Pinkpop 2026

Found it interesting that most felt that Foo Fighters were the biggest headliner anywhere this summer however they always seemed like a band that if you’d wanted to see you could have many times as they constantly tour. Guess that shows in the fact their day hasn’t sold out at NOS or Mad Cool either
Nochtans Werchter verkocht wel direct uit. En geen show in België. Alles gericht op Pinkpop.

Pinkpop was wat hun zorgenkindje. Daar hebben ze dan hun droomheadliner, die heeft minder effect dan gehoopt.
En dan blijven de andere festivals ook nog wat achter (al blijft de prono ook wel dat ze daar nog uitverkopen).
Een paar jaar matige resultaten zie je terug in de cijfers, bezoekers verliezen is niet zo moeilijk.
Maar om (nieuwe) bezoekers terug te winnen dat kost tijd.
Ook de kosten voor een festival weekendje wordt voor velen toch wel een dingetje.
Kijk ik naar mijzelf dan is dat al gauw € 750,- en meer.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Ik denk dat ze de hoop hadden dat namen als The Foo's en The Cure voor een run op kaarten zouden zorgen. Want nu zelfs dat niet gebeurt.... wat dan nog wel?
Er zal een schifting gaan plaatsvinden in festival land.
Met deze overkill aan festivals is het voor hun ook moeilijk om de kop boven water te houden.

Zijn er überhaupt nog mensen op dit forum die afhankelijk zijn van de tweede drop namen of ze gaan ofniet?

Alle genoemde namen kunnen mij iig niet bekoren! Jaah Alter Bridge zou fenomenaal zijn! Zou voor de vrijdag nog wel een klassieker willen maar dat gaat helaas niet meer

Nee hoor. Namen zijn over het algemeen bijzaak voor ons. Familie uitje, op de dag van de verkoop worden er gelijk meerdere weekend kaarten aangeschaft. Huisje geregeld op Hoog Vaals, busje gehuurd voor dat weekend.

Persoonlijk denk ik dat Pinkpop het niet gaat redden omwille van vele al genoemde redenen. Denk dat de enige redding een andere locatie is, meer richting het westen van NL. Frisse start, maar de vraag is of Mojo die investering nog wil maken. De grote headliners plaats je namelijk ook makkelijk weg in de vele grote zalen en arena's in NL.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Persoonlijk denk ik dat Pinkpop het niet gaat redden omwille van vele al genoemde redenen. Denk dat de enige redding een andere locatie is, meer richting het westen van NL. Frisse start, maar de vraag is of Mojo die investering nog wil maken. De grote headliners plaats je namelijk ook makkelijk weg in de vele grote zalen en arena's in NL.
Ze hebben 10-15 jaar niet aan klantenbinding gedaan. De bordjes uitverkocht komen allemaal op het conto van een enkele mega-headliner (Springsteen, McCartney, Stones, enz.). Hierdoor dus geen vaste klantengroep opgebouwd. Kost jaren om die weer terug te krijgen. Ik denk dat de programmering van dit jaar een juiste stap in de goede richting is. Ik geloof niet dat de locatie hierin heel bepalend gaat zijn.

• Leuk
Waarderingen: ZiggyStardust93
Ze hebben 10-15 jaar niet aan klantenbinding gedaan. De bordjes uitverkocht komen allemaal op het conto van een enkele mega-headliner (Springsteen, McCartney, Stones, enz.). Hierdoor dus geen vaste klantengroep opgebouwd. Kost jaren om die weer terug te krijgen. Ik denk dat de programmering van dit jaar een juiste stap in de goede richting is. Ik geloof niet dat de locatie hierin heel bepalend gaat zijn.
Qua programmering inderdaad prima line-up dit jaar voor Pinkpop, maar denk juist dat de hele manier waarop het festival is opgebouwd en de daarbij horende locatie wel bepalend is in de verkoop cijfers. Veel mensen die ik ken, die hun heil ergens anders hebben gezocht de afgelopen jaren en erachter zijn gekomen dat het ook wel lekker is als je een camping hebt dichtbij het festival terrein, alternatieve tijdens de headliner, nachtprogrammering, meer podia etc.

Wel benieuwd hoe het staat met de kaartverkoop, want had eerlijk gezegd wel verwacht dat het met deze line-up snel was uitverkocht.

Even een vraagje van een Pinkpop 1.0 ganger.
Heeft iemand ervaring met een tuinterras ticket en hoe is dat bevallen?

Nog nooit gezeten maar als de middelvinger je favoriete vinger is ga je een toptijd hebben!
Ik geloof dat ik deze maar even niet persoonlijk opvat ;-)
Ben je niet in de war met het Wilhelmina sky deck? :ROFLMAO:

Overigens oprecht benieuwd naar ervaringen!

Ik geloof dat ik deze maar even niet persoonlijk opvat ;-)
Ben je niet in de war met het Wilhelmina sky deck? :ROFLMAO:

Overigens oprecht benieuwd naar ervaringen!
Denk dat beide een doorn in het oog zijn voor Pinkpop bezoekers.
Het feit dat je extra moet betalen voor toegang tot een stukje terras met schaduw, hangmatten en eigen foodtrucks blijft natuurlijk erg vreemd.
Ze zouden beter kunnen zorgen dat iedereen voldoende toegang heeft tot dit soort zaken.

De locatie is prachtig in het mooie zuiden voor mij als Frysk een fantastisch vakantiegevoel..
Je haalt een zwarte cross ook niet uit de achterhoek!

Ze zijn trouwe gangers kwijt geraakt door de onnodige privileges, de slechte line up afgelopen jaren! Die moet je langzaam weer terug weten te winnen.. en daar zijn ze dit jaar gelukkig weer mee begonnen.

Maar toch blijft de grootste reden GELD.. en dan heb ik het niet alleen over wat het festival kost, of de uitgaves daar!
Maar ook het algehele leven, probeer met een jong gezin maar eens een festival te pakken en op vakantie te gaan

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
De locatie is prachtig in het mooie zuiden voor mij als Frysk een fantastisch vakantiegevoel..
Je haalt een zwarte cross ook niet uit de achterhoek!

Ze zijn trouwe gangers kwijt geraakt door de onnodige privileges, de slechte line up afgelopen jaren! Die moet je langzaam weer terug weten te winnen.. en daar zijn ze dit jaar gelukkig weer mee begonnen.

Maar toch blijft de grootste reden GELD.. en dan heb ik het niet alleen over wat het festival kost, of de uitgaves daar!
Maar ook het algehele leven, probeer met een jong gezin maar eens een festival te pakken en op vakantie te gaan
Ik zou heel graag Foo Fighters opnieuw willen zien.
Maar de combinatie van de inkomprijs + prijs parking en daarbovenop nog 30-40 minuten transport (al dan niet te voet of met shuttle) vind ik voor mij en mijn gezin (2 volwassen + 1 kind) de verplaatsing vanuit Antwerpen niet waard. Vorig jaar hebben we dit nog gedaan voor Muse maar is niet direct meer herhaling vatbaar. Al was het al bij al een fantastische dag. Maar een (te) serieuze hap uit ons vakantiebudget.

Je kunt allemaal acts in een festivalprogrammering proppen die Nederlandse zalen uitverkopen, maar ik vind dat meer voor Concert at Sea.. Und für die Deutsche Gäste is teveel Nederlandse meuk ook niet bepaald interessant.
Ik mis wat serieus gitaarwerk en voor de vrijdag en zondag een dance act zoals Sofi Tukker.
Persoonlijk vind ik zo'n act als Electric Callboy meer voor pubers met startende acné, die de Studio 100 fase net ontgroeid zijn. Maar het lokt wellicht wat Oosterburen naar je festival. En ik kan ondertussen een pizzapunt halen.
Lewis Capaldi kan het festival een boost geven en ik blijf Bush noemen.

Denk dat het probleem met name is dat Landgraaf gewoon teringver is voor de meesten...
Wat een flauwekul. Misschien voor jou, maar in het zuiden wonen ook mensen. ik zeg toch ook niet dat Lowlands te ver is voor de meesten, of de Zigggodome...Moeten we dan maar alles in het westen stationeren zodat "de Hollanders" alles dichtbij hebben?

Users who are viewing this thread