Pinkpop 2026

Ja het staat elke editie wel 2-3 keer vol natuurlijk. Maar bij Warhaus, Warpaint een pasr jaar terug (dat was echt treurig), Sticks, Benee en nog talloze anderen waren echt massa's ruimte. Vorig jaar leek de tent me trouwens ook al ietsje kleiner, je kan die toch makkelijk inkorten? Ik denk dat 5 a 10 meter weinig verschil gaat maken in beleving iig.
Ik heb bij Eefje de Visser ook wel eens in een treurig lege tent gestaan, maar overall vind ik de capaciteit prima, dus wat mij betreft laten zo!
Is ook wel vaak zo dat als de grote mainstream acts op Noord en Zuid komen het publiek niet meer richting de tent komt.

Ik heb bij Eefje de Visser ook wel eens in een treurig lege tent gestaan, maar overall vind ik de capaciteit prima, dus wat mij betreft laten zo!
Is ook wel vaak zo dat als de grote mainstream acts op Noord en Zuid komen het publiek niet meer richting de tent komt.
Dat is waar ook, maar de organisatie zal het niet voor niets overwegen. Als ze bij Pinkpop bijvoorbeeld een stuk backstage nodig hebben achter Stage 4, moet dat podium weer naar voren geschoven worden. Ze doen het echt niet ondoordacht, lijkt me 😅

Het enige voordeel van het overdekken van het terrein bij het Noord podium is dat het dan overdekt is. Dat maakt het nog geen Barn.

Gelukkig niet. Ik weet dat de Barn veel fans heeft, maar ik ben zelf echt geen fan.

Wel als je redelijk ver vooraan staat, dan is de beleving natuurlijk ongekend. Maar verder vind ik het een beetje benauwende ruimte. Komt o.a. door de vorm: hij is langwerpig en diep, waar ik dan persoonlijk veel liever in een minder diepe, maar bredere 'binnenruimte' zou staan. Verder vind ik het een beetje afbreuk doen aan de grote, gezamenlijke festivalbeleving die ik juist in een wat meer open ruimte zo mooi vind bij het kaliber artiesten dat er in staat (het is het 2e podium van RW, en de artiesten zijn dan ook dermate groot en populair dat het ding al snel volloopt). Enige jaren terug zorgde dat nog weleens voor die nachtmerries aan rode kruizen. De beleving voor hen die het Barn optreden buiten de Barn meevolgen is ook wat minder doordat alleen de achterkant van die lange, en daardoor relatief smalle, zaal open is. Nee, het is niet mijn ding. KlubC, zelfde concept in een iets kleiner formaat, werkte dan weer wel. Deels ook door het kaliber artiesten dat daar staat. Dan is zo'n concertzaal concept erbij best leuk. Maar als 2e stage van een festival met een capaciteit van 90.000 man? Nee, niet mijn voorkeur...

Laatst bewerkt:
Een overkapping van Noord podium zie ik toch niet zo snel gebeuren. Ik denk dat dat een gigantische kostprijs is. Maar echt gigantisch. Wat de Barn betreft, begrijp ik wel dat sommigen dit minder vinden. ALs je er bij wilt zijn moet je heel vroeg komen want als het vol zit, heb je pech. En dat probleem heb je niet bij Pinkpop mbt Noord. Ik zou PinkPop laten voor wat het is. Noord tov Zuid vind ik fantastisch en de tent wat exta aankleden. Een Barn in het klein 😀. Everybody happy 😉. Ik heb er al echt veel 'goesting' in.

Schaduwplekken zouden ze op andere manieren oplossen
Als je de tent al gaat gebruiken als schaduwplek gaat er wel iets mis!
Niet dat ik van 30+ hou op een festival, maar hier is toch niks aan te doen?
Je moet het nou eenmaal ondergaan.. laten we hopen dat de weergoden ons weer eens een weekendje 25 graden voorschotelen!

Waar een ieder het over de tent heeft, vind ik de tent op pinkpop prima.. stukje aankleding misschien maar verder prima, voor mij is stage 4 dan wat magertjes... weer een heel goed progamma maar memorabel is het de afgelopen jaren niet geweest! Terwijl ik toch wel wat memorabele optredens in de eerdere witte tent gezien heb (struts bijv.)
Wil niet zeggen dat ik geen goede optredens heb gezien! goede nieuwe locatie, maar bevind mij nog steeds tussen de mensen die even een hapje eten of een rondje maken.. waardoor ik geen eenheid voel voor de desbetreffende artiest die staat te spelen!
Misschien het gebied voor het podium voorzien van een houten vlonder? Of het gebied een beetje afzetten zoals de slope op Werchter (je stapt er daar in of loopt er voorbij).
Om te beginnen eerst die picknick tafels weg..

Wie weet worden Linka Moja, Buffalo Trafic Jam, Ecca Vandal, Yong Yellow, Wodan Boys, Leap, Hotwax, Die spitz niet alleen goede optredens maar ook memorabele momenten!

(Toch weer een aardig lijstje op stage 4 die ik mee wil pakken)

Wij gaan alleen de zondag. Dus top 10 op basis van deze dag.

1. YUNGBLUD
2. Royel Otis
3. Foo Fighters
4. Dogstar
5. Di-Rect
6. Good Neighbours
7. White Lies
8. Bente
9. Max McNown
10. Fat Dog

Clashes worden Bente/Dogstar (denk de vrouw naar Bente, ik bij Dogstar)- White Lies/Good Neighbours (gelukkig zien we White Lies al in Groningen dit jaar) - Di-Rect/Fat Dog (toch Di-Rect, live altijd grandioos).

Snap de clash, wellicht helpt deze track ook je vrouw mee naar Dogstar.. staat hier vandaag op repeat (zit ergens wel een U2 sausje overheen)

Werd er vorig jaar nog gesproken van een kalm aan baan, of is dat concept een beetje verdampt?
die is er toch al een paar jaar, die was van om buitenzijde Noord gedeelte heen. Startend aan tuinterras en achter de toiletten links van Noord podium langs en dan rondom richting de amnesty stand aan de andere kant van Noord podium bij de Libresse toiletten.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
die is er toch al een paar jaar, die was van om buitenzijde Noord gedeelte heen. Startend aan tuinterras en achter de toiletten links van Noord podium langs en dan rondom richting de amnesty stand aan de andere kant van Noord podium bij de Libresse toiletten.

Klopt. We hebben jarenlang de kalm aan laan gehad, en die is ik geloof in 2022 omgedoopt tot de kalm aan baan. Zo stond hij destijds (in ieder geval tot 2024) ook op de plattegrond. Maar op de plattegrond van 2025 zie ik dat die omschrijving verdwenen is. Toevalligerwijs tegelijk met het herpositioneren van Stage 4 naar de huidige locatie. Dus vandaar dat me afvroeg of het concept van de kalm-aan-baan een beetje uit zicht is..

Fragment plattegrond 2024:
1778671635004.png

Fragment plattegrond 2025:
1778671699601.png

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Er is toch niets Kalm Aans meer aan die locatie, want er staat nu een podium. Vond het vanaf het begin al klets, die oude Kalm aan laan, was altijd retedruk en er was geen doorkomen aan en je kon nergens zitten. Heel blij met de huidige ontwikkelingen, alleen nog het tuinterras opheffen en daar schaduwzitjes voor iedereen van maken.
Ik vond de kalm-aan-baan als opvolger van de kalm-aan-laan (waar inderdaad geen doorkomen aan was) al wel iets beter functioneren. Een soort voedselwalhalla in een enigszins uithoek van het terrein, net even iets verder weg van de muziek, waar je even lekker iets bijzonders kon eten. Tussen 5 en 7 was het inderdaad wel druk, maar dat lijkt me bijna niet te voorkomen, Het is dan toch gevoelsmatig etenstijd voor 60.000 man...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje, Davidd en elo
Wil niet zeggen dat ik geen goede optredens heb gezien! goede nieuwe locatie, maar bevind mij nog steeds tussen de mensen die even een hapje eten of een rondje maken.. waardoor ik geen eenheid voel voor de desbetreffende artiest die staat te spelen!
Dit was voor mij toen de witte tent wegging en er in 1x een braderie rondom stage 4 gebouwd werd ook wel een aardige domper. Meerdere goeie artiesten gezien dat jaar op stage 4, die ik toch door de pratende mensen en de slechte sfeer niet als geweldig heb ervaren.

Daarna 1 jaar gegaan, waarbij stage 4 verplaatst was naar achteren, maar hier eigenlijk precies hetzelfde qua sfeer, dan was die witte tent best oke, heb in die tent ook genoten van artiesten als the Struts, de Likt, maar zelfs een Lucky Fonz III werd daar ineens heel sfeervol, door de intieme kleine sfeer in de tent.

Dit was voor mij toen de witte tent wegging en er in 1x een braderie rondom stage 4 gebouwd werd ook wel een aardige domper. Meerdere goeie artiesten gezien dat jaar op stage 4, die ik toch door de pratende mensen en de slechte sfeer niet als geweldig heb ervaren.

Daarna 1 jaar gegaan, waarbij stage 4 verplaatst was naar achteren, maar hier eigenlijk precies hetzelfde qua sfeer, dan was die witte tent best oke, heb in die tent ook genoten van artiesten als the Struts, de Likt, maar zelfs een Lucky Fonz III werd daar ineens heel sfeervol, door de intieme kleine sfeer in de tent.
Ik vond die tent eigenlijk ook wel fijn. Waar stage 4 nu staat is op zich prima, maar inderdaad een beetje het gevoel van een bandje dat op de achtergrond aan het spelen is terwijl iedereen rondom aan het eten is. (en met een klein groepje voor het podium)

• Leuk
Waarderingen: colette283 en brutus257
Ik vond die tent eigenlijk ook wel fijn. Waar stage 4 nu staat is op zich prima, maar inderdaad een beetje het gevoel van een bandje dat op de achtergrond aan het spelen is terwijl iedereen rondom aan het eten is. (en met een klein groepje voor het podium)
In feite is dat bij elk podium zo, ook bij Main is het na de geluidstentjes vaak een groot praatveld. Alleen is Stage4 een stuk kleiner. Prima toch, vooraan staan en je hebt geen last.

• Leuk
Waarderingen: EFDEE
Klopt. We hebben jarenlang de kalm aan laan gehad, en die is ik geloof in 2022 omgedoopt tot de kalm aan baan. Zo stond hij destijds (in ieder geval tot 2024) ook op de plattegrond. Maar op de plattegrond van 2025 zie ik dat die omschrijving verdwenen is. Toevalligerwijs tegelijk met het herpositioneren van Stage 4 naar de huidige locatie. Dus vandaar dat me afvroeg of het concept van de kalm-aan-baan een beetje uit zicht is..

Fragment plattegrond 2024:
Bekijk bijlage 20149

Fragment plattegrond 2025:
Bekijk bijlage 20150
Next week 👀

Iedereen fijne hemelvaart 😎

• Leuk
Waarderingen: HaaEll en B0G5

Users who are viewing this thread