Pinkpop 2026

Op basis waarvan dan? Vrijdag is een mindere dag maar de zaterdag en zondag zijn de beste festivaldagen van Pinkpop in jaren. Op de zaterdag heb je 4 grote internationale bands op een rijtje en Yungblud is de grootste act die je op 1 dag met Foo Fighters kan zien in Europa
Foo Fighters dag zal wel hard lopen ja. Verder ook een hoop been there done that. The Cure verkoopt ook wel aardig, maar ik denk dat Pinkpop ook wel al wat kwijt is aan Werchter.

Misschien zit ik fout hoor, maar zou me verbazen als meer dan de dag van FF richting uitverkocht gaat.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en jimmywe
Sterke line up hoor! Ook gaaf dat ze The Plot In You en Sleep Theory hebben.

Het is dat ik al naar Graspop ga dat weekend, anders was het voor het eerst in jaren weer eens een serieuze optie geweest.

Die vrijdag zal wel moeizaam verkopen lijkt me. RW die dezelfde headliner heeft op een zaterdag, en nog Gorillaz erboven. Scheelt een vrije dag en je krijgt voor minder geld een extra headliner.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Tinus101
Verre van slechte worp. Waarbij mijn persoonlijke favorieten Editors, Foo Fighters en White Lies... Jammer genoeg allen niet op dezelfde dag voor mij.

Waar is de bovenkant met noord-heads eigenlijk? We hebben toch nog veel te weinig om die spots te vullen.
Er zal toch nog wel iets komen? Of het geld moet op zijn geweest.

Ik vind het voor Pinkpop een prima rijtje namen, maar op noord zou ik naast Yungblud idd nog wel wat verwachten.

Verder een tenenkrommend nieuwsartikeltje maar geef ze eens ongelijk. Als ik de nieuwe directeur was geweest was ik nog een tandje meer over de top gegaan. Er is wat voor nodig om na de recente jaren je festival te verkopen en de gemiddelde Nederlander krijg je met dit soort teksten wel mee. Ik hoop dat ze het goed gaan doen!

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Waar komt dit ineens vandaan?
Waarschijnlijk te enthousiast maar na de afgelopen edities toch ergens wel gebaald, toch altijd de parels er wel uit kunnen vissen...
Maar dit?? Voelt voor mij zelfs weer een beetje als 2014, die komt en die en die en die en die ook nog!

• Leuk
Waarderingen: Timevers en jimmywe
voor de presale is een unieke link nodig, die heb ik nog niet

wel de nieuwsbrief nu

die prijzen, (hoog maar niet hoger...)

Tickettypes en prijzen
Alle belangrijke informatie op een rijtje:
  • Weekendticket: €305 incl. servicekosten (max. 8 tickets). Toegang tot het festival (19-21 juni) en camping (18 juni 15.00 uur - 22 juni 12.00 uur).
  • Dagticket: €155 incl. servicekosten (max. 8 tickets). Toegang tot één festivaldag. Let op! Geen toegang tot de festivalcamping. Wil je toch overnachten? Boek dan een ticket voor de dagcamping.
  • Loyalty ticket: €285 incl. servicekosten (max. 4 tickets). Dit weekendticket is alleen beschikbaar tijdens de pre-sale voor mensen die een kaartje kochten voor de 2025 editie. Kom je hiervoor in aanmerking? Dan ontvang je hier vandaag een aparte mail over, check ook je spam folder.
  • Groepsticket (10 tickets): €285 per ticket incl. servicekosten + 50% korting op Groepsplek XL wanneer je die direct toevoegt in je bestelling. Verkrijgbaar in de reguliere verkoop, zo lang de voorraad strekt.
  • Pink Friday ticket: De dezelfde e-mail met je pre-sale code ontvang je óók een Pink Friday kortingscode. Daarmee kunnen op vrijdag 28 november 2 extra weekendtickets gekocht worden voor €285 incl. servicekosten per ticket.
  • MasterCard pre-sale tickets: €305 incl. servicekosten (max. 4 tickets). Toegang tot het festival (19-21 juni) en camping (18 juni 15.00 uur - 22 juni 12.00 uur).

Die zaterdag en zondag, watertanden! Vrijdag prima geboekt, maar minder voor de meerwaardezoeker hier denk ik 😅

Poeh, wel een aardig 'gat' qua formaat van de headliners naar de subs en de undercard, met name op de zondag had daar imho nog wel wat tussen gemogen (Volbeat?) ipv een Yungblud die de laatste jaren al 23x langs is geweest in NL / op de festivals. Zelfde gevoel beetje bij 21P / Teddy Swims, heel benieuwd hoeveel tickets dat gaat verkopen.

Ik had die Foo-dag wel overwogen als er een sterke sub bij stond, maar in de huidige vorm laat ik die schieten denk ik. Goed, Foo's alleen verkopen die dag wel uit vermoed ik, dus snap ergens wel dat je niet ook nog de knip trekt om een sub er naast te zetten die op andere festivals headliner is...

Sterke line up hoor! Ook gaaf dat ze The Plot In You en Sleep Theory hebben.

Het is dat ik al naar Graspop ga dat weekend, anders was het voor het eerst in jaren weer eens een serieuze optie geweest.
Ik berg mijn plannen om naar Graspop te gaan op met deze affiche van Pinkpop (wilde FF echt graag zien en nu Yungblud ervoor...). Als PP met een affiche als vorig jaar was afgekomen, dan had ik naar Graspop gegaan dit jaar. Zeker die zaterdag is op Graspop voor mij een topaffiche. Maar we kunnen overal niet bij zijn natuurlijk. Zowel PP als Graspop hebben voor 2026 een topaffiche.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Pommer
Daar is niks in veranderd in vergelijking met vorig jaar dus.... met een sterkere line-up mag daar toch niet over geklaagd worden of is dat klagen om maar te kunnen klagen....
Dat dat hetzelfde is als vorig jaar, betekent niet dat je daar als publiek blij mee hoeft te zijn...
Ik vind het raar dat iemand die 3 dagen plus een plekje op de camping claimt minder hoeft neer te tellen dan iemand die 2 dagen zou willen gaan en nog niet eens kan overnachten daarvoor. Het hoeft niet heel veel voordeliger te zijn, maar het voelt nu wel erg onrechtvaardig tegenover dagjesmensen

• Haha
Waarderingen: Timevers
Die codes zullen wel vanuit Ticketmaster gaan worden verstuurd, vandaar dat dit nog niet meteen is meegegaan. Neem althans niet aan dat Pinkpop de gegevens van de kopers heeft.

Users who are viewing this thread