Pukkelpop 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.212
7.473
Leuk vinden mag, maar zo'n hoge spot op Pukkelpop is redelijk bezopen natuurlijk.
Daar kan ik me wel in vinden ja, op graspop stonden ze vijfdelaatste op hun dag, ik zou niet weten waarom die nu ineens zouden moeten subben.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
wat is de reden van de negatieve reacties op The Offspring? Is het dat ze te veel in België staan of omdat ze niet goed zouden zijn live? want op graspop speelden ze zeer strak in 2022, klonk gewoon even goed als op album. Geen negatieve reactie gezien hier op die show.

Het valt misschien ook extra op doordat iedereen die The Offspring niet goed vindt, dat hier al 2 of 3 keer gezegd heeft. Punk is op dit forum sowieso niet erg populair en wordt eigenlijk altijd afgebroken.

Zelf ben ik grote fan, The Offspring zijn mijn jeugdhelden. Ik zal het dus sowieso door een andere bril bekijken dan mensen die geen fan zijn. En zelfs als fan kan ik begrijpen dat mensen de subpositie te hoog vinden voor The Offspring. Maar anderzijds: ze hebben wel 3 nummers met meer dan een half miljard streams op Spotify, ze hebben een hoop nummers die een groot deel van de wei kent, ze zijn nog steeds goed live en ze spelen altijd wat het publiek wil. De wei is volgens mij op de meeste festivals waar ze spelen altijd goed gevuld. Ik denk dat er al genoeg subs op Pukkelpop gestaan hebben die dat rijtje voorwaarden niet kunnen afvinken.
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
wat is de reden van de negatieve reacties op The Offspring? Is het dat ze te veel in België staan of omdat ze niet goed zouden zijn live? want op graspop speelden ze zeer strak in 2022, klonk gewoon even goed als op album. Geen negatieve reactie gezien hier op die show.
Persoonlijk gesproken is het omdat ze waardeloos zijn.
 
  • Haha
Waarderingen: scheep

Jodi

Playlistbediener
5 mei 2023
22
14
Het valt misschien ook extra op doordat iedereen die The Offspring niet goed vindt, dat hier al 2 of 3 keer gezegd heeft. Punk is op dit forum sowieso niet erg populair en wordt eigenlijk altijd afgebroken.

Zelf ben ik grote fan, The Offspring zijn mijn jeugdhelden. Ik zal het dus sowieso door een andere bril bekijken dan mensen die geen fan zijn. En zelfs als fan kan ik begrijpen dat mensen de subpositie te hoog vinden voor The Offspring. Maar anderzijds: ze hebben wel 3 nummers met meer dan een half miljard streams op Spotify, ze hebben een hoop nummers die een groot deel van de wei kent, ze zijn nog steeds goed live en ze spelen altijd wat het publiek wil. De wei is volgens mij op de meeste festivals waar ze spelen altijd goed gevuld. Ik denk dat er al genoeg subs op Pukkelpop gestaan hebben die dat rijtje voorwaarden niet kunnen afvinken.

Hier ook fan van The Offspring, dus ben blij dat ze er staan. Maar wat mij wel stoort is dat ze al jaren +- dezelfde setlist spelen. Je kan er nu al vanuit gaan dat dit ongeveer de set gaat zijn:

Bad habit
Come Out and Play
Self Esteem
Gone Away (waarschijnlijk weer op piano)
All I want
Starting at the Sun
Why don't you get a job
the Kids Aren't alright
Pretty Fly
Want You bad
Original Prankster
You're gonna go far, kid
Kristy, Are You Doing Okay?
Hit That
(Can't Get My) Head Around You

Eén van de weinige keren dat er eens wat onbekendere nummers zijn gespeeld, was op Groezrock toen ze Smash integraal speelden.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke en festirock

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Ik heb nog geen twee keer gestempeld dat ik The Offspring een kutband vind. 😔

Maar inderdaad, wat @mattman zegt; opvallend dat die band toch nog zo hoog mag staan. Zijn die groter, populairder geworden en op basis van wat is dat dan?
 

Bixler

Playlistbediener
6 dec 2023
12
28
Uit pure nostalgie en omdat ik ze nog steeds niet heb gezien ben ik best wel blij met The Offspring. Dat neemt niet weg dat de kritiek op de subpositie an sich gewoon terecht is.

En heel die Lana-mania op sociale media telkens... Dat is gewoon een gimmick geworden ondertussen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Daar kan ik me wel in vinden ja, op graspop stonden ze vijfdelaatste op hun dag, ik zou niet weten waarom die nu ineens zouden moeten subben.
Op graspop heb je 2 mainstages dus ze spelen nog altijd rond hetzelfde tijdstip. Zondag eindigt vroeger. Je hebt ook een uur neit op de main.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.212
7.473
kritiek is vooral op de positie dus, duidelijk. zoals ik al zei vind ik ze ook wel veel te hoog staan
Op graspop heb je 2 mainstages dus ze spelen nog altijd rond hetzelfde tijdstip. Zondag eindigt vroeger. Je hebt ook een uur neit op de main.
dan nog is sub wel erg hoog, op graspop speelden ze om 19:15
Persoonlijk gesproken is het omdat ze waardeloos zijn.
vreemde agressieve manier om te zeggen dat het niet je ding is, maar prima.
 

aardvark

Campingartiest
24 aug 2023
50
32
Het valt misschien ook extra op doordat iedereen die The Offspring niet goed vindt, dat hier al 2 of 3 keer gezegd heeft. Punk is op dit forum sowieso niet erg populair en wordt eigenlijk altijd afgebroken.

Zelf ben ik grote fan, The Offspring zijn mijn jeugdhelden. Ik zal het dus sowieso door een andere bril bekijken dan mensen die geen fan zijn. En zelfs als fan kan ik begrijpen dat mensen de subpositie te hoog vinden voor The Offspring. Maar anderzijds: ze hebben wel 3 nummers met meer dan een half miljard streams op Spotify, ze hebben een hoop nummers die een groot deel van de wei kent, ze zijn nog steeds goed live en ze spelen altijd wat het publiek wil. De wei is volgens mij op de meeste festivals waar ze spelen altijd goed gevuld. Ik denk dat er al genoeg subs op Pukkelpop gestaan hebben die dat rijtje voorwaarden niet kunnen afvinken.
Ik denk niet dat het met punkrock in het algemeen te maken heeft. Vorig jaar werden boekingen van Kennyhoopla en Ploegendienst om maar die 2 te noemen hier op applaus onthaald. Ook over The Dropkick Murphys kan ik me niet meteen veel kritische geluiden herinneren. Het is veeleer de plaats die ze innemen gekoppeld aan het feit dat, geef nu toe, The Offspring niet meteen het scherpste potlood in de punkpennezak is. Zet ze diezelfde dag 2 of 3 spots vroeger en geen haan die er hier zal naar kraaien. Ik ga zelf al sinds de jaren '80 naar punk en hardcore gigs maar vind toch ook dat ze absoluut niet zo hoog hoeven te staan. Wat wél zo is...het zal vol staan voor de Main.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

jarne

Support act
14 feb 2013
970
291
In de popcast heeft Lennart coorevits zijn mond voorbij gepraat, equal idiots ook op pkp en compact disc dummies op Lokerse feesten
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.995
2.043
Leuk.
Onverwacht ook.

Als ze die dag volgende week op een goede manier opvullen, waar ik niet aan twijfel, kopen wij een ticket voor de zondag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
Jij bent toch ook echt de ambiencefabriek van dit forum hoor! Veel positief is er bij jou nog niet uitgekomen de afgelopen dagen!
Pukkelpop is mijn favoriete festival ter wereld, ik verwacht gewoon meer fantasie, kwaliteit en creativiteit dan wat er tot nu toe wordt aangeboden. Herhaalde boekingen en te hoge podiumposities zijn voor mij geen goed begin.
Ik heb nog geen twee keer gestempeld dat ik The Offspring een kutband vind. 😔

Maar inderdaad, wat @mattman zegt; opvallend dat die band toch nog zo hoog mag staan. Zijn die groter, populairder geworden en op basis van wat is dat dan?
Hetzelfde gebeurde met Cypress Hill en Limp Bizkit. Bands uit de late namiddag worden plotseling subs
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: mattman en gerbthederp

Ruberto

Nieuw lid
14 apr 2023
3
0
Persoonlijk ben ik al heel enthousiast over de eerste namen die deze week aangekondigd werden. Voor PKP toch redelijk ruime boekingen vind ik. Ik kijk al uit naar de rest van de affiche. Zou heel blij zijn met Becky Hill & Purple Disco Machine hoewel deze ook gewoon een concert doen in BE dit jaar 🎉
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken