Pinkpop 2026

Snap niet per se de haast van iedereen. Ja ik vindt het ook lang duren van Pinkpop en nee ik snap de strategie ook zeker niet. Maar verwachten jullie dat morgen alle weekend tickets eruit vliegen van Werchter?

Als hier de verwachting is dat volgende week de namen zullen komen, zou je zeggen dat dat nog wel lukt om te wachten? Ieder zijn eigen keuze uiteraard maar zou zonde zijn om een keuze te maken op basis van tijdnood.
Vriendengroepen maken plannen en plannen vakanties, daarom moet je op tijd zijn. Ik heb van onze afdeling alle vakanties al binnen voor volgend jaar en zo gaat het bij meer bedrijven.

Geen gouden tip dan dit jaar?
Die is toch al een aantal jaar niet meer zinvol? Jaar of 10 geleden werd die geopend ruim voordat namen bekend werden gemaakt. En dan werd ook de uitslag van de Gouden Tip bekend gemaakt, en soms konden ze dan trots vertellen "Het is gelukt om -vul in- uit de gouden tip te boeken!". Later werd de uitslag van de Gouden Tip niet eens meer bekend gemaakt.

Snap niet per se de haast van iedereen. Ja ik vindt het ook lang duren van Pinkpop en nee ik snap de strategie ook zeker niet. Maar verwachten jullie dat morgen alle weekend tickets eruit vliegen van Werchter?

Als hier de verwachting is dat volgende week de namen zullen komen, zou je zeggen dat dat nog wel lukt om te wachten? Ieder zijn eigen keuze uiteraard maar zou zonde zijn om een keuze te maken op basis van tijdnood.
Het heeft niet eens zo zeer met uitverkopen van andere festivals te maken, maar met plannen maken.

BKS dropt voor mij een paar brilliante eerste namen, dus koop ik daar een kaartje voor en ga ik plannen maken voor dat Festival (vrij vragen, vrienden optrommelen etc). Hiermee komt Pinkpop te vervallen, ook als ze met een net zo sterke of iets betere line-up komen, omdat ik al enthousiast gemaakt ben door BKS. Dus een hype creëeren en mensen naar je festival lokken heeft zeker nu al invloed op zwevende festival bezoekers.

Die is toch al een aantal jaar niet meer zinvol? Jaar of 10 geleden werd die geopend ruim voordat namen bekend werden gemaakt. En dan werd ook de uitslag van de Gouden Tip bekend gemaakt, en soms konden ze dan trots vertellen "Het is gelukt om -vul in- uit de gouden tip te boeken!". Later werd de uitslag van de Gouden Tip niet eens meer bekend gemaakt.
Nee, zeker niet zinvol. Maar normaal komt die volgens mij altijd voordat de eerste namen komen.

:):):) Denken jullie echt dat PP eerder de line up bekend gaat maken door druk vanuit hier. :)

:):):) Denken jullie echt dat PP eerder de line up bekend gaat maken door druk vanuit hier. :)
Doen er mensen alsof dat wel zo is dan? Of vind je dat we op een festivalforum niet meer mogen discussiëren over de marketingstrategieën van een festival? We kunnen niet onze frustraties direct naar de organisatie uiten dus doen we het hier..

Users who are viewing this thread