Pinkpop 2026

are there any rumoured bands yet? i can imagine GNR playing next year as they will be doing a few more festivals than usual in 2026.

• Leuk
Waarderingen: xbrownstonex
are there any rumoured bands yet? i can imagine GNR playing next year as they will be doing a few more festivals than usual in 2026.
GnR was geboekt op het Pinkpop terrein voor een los concert in 2023, die verkocht zodanig slecht dat die verplaatst is naar het Bospop terrein (35k ipv 70k) en die was nog niet eens half vol.
Mojo moet dat niet nogmaals proberen imo...
Zou niet (financieel) gezond zijn vermoedelijk

GnR was geboekt op het Pinkpop terrein voor een los concert in 2023, die verkocht zodanig slecht dat die verplaatst is naar het Bospop terrein (35k ipv 70k) en die was nog niet eens half vol.

Zit nog wel een verschil in tussen GNR en een volledig dagprogramma of alleen GNR. Geen idee wat er destijds als voorprogramma bij stond?

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Zit nog wel een verschil in tussen GNR en een volledig dagprogramma of alleen GNR. Geen idee wat er destijds als voorprogramma bij stond?
Voor zover ik mij herinner was er niet eens een voorprogramma of het was het herinneren niet waard. Zou het risico met GnR niet nemen, zullen nog steeds wel de hoofdprijs vragen en kan geen dag dragen.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Een beetje rekenwonder bij Mojo zal dit risico niet willen nemen.
Voor velen zal het oud sentiment zijn, maar kwalitatief zitten de meesten er niet meer op te wachten.

De headliner moet op Pinkpop natuurlijk wel de grote ticketseller zijn, meer dan op andere festivals
Een groot deel van de doelgroep van Pinkpop die graag een keer GNR wilden zien hebben ze natuurlijk destijds al gezien, dus de ticketverkoop zal mogelijk dit keer nog meer tegenvallen dan de vorige keer. Denk dat je die hoge gage dan nog moeilijk kan verantwoorden.
Maar hoe erg verandert dat als je er wat goede gitaren aan toevoegt inclusief een Within Temptation erbij?
WT is toch jaarlijks overal te zien, denk niet dat dat echt een wondermiddel is voor de kaartverkoop

Dat is toch al vier weken oudnieuws?
Een update zou wel op zijn plaats zijn.
Hier staat ook nog Katy Perry bij als kanshebber terwijl dit logistiek amper mogelijk is. Zelfde geld voor de Instagram van Festileaks noemt gisteren nog katy perry ...... leest de redactie hier ?

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik snap dat het stevig geformuleerd was, maar ook zeker niet bedoeld om anderen te kwetsen. Excuus daarvoor voor wie het geraakt heeft.
Zal in het vervolg mijzelf iets minder stevig formuleren.

Tegelijkertijd is dit wel wat we hier in Nederland vrij massaal doen, uit medelijden kijken, of omdat het iets extreems is.
Vergelijk het een beetje met de kijkersfile die je hebt als er een zwaar ongeluk gebeurd is, een hoop mensen willen het meemaken omdat het nog kan, wellicht ook uit medelijden. Niet omdat het per se iets is wat ze graag zien of horen.
Ik wil het heel graag zien op PinkPop maar ben dan ook grote fan maar heb een heel brede muzieksmaak. Ik hoop bijvoorbeeld nog altijd op Linkin Park en Foo Fighters 😃. Heb Suzan en Freek al enkele keren live gezien en geven gewoon een topoptreden. Dus als ze die kunnen boeken, moeten ze dat gewoon doen.

Ik snap de haat op GNR niet helemaal (heb ze dan ook niet gezien), maar Robby Williams bijvoorbeeld is ook al 2x geboekt de afgelopen jaren en was zeker de laatste keer ook totaal zonder kwaliteit (alleen leuk wegens de nostalgie).

Ik kan me toch niet voorstellen dat Axel nog veel slechter in vorm is dan Robby?

Ik snap de haat op GNR niet helemaal (heb ze dan ook niet gezien), maar Robby Williams bijvoorbeeld is ook al 2x geboekt de afgelopen jaren en was zeker de laatste keer ook totaal zonder kwaliteit (alleen leuk wegens de nostalgie).

Ik kan me toch niet voorstellen dat Axel nog veel slechter in vorm is dan Robby?
Speur het internet maar eens rond dan. Axl "Mickey Mouse" Rose heb je liever geen 3u (!!!) als headliner.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Voorverkoop Lily Allen gaat in UK als een tierelier. Oké ze is daar een stuk populairder dan hier maar als die in zomer festivals gaat doen lijkt me een spot op Pinkpop toch wel leuk.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo
Maar hoe erg verandert dat als je er wat goede gitaren aan toevoegt inclusief een Within Temptation erbij?
Dan kan het wel. En GnR maximum 1,5 à 2 uur speeltijd. Voeg Volbeat 😀 die dag er nog bij en die dag is uitverkocht. Maar🤨 toch graag iets anders want heb ze al meerdere keren gezien en nog geen enkele keer dat het goed was. Songs zijn natuurlijk wel top en echte nostalgie natuurlijk.

Dat is hij helaas wel... Voor mij het grootste probleem zal zijn dat ze minimaal 2,5 a 3 uur willen spelen en dat houd ik niet vol. 1,5 uur greatest hits, prima. Alsnog gaan ze geen dag kunnen headlinen denk ik

Users who are viewing this thread