Pinkpop 2026

Ik vind het leuk dat veel mensen hier wel interesse in Giant Rooks hebben. Ik luister al langer naar ze, maar niemand in mijn omgeving kent het.

Wel jammer dat echt niemand hier Sofi Tukker leuk vindt. Het is eigenlijk helemaal niet mijn genre, maar op een of andere manier vind ik ze erg vermakelijk en gaat de volumeknop hier altijd flink open bij een nummer van ST. Erg leuk dat ze op PP staan wat mij betreft!
Ik snap volledig wat je zegt over Sofi Tukker, viel me ook steeds in positieve zin op als ik de playlist opzette. Misschien kan je een nummer van hen toevoegen in onze forummade playlist door deze te reageren in onderstaand topic. Dan voeg ik deze toe en kunnen we mee genieten ☺️

• Leuk
Waarderingen: Tinus101 en Maria
Wel een bijzondere keuze dat jij Bazart prefereert boven Biffy, want die speelden tegelijkertijd.
Afgeven op DI-RECT en dan Bazart promoten, je kan echt niemand meer serieus nemen op dit forum.
Nah, heb het laatste deel van Bazart gezien na Biffy. En hoezo neem je iemand niet serieus als 'ie vindt dat Bazart gewoon betere muziek maakt dan DI-RECT? Prima act die je altijd wel ergens op de line-up kwijt kan, een goede liveband en wat mij betreft zelfs scherper dan DI-RECT.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss
Aangezien het toch nog even duurt voordat we een 2e pakketje namen krijgen, lijkt het me leuk om eens te kijken wat jullie top 5 beste shows op Pinkpop zijn. Dit mag de beste show zijn die je gezien hebt, of de show zijn die het meeste indruk op je heeft gemaakt.
Lijst kan in willekeurige volgorde zijn.
Ik zal zelf beginnen:

1. Rage Against The Machine (2008)
2. Slash ft Myles Kennedy & The Conspirators (2015)
3. Rolling Stones (2014)
4. Metallica (2008)
5. Richard Ashcroft (2017)

*Lijst is in willekeurige volgorde.

• Leuk
Waarderingen: BvdS
Nah, heb het laatste deel van Bazart gezien na Biffy. En hoezo neem je iemand niet serieus als 'ie vindt dat Bazart gewoon betere muziek maakt dan DI-RECT? Prima act die je altijd wel ergens op de line-up kwijt kan, een goede liveband en wat mij betreft zelfs scherper dan DI-RECT.
Bazart deed mij meer denken aan de schoolband die na jaren weer eens bij elkaar komt en waarvan de zanger vooral door zijn looks nog altijd in de smaak valt.
Ieder z'n ding zullen we maar zeggen. 🙂

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal en elo
Dan maken we er een top 5 van.

1. Twenty one Pilots
2. Foo Fighters
3. Franz Ferdinand
4. The Cure
5. White Lies

GIant Rooks mag ook wel benoemd worden, alleen ken ik daar nog te weinig nummers van.
Leuk!! Er is hier heel vaak benoemd dat de jongere doelgroep niet bediend wordt.. waarbij ik altijd dacht dat de jongere doelgroep ook van rock houd (zo ben ik immers zelf ook begonnen met pinkpop).

Aangezien het toch nog even duurt voordat we een 2e pakketje namen krijgen, lijkt het me leuk om eens te kijken wat jullie top 5 beste shows op Pinkpop zijn. Dit mag de beste show zijn die je gezien hebt, of de show zijn die het meeste indruk op je heeft gemaakt.
Ik zal zelf beginnen:

3. Rolling Stones (2014)
4. Metallica (2008)

Poeh dat is lastig zeg, dit kan morgen zo weer anders zijn.. maar de 1e optredens die mij te binnen schieten zijn.

1. Rammstein (2010)
2. Prodigy (2010)
3. Bloody Beetroots (2011)
4. Foo Fighters (2011)
5. Linkin Park (2012) "is trouwens mijn absolute nummer 1"

Ben maar met mijn gedachten door de 1e 4 edities gegaan!

Frank Carter (tent)
Greta Van Fleet (tent)
Kitty Daisy And Lewis (tent)

Metallica met de storm, prophet of rage, five finger death punch.. maar ook de passanger (zijn eerste keer)

Nee 😅 per jaar zou het mij lukken maar om van die 17 jaar een top 5 te maken, niet te doen!

Nummer 1 is overduidelijk Linkin Park 2012, niet alleen voor Pinkpop maar voor alles wat ik heb gezien, by far het beste!!

Ik geloof het allemaal graag. Maar in Nederland is Bazart net zo onbekend als Direct in België. Over het geheel zijn Nederlandse artiesten overigens veel vaker bekend in België dan omgekeerd. Zet Studio Brussel aan, dan struikel je ook over de Nederlandse nummers. Op de Nederlandse radio houdt het (gechargeerd) wel op na Stromae, Geike Arnaert en Clouseau 😉
Wat overigens niet wil zeggen dat er slechte muziek gemaakt wordt in België.
En ondertussen kan je daar wel Pommelien Thijs bij vermelden 😀.

• Leuk
Waarderingen: BvdS
Ik zal zelf beginnen:

3. Rolling Stones (2014)
4. Metallica (2008)

1. Rage Against The Machine in 1993
2. Björk in 1994
3. Bruce Springsteen in 2009
4. Sinead O'Connor in 1995
5. Morphine in 1997
6. Faithless in 1999
7. Muse 2007

Heb de vrijheid genomen een top 7 te doen, van iedere editie waar ik geweest ben eentje.

Ik zal zelf beginnen:

3. Rolling Stones (2014)
4. Metallica (2008)

1. TOOL (2001)
2. Rage Against The Machine (1996)
3. Radiohead (2001)
4. Lamb (1997)
5. System Of A Down (2002)

Ik zal zelf beginnen:

3. Rolling Stones (2014)
4. Metallica (2008)

1. Rammstein 2016
2. Within Temptation 2001
3. Stromae 2014
4. GO_a 2023
5. Paul McCartney 2016

Users who are viewing this thread