Pinkpop 2026

Ik snap de haat op GNR niet helemaal (heb ze dan ook niet gezien), maar Robby Williams bijvoorbeeld is ook al 2x geboekt de afgelopen jaren en was zeker de laatste keer ook totaal zonder kwaliteit (alleen leuk wegens de nostalgie).

Ik kan me toch niet voorstellen dat Axel nog veel slechter in vorm is dan Robby?
Robbie Williams was op PP in 2023 echt slecht. Maar ik had hem daarvoor al enkele keren gezien dat het wel goed was. Dus dit jaar nog eens een kans gegeven op TW Classic (ook met o.a. Bryan Adams en Texas) en dit was wel een zalig dagje. Robbie Williams op zijn best is echt leuk. Entertainment zoals weinig anderen kunnen en hij heeft natuurlijk ook heel veel hits. Maar moet de eerste jaren zeker niet komen (mag van mij wel binnen 3 à 5 jaren en als hij nog een nieuwe plaat uitbrengt zou dat zeker wel kunnen voor mij).

Dan kan het wel. En GnR maximum 1,5 à 2 uur speeltijd. Voeg Volbeat 😀 die dag er nog bij en die dag is uitverkocht. Maar🤨 toch graag iets anders want heb ze al meerdere keren gezien en nog geen enkele keer dat het goed was. Songs zijn natuurlijk wel top en echte nostalgie natuurlijk.
GNR heeft als eis dat ze minstens 3 uur spelen geloof ik, anders komen ze niet

• Haha
Waarderingen: hersenscheetje
in principe past het ook nog als Iron Maiden de 19e Pinkpop speelt en de 21e Hellfest

Sesame Street No GIF by Muppet Wiki

Zitten normaal in juli dus zullen met reden verschoven zijn. Line up announcement via BBC radio 1.
Lees ook in de reacties dat het te maken kan hebben met de Commonwealth Games die Glasgow aankomende zomer (eind juli) mag organiseren. Kan dus ook te maken hebben dat er voor die games voorbereidingen getroffen moeten worden (blijkbaar na Olympische spelen een van de grootste sportevenementen ter wereld, qua deelenemers), en dus niet voor een artiest verschoven zijn

• Leuk
Waarderingen: jamesmurphy en PJ
Tja weet je, zelfs wij als F1 fans (niet specifiek voor max) vonden het een beetje veel. 1x of max 2x zou genoeg moeten zijn. En dan gelijk de vraag, zou die dat ook in Engeland doen🤣, denk het niet. Overigens is hij ook op het circuit geweest bij Mercedes dus ik gok er op dat dit gewoon puur met de gedachte dat hier (in de omgeving) de meeste Max Verstappen fans zouden zijn.
Haha ja ik kan me er van alles bij voorstellen! Ik ben ook liefhebber van F1 en zelfs fan van Max, maar om nou tijdens een rockconcert steeds het Max Verstappen liedje te gaan zingen... Maar goed, hij zal het vast goed bedoeld hebben. En volgens mij is hij wel echt Max fan, wat ik erover hoorde.

Ik hoop vooral dat jullie het verder leuk hebben gehad bij Volbeat! Ik hoorde van vrienden van mij toch een beetje gemixte verhalen.

Voorverkoop Lily Allen gaat in UK als een tierelier. Oké ze is daar een stuk populairder dan hier maar als die in zomer festivals gaat doen lijkt me een spot op Pinkpop toch wel leuk.
Nie verkeerd. North, South misschien net te hoog gegrepen, maar in de tent zie ik wel zitten.
Nice start up of the day!

Stukje in ED bij aankondiging tweede feestavond in PSV stadion, dus voor Pinkpop voor nu weinig te vrezen.

Maaaaar... De grote internationale artiest gaat nog komen. Plus ook een stuk dat ze al aanvragen hebben voor 2027 en 2028 en dat Bruce Springsteen de droomact zou zijn. Zo wordt het toch wel degelijk een Pinkpop concurrent...

Stukje in ED bij aankondiging tweede feestavond in PSV stadion, dus voor Pinkpop voor nu weinig te vrezen.

Maaaaar... De grote internationale artiest gaat nog komen. Plus ook een stuk dat ze al aanvragen hebben voor 2027 en 2028 en dat Bruce Springsteen de droomact zou zijn. Zo wordt het toch wel degelijk een Pinkpop concurrent...

Blijkbaar een paywall, dus hier de kopie van dat stukje:

Grote ambities
Wanneer de rest van het programma voor de concertreeks in het Philips Stadion bekend wordt gemaakt, is volgens Van de Wouw van This is Live nog niet duidelijk. „We hebben grote ambities, maar het is ook het eerste jaar dus we moeten het Philips Stadion als merk nog in de markt zetten. De eerste aanvragen voor 2027 en 2028 zijn al binnen, dus dat is positief.”
Volgens Van de Wouw zijn er veel factoren die bepalen welke artiesten uiteindelijk naar Eindhoven komen. „Je hebt te maken met grote boekingskantoren. Die kopen wereldwijd tours in en alle sterren moeten goed staan, willen ze naar jouw locatie komen. Niet alle artiesten komen naar Nederland en als ze al komen, moeten ze ook nog naar Eindhoven willen komen. Het is niet zo dat wij een bod doen op een mooie artiest en dat die dan ook komt. Zo werkt het niet.”

Bruce Springsteen?
Dus of Bruce Springsteen naar Eindhoven komt, waarover al hardop gedroomd werd in de stad, is nog maar zeer de vraag. Van de Wouw geeft de moed nog niet op. „Hij heeft natuurlijk wel een link met Eindhoven (zijn dochter woont er vlakbij, red.) en als iets helpt voor een artiest, is het een band met de stad.”

Een echte concurrent? Mwa. Die acts die in stadions komen zijn vaak toch geen optie meer voor PP.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread