Pukkelpop 2024

Pukkelpopelaar

Playlistbediener
10 aug 2022
9
8
De oorspronkelijke koper gaat naar het platform en maakt daar een unieke link aan met codes die op de ticket staan. De oorspronkelijke koper krijgt dan een mail met een link waar hij of zij de gegevens kan veranderen. Vervolgens moeten er wat administratieve kosten worden betaald en wordt de ticket opnieuw in pdf naar de nieuwe koper gestuurd. De barcodes in combinatie met de oude naam geeft op deze manier geen toegang meer tot het festival, alleen de nieuw ingevulde gegevens.

Je hoeft dus geen ticket kosten te betalen aan pukkelpop, dat ligt aan de onderhandeling tussen jou en de verkoper.
Dus je betaalt bijvoorbeeld 100 euro aan een wildvreemde, en dan moet je hopen dat die zijn link doorstuurt?
Of loopt de betaling ook via het Pkp platform? En wordt dat zo "gecontroleerd "?

Het zal ongetwijfeld wel allemaal werken, maar begrijp niet helemaal hoe 😉
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
335
270
Dus je betaalt bijvoorbeeld 100 euro aan een wildvreemde, en dan moet je hopen dat die zijn link doorstuurt?
Of loopt de betaling ook via het Pkp platform? En wordt dat zo "gecontroleerd "?

Het zal ongetwijfeld wel allemaal werken, maar begrijp niet helemaal hoe 😉
Yes, dat was ook meer mijn vraag😁
 

pavaha

Playlistbediener
25 aug 2019
24
22
Yes, dat was ook meer mijn vraag😁
Ik weet niet of je de betaling via het pukkelpop platform kan laten lopen. In mijn geval was het een bekende waar ik zelf de prijs voor de ticket mee heb bepaald en daarna overgeschreven.
 

Lisa23

Playlistbediener
2 mei 2015
6
2
Yes, dat was ook meer mijn vraag😁
Afgelopen zomer 2 dagtickets verkocht en 2 combis gekocht dus van beide kanten ervaring.
Het is idd een heel raar systeem. Je moet continu refreshen en als er iemand zijn ticket te koop aanbiedt zie je zijn/haar initialen staan. Daarop klik je dan.
Die persoon krijgt dan mail met "Thieske" wilt je ticket kopen. Maar, iedereen die dat ticket wil kan op die initialen klikken dus die persoon kan echt heel veel mailtjes krijgen. Hij/zij moet dan 1 iemand kiezen. Ikzelf heb toen gekozen voor de eerste die mij gestuurd heeft maar is niet altijd het geval gok ik.
En dan mail je dus echt met die persoon qua betaling. Je moet dus echt geld overmaken naar die persoon, printscreen ofzo sturen van de betaling, zij passen de naam aan en het ticket wordt verzonden.

Enkel het ticket verzenden gaat dus via PKP. Je moet dus al geluk hebben dat de persoon net jouw mailtje uitkiest + dat hij/zij geen biedingen wil (had enkele keren prijs voor een ticket maar toen was de vraag telkens "wat wil je ervoor geven") + dat je dan effectief het ticket zal krijgen als je het geld gestort hebt.

Belachelijk systeem hoor. Moet even heel veel vertrouwen hebben in de mensheid op dat moment want is natuurlijk keiveel geld dat je naar iemand onbekend overschrijft.
Hopelijk is het een beetje duidelijk 😊
 

boilerfun

Playlistbediener
1 mrt 2024
13
2
Wat kunnen we verwachten op een donderdag qua sfeer en drukte?
Tot nu toe nog niet kunnen ervaren, wel heel benieuwd naar...
Hopelijk binnenkort nog wat meer namen 🤞
 

boilerfun

Playlistbediener
1 mrt 2024
13
2
Strontdruk aangezien maar een deel van het terrein open is. Aanschuiven om je bonnetjes te wisselen. Druk in de tenten, enzoverder drukdrukdruk.
Dank voor de info!
Ik had het een stuk relaxer verwacht.
We zien wel, go with the flow...
 

Pukkelpopelaar

Playlistbediener
10 aug 2022
9
8
Wat kunnen we verwachten op een donderdag qua sfeer en drukte?
Tot nu toe nog niet kunnen ervaren, wel heel benieuwd naar...
Hopelijk binnenkort nog wat meer namen 🤞
Ik vind dat de laatste jaren wel meevallen aangezien het stuk dat open is veel groter is (of op zijn minst groter aanvoelt) en er zeker stukken zijn waar het 'rustig(er)' is... vroeger was bier halen inderdaad een hel en stond je rijen dik om te bestellen. Volgens mij al 5 jaar niet meer gehad. 🙂
 
  • Leuk
Waarderingen: boilerfun en Jaulez

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Ik vind dat de laatste jaren wel meevallen aangezien het stuk dat open is veel groter is (of op zijn minst groter aanvoelt) en er zeker stukken zijn waar het 'rustig(er)' is... vroeger was bier halen inderdaad een hel en stond je rijen dik om te bestellen. Volgens mij al 5 jaar niet meer gehad. 🙂
Inderdaad.
Was hier vorig jaar voor het eerst op donderdag en heb die niet als extreem druk ervaren.

Een paar optredens in de Club meegepikt waar het heel rustig was en dan kort voordat het optreden begon zo naar vooraan de Dance Hall gegaan voor The Subs…
 

boilerfun

Playlistbediener
1 mrt 2024
13
2
Ik vind dat de laatste jaren wel meevallen aangezien het stuk dat open is veel groter is (of op zijn minst groter aanvoelt) en er zeker stukken zijn waar het 'rustig(er)' is... vroeger was bier halen inderdaad een hel en stond je rijen dik om te bestellen. Volgens mij al 5 jaar niet meer gehad. 🙂
Ok, top.
Heel benieuwd 👌
 

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
25
19
The Warning brengen nieuw materiaal uit en zitten met hun tour begin augustus nog in Europa, zonder Belgische data momenteel. Zou niet misstaan op zondag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken