Pinkpop 2026

Zal niet gaan ben ik bang, maar betere start dan vorig jaar. Maar nog heel veel te verkopen ook. Weekendkaart-verkoop waren ze iig blij mee van wat ik vernam.
Ben vooral benieuwd als je dit vanaf de 2023 pakt hoe het verkoop dan loopt zit het beter als die jaren of loopt die gelijk met een bepaald jaar kan je toch wel wat conclusies uithalen. Denk vooral dat pinkpop zelf is waardoor ze minder verkopen want gok dat als rw deze line-up had was die al voor de zaterdag en zondag uitverkocht of tegen uitverkopen aan gezetten

Ben vooral benieuwd als je dit vanaf de 2023 pakt hoe het verkoop dan loopt zit het beter als die jaren of loopt die gelijk met een bepaald jaar kan je toch wel wat conclusies uithalen. Denk vooral dat pinkpop zelf is waardoor ze minder verkopen want gok dat als rw deze line-up had was die al voor de zaterdag en zondag uitverkocht of tegen uitverkopen aan gezetten
Je kan het draaien of keren zoveel je wilt. Zeker voor de jeugd valt RW op een beter moment dan PP met de examens / tentamens in juni. Daarnaast nemen veel mensen in juli vakantie en beginnen dan met een paar dagen of dag RW terwijl PinkPop voor de meesten buiten de vakantieperiode vallen. Ook ouders met schoolgaande kinderen kunnen / willen tijdens de examens niet zomaar 4 dagen de kinderen bij de grootouders laten omdat het PinkPop is. En daar heeft RW dus geen last van.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mart1234
Zullen we op Pinkpop dezelfde resultaten zien als Werchter? Daar heeft the Cure als enige de dag al uitverkocht. Blijken flink populair te zijn bij de jeugd tegenwoordig (??)
Pinkpop zal sowieso langer duren met dagkaarten dan Werchter er over gedaan heeft, in mindere mate omdat er wellicht al enkele mensen voor Rock Werchter hebben gekozen voor The Cure. Maar grotendeels omdat het aantal dagkaarten per dag enorm verschilt. Ik meen Rock Werchter ca 20.000 dagkaarten en Pinkpop ca 30.000 dagkaarten. Al kunnen de beide festivals nog verschuiven in aantallen dagkaarten tov weekend kaarten nagelang animo in verkoop.

Verwacht ik dat Buro Pinkpop uiteindelijk die 70.000 wil aantikken op sowieso de zaterdag en de zondag. En of dat met dagtickets gaat lukken of met weekend tickets ligt denk ik aan de stagnatie van de verkoop in eind januari en in februari, dat verwacht ik als de tweede worp namen bekend is...

( en bedenk ook dat een dagticket Werchter 140 is en Pinkpop 155, dat geeft mensen ook een keuze )

Pinkpop zal sowieso langer duren met dagkaarten dan Werchter er over gedaan heeft, in mindere mate omdat er wellicht al enkele mensen voor Rock Werchter hebben gekozen voor The Cure. Maar grotendeels omdat het aantal dagkaarten per dag enorm verschilt. Ik meen Rock Werchter ca 20.000 dagkaarten en Pinkpop ca 30.000 dagkaarten. Al kunnen de beide festivals nog verschuiven in aantallen dagkaarten tov weekend kaarten nagelang animo in verkoop.

Verwacht ik dat Buro Pinkpop uiteindelijk die 70.000 wil aantikken op sowieso de zaterdag en de zondag. En of dat met dagtickets gaat lukken of met weekend tickets ligt denk ik aan de stagnatie van de verkoop in eind januari en in februari, dat verwacht ik als de tweede worp namen bekend is...

( en bedenk ook dat een dagticket Werchter 140 is en Pinkpop 155, dat geeft mensen ook een keuze )
Verschil in dagkaarten in wel veel... Zeker als je twijfelt of bijvoorbeeld met een gezin gaat. En 150 euro is voor velen toch een grens denk ik. Daar doet PP volgens mij geen slimme zet om de dagkaarten duurder te maken dan RW. Alhoewel ik dat wel begrijp voor de zondag van PP 😂.

Pinkpop heeft commentaar wel al heel serieus genomen.
Informatie op de site en app is al enorm uitgebreid.
De planner is een enorme handige toevoeging.

Vind zelfs al openingstijden terrein. Het terrein gaat elke dag om 11:00 uur open en sluit om 00:00 uur. Of openingstijden campings, campings zijn geopend vanaf donderdag 18 juni om 15:00 uur tot maandag 22 juni 12:00 uur

en vooralsnog ziet het er naar uit dat enkel South stage een voorvak heeft? Als ik de faq van het Skydeck bekijk.

Verschil in dagkaarten in wel veel... Zeker als je twijfelt of bijvoorbeeld met een gezin gaat. En 150 euro is voor velen toch een grens denk ik. Daar doet PP volgens mij geen slimme zet om de dagkaarten duurder te maken dan RW. Alhoewel ik dat wel begrijp voor de zondag van PP 😂.
En je krijgt een uur langer muziek bij RW. De verhouding is wat scheef (al lijkt NL altijd duurder dan BE)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en elo
En je krijgt een uur langer muziek bij RW. De verhouding is wat scheef (al lijkt NL altijd duurder dan BE)
Een financieel voordeel voor Werchter is ook wel die vierde dag. Je kunt alle vaste kosten delen door 4 in plaats van 3

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123
Pinkpop heeft commentaar wel al heel serieus genomen.
...............................

en vooralsnog ziet het er naar uit dat enkel South stage een voorvak heeft? Als ik de faq van het Skydeck bekijk.
Is mij nog nooit opgevallen maar wordt dit voorvak ook schoongeveegd na ieder optreden, alle mensen eruit?
zodat een ieder een eerlijke kans heeft om dit vak eens te betreden voor zijn of haar favoriet.
Niet dat de groupies s-morgens al tegen het hek aanleunen voor de headliner van die avond.

Is mij nog nooit opgevallen maar wordt dit voorvak ook schoongeveegd na ieder optreden, alle mensen eruit?
zodat een ieder een eerlijke kans heeft om dit vak eens te betreden voor zijn of haar favoriet.
Niet dat de groupies s-morgens al tegen het hek aanleunen voor de headliner van die avond.
Nee, wordt niet gedaan

Schoonvegen heeft een omgekeerd effect. Men kan net zo goed voor de poortjes gaan liggen dan. Gaat eigenlijk altijd goed.

Een financieel voordeel voor Werchter is ook wel die vierde dag. Je kunt alle vaste kosten delen door 4 in plaats van 3
Deels waar.
Als je extern overnacht, zoals ik, komen die kosten er wel bij. Ook moet je de inwendige mens niet onderschatten qua kosten.
Dus 4 dagen voor de prijs van 3....die vlieger gaat volgens mij niet helemaal op.

Ik begrijp je wel maar die 4de dag hoeft voor mij niet. Ik ben na 3 dagen feesten gedurende 12 uren per dag echt wel op. En je kan de vaste kosten wel delen maar die 4de dag kost ook weer 100 euro extra aan drank en eten dus op het einde ben je duurder af. Ok... je krijgt een extra dag muziek maar ik zou dan die vorige dagen toch wat moeten minderen, vroeger stoppen of later beginnen dus uiteindelijk gaat dit voor mij niet meer muziek zijn gedurende het ganse weekend 😀.

• Leuk
Waarderingen: HaaEll
Niet helemaal wat ik bedoel.
Stel je podia bouwen kost een miljoen. Dan is dat voor Pinkpop 333.333 per dag die je moet terugverdienen. Bij Werchter 250.000
Die vlieger gaat natuurlijk niet helemaal op. Personeel moet een dag meer aanwezig zijn, materialen, terrein (is bij PP in eigen beheer) huur je langer en ga zo maar door

• Leuk
Waarderingen: jeff250381

Users who are viewing this thread