ES Primavera Sound Festivals 2025

Denk dat dat een combinatie was van het heel laat open gaan van de gates, heel erg dom crowd-control management, slecht opgeleid barpersoneel en een pák bezoekers die nog nooit PS hadden bezocht. Was ook wel echt veruit de meest stacked line-up in tijden ofzo.
En onwennigheid na covid?

Ik meen ergens gelezen te hebben om niet via AirBnB te boeken ivm last-minute annuleringen. Iemand ervaringen daarmee? Positief dan wel negatief.

Ik meen ergens gelezen te hebben om niet via AirBnB te boeken ivm last-minute annuleringen. Iemand ervaringen daarmee? Positief dan wel negatief.
Ik had dit ergens geschreven inderdaad. Zeer negatieve ervaringen met (de hosts van) Airbnb, dus ik tracht het te vermijden.

Specifiek voor Barcelona echter heb ik daar geen ervaring mee. Dit jaar had ik gewoon een hotel daar geboekt.
Misschien dat de hosts via Airbnb in Barcelona hun klanten wel correct behandelen, gelet Barcelona op zich al toeristischer is dan bijvoorbeeld Leuven, dus hopelijk ook meer klantgericht?

• Leuk
Waarderingen: breadant
Voorbije drie jaar heb ik airbnb geboekt. Nooit problemen mee gehad. Voor de goeie bnb's ben je nu wel te laat vrees ik. Moet je echt jaar op voorhand boeken.
Dit jaar ga ik ook op hotel, de prijs was even duur als airbnb. (Echt gek hoeveel duurder dat is geworden op een paar jaar tijd)

• Leuk
Ik had dit ergens geschreven inderdaad. Zeer negatieve ervaringen met (de hosts van) Airbnb, dus ik tracht het te vermijden.

Specifiek voor Barcelona echter heb ik daar geen ervaring mee. Dit jaar had ik gewoon een hotel daar geboekt.
Misschien dat de hosts via Airbnb in Barcelona hun klanten wel correct behandelen, gelet Barcelona op zich al toeristischer is dan bijvoorbeeld Leuven, dus hopelijk ook meer klantgericht?
Ah, oké. Het was meer een algemene 'haat', want zelf heb ik er op zichzelf geen slechte ervaringen mee. Nog nooit problemen gehad eerlijk gezegd.

Voorbije drie jaar heb ik airbnb geboekt. Nooit problemen mee gehad. Voor de goeie bnb's ben je nu wel te laat vrees ik. Moet je echt jaar op voorhand boeken.
Dit jaar ga ik ook op hotel, de prijs was even duur als airbnb. (Echt gek hoeveel duurder dat is geworden op een paar jaar tijd)
AirBNB heeft meestal echt alleen meerwaarde als je er een heel huis/appartement mee kan krijgen. Anders zijn hotels toch vaak chiller aangezien je er ook handdoeken etc. bij krijgt. Het prijsverschil is inderdaad echt miniem tegenwoordig.

AirBNB heeft meestal echt alleen meerwaarde als je er een heel huis/appartement mee kan krijgen. Anders zijn hotels toch vaak chiller aangezien je er ook handdoeken etc. bij krijgt. Het prijsverschil is inderdaad echt miniem tegenwoordig.
Ik heb mijn airbnb's van in Barcelona (waar ik al eens was geweest) opgezocht. Sommige zijn met 75 procent gestegen op een jaar of 2-3 tijd. En ze zitten allemaal zo vol als iets😅

Iemand nog tips qua goede buurten ihkv prijs-kwaliteit + reismogelijkheden richting festivalterrein. En hoe is het om 's nachts terug te reizen (met name qua reismogelijkheden)? Ik las ook al ergens een tip van iemand die voorstelde een fiets te huren voor een weekend? :)

Iemand nog tips qua goede buurten ihkv prijs-kwaliteit + reismogelijkheden richting festivalterrein. En hoe is het om 's nachts terug te reizen (met name qua reismogelijkheden)? Ik las ook al ergens een tip van iemand die voorstelde een fiets te huren voor een weekend? :)
Blijven tot de eerste metro's weer gaan rijden is het beste advies.

Fuck AirBnb. In 2022 geweest via hen. Bleek een scam te zijn dat niet door hen correct werd opgemerkt. Kregen uiteindelijk zo'n 500-ish euro denk ik? Weet dat we er bijna twee weken zouden blijven owv de twee weekends toen dus die terug betaling was peanuts. Daarenboven werden we via hun klantenservice aan het lijntje gehouden en van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk zélf een hotel gevonden dat ons, vanwege last minute boeking, ook nog eens een ton geld heeft gekost. Nooit meer met hen.

Cc @mattman

• Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: slyke en mattman
Fuck AirBnb. In 2022 geweest via hen. Bleek een scam te zijn dat niet door hen correct werd opgemerkt. Kregen uiteindelijk zo'n 500-ish euro denk ik?
Bovenop het bedrag dat je al had betaald?

Eigenlijk hadden ze gewoon dat hotel moeten vergoeden.

Net zoals snoeperd zegt, wij bleven gewoon altijd tot de eerste metro weer reed rond 5u. Festival loopt toch op een heel ander tijdschema dan we gewoon zijn dus was eigenlijk helemaal niet zo lastig om tot dan te blijven. Een 5-dagen kaartje voor het OV kost daar ook echt geen geld.
Fiets hebben vrienden ook al gedaan en werkt blijkbaar ook prima. Taxi ook een relatief goedkope optie, of toch wanneer je ze via een app voor een vaste prijs kan fixen. Als je gewoon gaat zwaaien aan de straat ga je veel meer afzetters tegenkomen.

Zelf verder nog geen slechte ervaringen gehad met airbnb. Wij hebben na vorige editie meteen al een nieuwe geboekt waar de groep eerder verbleef dus ik verwacht daar geen problemen mee.

• Leuk
dit wordt mijn 1e jaar! is de hele line up al bekend of voegen ze nog wat kleine naampjes toe? geen idee hoe ze dat normaal doen maar er is sowieso al genoeg zat om te zien :)

Bovenop het bedrag dat je al had betaald?

Eigenlijk hadden ze gewoon dat hotel moeten vergoeden.
Nee, dus pak dan we zo'n 1700 euro hebben betaald. Kregen we als schadevergoeding slechts 500 euro terug. Niet alles. Niets daar bovenop voor het feit dat je daarnaast nog eens nieuwe accomodatie moest fixen..

Ik heb de afgelopen keren dat ik ging (2022 en 2024) voor 25 euro per week een fiets gehuurd via Donkey Republic. Simpele app, verbonden aan je telefoon en je kunt de fiets voor een hele week voor jezelf claimen voor geen geld. Vond het heel relaxed om gewoon alle vrijheid te hebben in komen en gaan, zo ook afgelopen jaar zowel de show van The National in Razz als de openingsshow van Phoenix op Day 0 mee kunnen pakken zonder in de knoop te komen met reistijd.

• Leuk
Ze werken met (betaalde) shuttlebussen tot in Catalunya. Tram is ook een optie (rijdt gans de nacht door).
Donderdag rijdt er geen metro van 12u tot 5u.
Vrijdag van 2u tot 5u geen.
Zaterdag wel gans de nacht.

Metroticket is wachten tot primavera paar dagen voor het festival afkomt met een kortingscode van +-30 procent. Dan kan je goedkoper een hola travelcard aanschaffen.

Nu nog iets vinden qua accomodatie zal u toch serieus wat geld kosten vrees ik.

• Leuk
Ik heb de afgelopen keren dat ik ging (2022 en 2024) voor 25 euro per week een fiets gehuurd via Donkey Republic. Simpele app, verbonden aan je telefoon en je kunt de fiets voor een hele week voor jezelf claimen voor geen geld. Vond het heel relaxed om gewoon alle vrijheid te hebben in komen en gaan, zo ook afgelopen jaar zowel de show van The National in Razz als de openingsshow van Phoenix op Day 0 mee kunnen pakken zonder in de knoop te komen met reistijd.
En het fietsen in de buurt daar? Is dat een beetje te doen. Ik snap dat het geen Nederland is met vrijliggende fietspaden, maar er zijn ook steden waar je echt niet wilt fietsen...

En het fietsen in de buurt daar? Is dat een beetje te doen. Ik snap dat het geen Nederland is met vrijliggende fietspaden, maar er zijn ook steden waar je echt niet wilt fietsen...
Prima te doen daar. In de jaren dat ik ben geweest, ging ik altijd met leenfiets van het hotel of lopend terug naar het hotel. Vond het geen probleem om na een dag festivallen een stuk te lopen (40 minuten zoiets).

• Leuk
Ik vind Barcelona een bijzonder fietsvriendelijke stad, veel aandacht voor geweest! Zeker richting Parc del Forum gewoon brede lanen en lekker doortrappen

• Leuk
Ah, oké. Het was meer een algemene 'haat', want zelf heb ik er op zichzelf geen slechte ervaringen mee. Nog nooit problemen gehad eerlijk gezegd.
Nee, nee, geen algemene 'haat' zoals je schrijft.
Echt al verschillende keren meegemaakt dat verhuurders last minute een boeking cancelen.
Blijkbaar kan dat zomaar, zonder dat ze daarop afgestraft worden.

En dan sta je daar, want zoek een week voor een festival nog maar eens een betaalbare overnachting.

Als je als klant laat cancelt, betaal je een groot stuk van uw boekingskosten.
Maar verhuurders kunnen doen wat ze willen...

Users who are viewing this thread