Pinkpop 2026

A. Kan grappig uitpakken, maar is eigenlijk onzin om op een festival te zetten.
B. Er zijn veel betere opties te vinden in de categorie cover-act. Maar ik hoop dat ze daar van weg blijven.
C. Niet doen. Zal voor altijd teveel commotie omheen hangen. En muzikaal heeft het sowieso niks op PP te zoeken.

Ik geloof het allemaal graag. Maar in Nederland is Bazart net zo onbekend als Direct in België. Over het geheel zijn Nederlandse artiesten overigens veel vaker bekend in België dan omgekeerd. Zet Studio Brussel aan, dan struikel je ook over de Nederlandse nummers. Op de Nederlandse radio houdt het (gechargeerd) wel op na Stromae, Geike Arnaert en Clouseau 😉
Wat overigens niet wil zeggen dat er slechte muziek gemaakt wordt in België.
Ligt er maar aan in welke genre je kijkt. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de kwalitatieve metal ben ik stikjaloers op wat België allemaal biedt met Amenra, Doodseskader, Brutus, Psychonaut, Hippotraktor, Hemelbestormer en deze lijst kan nog wel even doorgaan. En die bands zijn hier ook bekend.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Timmetje
in het kader van NL namen... hoe zouden jullie staan tegenover een komst van de volgende namen in 2026?
A ) Andre Rieu
B ) Bouke
C ) Marco Borsato
A ) Voorstander van klassieke muziek op festivals, maar alsjeblieft geen Andre Rieu, wat een poppenkast is dat zeg.
B ) Nee
C ) Heel duidelijk Nee

in het kader van NL namen... hoe zouden jullie staan tegenover een komst van de volgende namen in 2026?
A ) Andre Rieu
B ) Bouke
C ) Marco Borsato
A) past wel in de agenda. En het hele circus is rond die tijd toch al in Nederland, de Vrijthofconcerten staan namelijk begin juli weer op het programma. Maar, is Andre ooit te zien geweest op een ander evenement dan een eigen concert? Ik zou het wel een stunt vinden.
B en C ga ik geen woorden aan vuil maken.

A) past wel in de agenda. En het hele circus is rond die tijd toch al in Nederland, de Vrijthofconcerten staan namelijk begin juli weer op het programma. Maar, is Andre ooit te zien geweest op een ander evenement dan een eigen concert? Ik zou het wel een stunt vinden.
B en C ga ik geen woorden aan vuil maken.
Eens, ik zou het een mooie stunt vinden en ik gok dat ie het hele veld meekrijgt. Mijn zegen heeft het, lachen man. Beetje contrasterende band ervoor of erna. Helemaal top

Andre rieu hoor ik al genoeg op het werk dus ik pas... Die andere 2, alsjeblieft ook niet

Ik weet niet wie Bouke is, maar Borsato zou wel het failliet van het festival zijn, op zo veel vlakken.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik weet niet wie Bouke is, maar Borsato zou wel het failliet van het festival zijn, op zo veel vlakken.
Ik kan hier wel aardig in meekomen maar eerlijk gezegd vind ik het boeken van acts zoals Bouke nog meer het failliet van Pinkpop als grootste festival van Nederland. Bij Bospop accepteer ik het knarsentandend omdat het bij het festival hoort maar een festival als Pinkpop moet zich niet gaan wagen aan Tros familiefeest imitatie acts.

Ik kan hier wel aardig in meekomen maar eerlijk gezegd vind ik het boeken van acts zoals Bouke nog meer het failliet van Pinkpop als grootste festival van Nederland. Bij Bospop accepteer ik het knarsentandend omdat het bij het festival hoort maar een festival als Pinkpop moet zich niet gaan wagen aan Tros familiefeest imitatie acts.
Eens hoor! Al hebben The Analogues er al eens gestaan...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Andre Rieu zou je bijvoorbeeld wel op de donderdagavond kunnen zetten. Met gratis toegang.
Als goedmaker voor de locals.
Heb je het veld direct vol.

Users who are viewing this thread