen, Camping Chill: €35, Camping Relax: €25.

Ticketverkoop startte toen op zaterdag 2 maart dus nu misschien zaterdag 1 maart?

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Ja, en ik vind dat er sinds de pandemie wat veranderd is op dat vlak. Heel af en toe, zoals bij Slipknot toen en nu een klein beetje bij ASAP Rocky, wordt er eens wat buiten het veilige gekleurd aan de bovenkant.
Maar ook door omstandigheden denk ik. Volgens mij is er bij Pkp heel gerekend op Charli, die echt een stevige duit kost. Waarbij er gekozen is op zaterdag voor een relatief betaalbaardere combo grote namen. Want sowieso is Posty ook aangeboden, maar die is ook prijzig.
Slipknot, waren er toen andere opties?

Denk bijvoorbeeld niet dat ze in 2020 voor The Strokes waren gegaan bij RW als er andere dingen beschikbaar waren. Om een voorbeeld te geven.

Ik denk dat we aan de bovenkant ook nog weinig verrassingen moeten verwachten. Volgende week waarschijnlijk nog een Eefje De Visser, The Last Dinner Party, The Kooks, De Jeugd, Rudimental, en Nelly Furtado en dat zal het wel zo wat zijn voor hoge spots.

Aangename verrassingen zouden voor mij zijn: FKA twigs en JPEG MAFFIA!
Hoewel ik de line-up tot zover gewoon slecht vindt, geef ze eens ongelijk. Pukkelpop verkoopt toch wel uit. Als je dat kan realiseren met veelal Belgische (goedkope?) Artiesten. Ze zullen zich niet veel aantrekken van wat wij hier op het forum vinden. 😅

• Leuk
Maar ook door omstandigheden denk ik. Volgens mij is er bij Pkp heel gerekend op Charli, die echt een stevige duit kost. Waarbij er gekozen is op zaterdag voor een relatief betaalbaardere combo grote namen. Want sowieso is Posty ook aangeboden, maar die is ook prijzig.
Slipknot, waren er toen andere opties?

Denk bijvoorbeeld niet dat ze in 2020 voor The Strokes waren gegaan bij RW als er andere dingen beschikbaar waren. Om een voorbeeld te geven.
En zo is ook Sam Fender aan zijn headlineplek geraakt, veronderstel ik.

• Leuk
Goeie drop in de breedte voor het PKP publiek. Zelfs meer gericht op de oudere PKPer. Je kan iets zeggen over Pommelien of Zwangere Guy, maar beide keren dat die de laatste keer op het hoofdpodium stonden, was dat een schot in de roos.

Toch veel hard to please hier, wat normaal is met elk jaar dat je verder weg drijft van het doelpubliek van PKP.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle en davadude

Users who are viewing this thread