Pinkpop 2026

Maar er is toch echt nul voordeel met de tactiek die ze nu hanteren?

Ik snap echt totaal niet waarom je nu nog zou wachten met hype creëren en namen bekendmaken, al is het er maar 1.. Normaal is Pinkpop een festival welke ik met een schuin oog in de gaten hou om te kijken of ik er een kaartje voor koop, maar nu toch al een beslissing genomen om naar BKS te gaan door hun aankondigingen. En twee festivals in zo'n korte periode na elkaar zit er voor mij niet in dus PP valt dan meteen definitief af. Ik kan me voorstellen dat er veel meer mensen zijn die dit soort keuzes moeten maken.

Ik snap echt totaal niet waarom je nu nog zou wachten met hype creëren en namen bekendmaken, al is het er maar 1.. Normaal is Pinkpop een festival welke ik met een schuin oog in de gaten hou om te kijken of ik er een kaartje voor koop, maar nu toch al een beslissing genomen om naar BKS te gaan door hun aankondigingen. En twee festivals in zo'n korte periode na elkaar zit er voor mij niet in dus PP valt dan meteen definitief af. Ik kan me voorstellen dat er veel meer mensen zijn die dit soort keuzes moeten maken.
Wellicht zijn er nog meer mensen die dat niet hoeven? Geen idee! Blijkbaar is er geen noodzaak om het anders te doen? Anders hadden ze dit wel gedaan denk ik.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Ik denk dat er bij Pinkpop wel noodzaak zou moeten zijn om het anders te doen. De afgelopen twee jaar waren toch niet heel succesvol, toch?
Eens! Maar wat wij daar van vinden doet er niet toe. En misschien is het niet slecht genoeg gegaan om het te veranderen en dus geen noodzaak. Wellicht lag het ook aan de bands die op tour waren, de line-up die voor veel mensen niet toereikend was en legio andere dingen? Stel ze hebben dit jaar een goede uitgebalanceerde line-up en een vol huis? Dan hebben ze het in hun beleving goed gedaan.

• Leuk
Eens! Maar wat wij daar van vinden doet er niet toe. En misschien is het niet slecht genoeg gegaan om het te veranderen en dus geen noodzaak. Wellicht lag het ook aan de bands die op tour waren, de line-up die voor veel mensen niet toereikend was en legio andere dingen?
Dan zou er juist noodzaak moeten zijn om dat dit jaar anders aan te pakken en vroeg te laten zien dat het dit jaar anders zal zijn.

Dan zou er juist noodzaak moeten zijn om dat dit jaar anders aan te pakken en vroeg te laten zien dat het dit jaar anders zal zijn.
Dat vinden wij! Ben het met je eens. Maar stel nou eens ze verkopen dit jaar uit. Dan hebben ze "gelijk" gehad en het goed gedaan. En kunnen onze theorieën en gedachten de prullenbak in. En gaan we dit volgend jaar weer herhalen. Houden we het forum in iedergeval wel in leven!

• Leuk
Waarderingen: RickHuissen en brutus257
Ik denk dat er bij Pinkpop wel noodzaak zou moeten zijn om het anders te doen. De afgelopen twee jaar waren toch niet heel succesvol, toch?
Lag meer aan de flut line-up van de Vrijdag en Zaterdag!
Met de namen die nu voorbij komen zou dit geen probleem moeten zijn..

Al snap ik het eerder benoemde wat betreft de keuze voor BKS ook een puike line up

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Vorig jaar wisten ze op een gegeven moment dat de kaartverkoop tegen zou vallen.
Waarom denk je dat ze stage 4 verplaatst hebben. Minder mensen op minder vierkante meters, dan lijkt het ogenschijnlijk redelijk gevuld.

Gaan ze dit jaar goed (uit)verkopen, dan hoop ik toch echt dat ze het voorterrein weer in ere herstellen, met de nodige faciliteiten.
Geeft meer traffic en spreiding.
Anders staan we de hele dag als haringen in een ton, en in giga file voor de bar/ catering.

Vergunning technisch zal dit ook wel een eis zijn.

Een enige reden om te kunnen wachten is als Pinkpop Coldplay exclusief heeft weten te boeken.
Dan verkopen ze toch wel uit, zeker met een aardig ondersteund program.

Men mag dromen toch.

Vorig jaar wisten ze op een gegeven moment dat de kaartverkoop tegen zou vallen.
Waarom denk je dat ze stage 4 verplaatst hebben. Minder mensen op minder vierkante meters, dan lijkt het ogenschijnlijk redelijk gevuld.

Gaan ze dit jaar goed (uit)verkopen, dan hoop ik toch echt dat ze het voorterrein weer in ere herstellen, met de nodige faciliteiten.
Geeft meer traffic en spreiding.
Anders staan we de hele dag als haringen in een ton, en in giga file voor de bar/ catering.

Vergunning technisch zal dit ook wel een eis zijn.
Nee stage 4 blijft tegenover tent of op nieuwe plek met schaduw

Exact hetzelfde geldt voor mij, al heb ik de “pech” dat mijn wederhelft amper namen kent van BKS en daardoor (nog) geen interesse heeft totdat Pinkpop ook begint aan te kondigen. We hebben zelfs al interesse in de zaterdag van Graspop, mogelijks deels door het uitblijven van een aankondiging bij Pinkpop dat we zelfs daar naar kijken 😅

Een enige reden om te kunnen wachten is als Pinkpop Coldplay exclusief heeft weten te boeken.

Men mag dromen toch.
Je zet wel heel hoog in, maar I’ll allow it and I’ll even join you. Zou vet zijn haha, ben ik weer even zoet mee qua fijne gedachte rond Pinkpop dan 🥰

• Geweldig
Waarderingen: hersenscheetje
Exact hetzelfde geldt voor mij, al heb ik de “pech” dat mijn wederhelft amper namen kent van BKS en daardoor (nog) geen interesse heeft totdat Pinkpop ook begint aan te kondigen. We hebben zelfs al interesse in de zaterdag van Graspop, mogelijks deels door het uitblijven van een aankondiging bij Pinkpop dat we zelfs daar naar kijken 😅

Je kan altijd dagticket Graspop en dagticket Pinkpop nemen! Heb je mooi BMTH en Bad Omens op Graspop en vermoedelijk Foo Fighters op Pinkpop.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Graspop heeft voor 2026 een heel goei affiche. Ook voor een heel weekend. Meer toegankelijk voor elke muziekliefhebber. Als PP afkomt met een gelijkaardige affiche als vorig jaar of als Werchter 2026 dan lonkt Graspop heel erg. Normaal vind ik het te zwaar voor een heel weekend en op PP heb je toch meer afwisseling dus ik kom in theorie wel liever naar PP. Hopelijk dus een goeie affiche zodat we niet moeten twijfelen om naar Graspop te gaan.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Dat vinden wij! Ben het met je eens. Maar stel nou eens ze verkopen dit jaar uit. Dan hebben ze "gelijk" gehad en het goed gedaan. En kunnen onze theorieën en gedachten de prullenbak in. En gaan we dit volgend jaar weer herhalen. Houden we het forum in iedergeval wel in leven!
Volgens mij herhalen we eerder jaarlijks dat we eerst maar eens moeten afwachten wat Pinkpop heeft gehaald en hoe de verkoop zal gaan. De laatste jaren was dat niet zo best, dus dan is het niet heel raar dat de kritiekpunten steeds nadrukkelijker worden.

Men mag dromen toch.
Dat kan iig iedereen meezingen 😅

“I know, lalaalalallaalal
I know, lalaalalalaaaaaa”

“Lalallalalilolileeee”

“I call it maaaaagic, tududututuuuuu”

• Cool
Waarderingen: hersenscheetje
OK of we er veel aan hebben? Denk het niet maar wel interessant natuurlijk!
Ik heb een gesprek gehad met een goeie vriend van mij die bij een bepaalde organisatie werkt die nauw staat bij oa Pinkpop (Ik zeg het niet uit bescherming) En hij mag eigenlijk niks zeggen maar wist mij wel vertellen dat de programmering nagenoeg rond was maar door een afzegging van een pop headliner een week of 6 geleden die koos voor een ander festival (na veel nadenken dacht ik aan Katy die naar Rock in Rio te Lissabon??) dat er gezocht moest worden naar een nieuwe headliner! Meer wilde hij er niet over kwijt wat ik begrijp!
Einde bericht we kunnen weer verder met de discussie 😛
Hebben we opzich best veel aan Bassie! Denk ook wel dat het over Katy gaat. Ben wel benieuwd wie ze nu uit de hoge hoed kunnen toveren.
En benieuwd waarom het lang duurt!

Users who are viewing this thread

• Dwp43