Pinkpop 2026

Waarom? Een show om 13:00 kan evenveel indruk maken als een show om 22:30. Volg ik echt niet.
Ja, dat. Het zijn het niet perse de grote namen die de meeste indruk maken. Positionering maakt daarin weinig uit.

Positionering maakt wel uit voor Jan Modaal die niet op het forum hier zit en het gros van de tickets koopt. Als organisator positioneer je je naar hen toe met je headliners, niet met de verborgen pareltjes in de namiddag...

Ik vind op Pinkpop dat de twee grote stages ook wel het meest aantrekken ofzo. De tent vind ik niet echt aantrekkelijk. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een Klub c of de slope op RW.. veel mooier aangekleed

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Positionering maakt wel uit voor Jan Modaal die niet op het forum hier zit en het gros van de tickets koopt. Als organisator positioneer je je naar hen toe met je headliners, niet met de verborgen pareltjes in de namiddag...
Die kijken vast ook wel verder dan de drie headliners met het bedrag dat ze tegenwoordig vragen.

Ik snap het argument dat een act die hoger op de bill staat je meer bijblijft gewoon totaal niet.

Een major festival dat enkel draait om headliners, daar zit geen succes meer in. En als er overdag te weinig pareltjes op Pinkpop staan, is dat toch juist het probleem? Ik denk dat er zat mensen zouden komen voor een sterker dagprogramma.

Ik vind zelf dat het pop-gehalte niet echt het probleem is in de line-ups, in de edities voor corona stonden er ook op veel hoge plekken pop-namen.
Het is bij mij meer dat de line-up de laatste jaren vaak vol staat met artiesten die je het jaar ervoor al kon zien of artiesten die eigenlijk niet meer relevant zijn en geen nieuwe albums hebben uitgebracht. Ik mis dan soms wel is de wow factor.

Wel echt heel benieuwd wat ze dit jaar gaan doen. Blijft toch wel een interessant festival met wat wel en niet meer past en wat wel en geen headliner kan zijn.

Ik vind op Pinkpop dat de twee grote stages ook wel het meest aantrekken ofzo. De tent vind ik niet echt aantrekkelijk. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een Klub c of de slope op RW.. veel mooier aangekleed
Grappig, ik vind juist de mainstage op Pinkpop echt veelste massaal en sfeerloos waardoor ik vaak niet in een bepaald concert kom, zelfs in het voorvak soms. Terwijl in de tent of vroeger de 3fm Stage ik de sfeer altijd erg leuk vond.

Grappig, ik vind juist de mainstage op Pinkpop echt veelste massaal en sfeerloos waardoor ik vaak niet in een bepaald concert kom, zelfs in het voorvak soms. Terwijl in de tent of vroeger de 3fm Stage ik de sfeer altijd erg leuk vond.
Ja ik vind de main stage ook nog niet geweldig hoor. Maar de tent vind ik nog erger.. op RW heb je tribunes in de tenten, meer ruimte, schermen buiten dat je toch nog mee kan kijken mocht het helemaal vol staan... Dat helpt allemaal wel mee met een positievere ervaring

Ja ik vind de main stage ook nog niet geweldig hoor. Maar de tent vind ik nog erger.. op RW heb je tribunes in de tenten, meer ruimte, schermen buiten dat je toch nog mee kan kijken mocht het helemaal vol staan... Dat helpt allemaal wel mee met een positievere ervaring
Weinig mis met de tent op Pinkpop imo. Iets teveel lichtinval wellicht, maar er is altijd zat plek, de akoestiek is goed en van buiten de tent heb je door de hoge tent prima zicht. De KlubC is toch ook totaal niks moois?

Een major festival dat enkel draait om headliners, daar zit geen succes meer in. En als er overdag te weinig pareltjes op Pinkpop staan, is dat toch juist het probleem? Ik denk dat er zat mensen zouden komen voor een sterker dagprogramma.
De pareltjes overdag geven veel mensen misschien het laatste zetje om te gaan, maar het gros van de mensen raakt overtuigd door de headliners, is ook wel logisch. Het een kan niet zonder het ander.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Weinig mis met de tent op Pinkpop imo. Iets teveel lichtinval wellicht, maar er is altijd zat plek, de akoestiek is goed en van buiten de tent heb je door de hoge tent prima zicht. De KlubC is toch ook totaal niks moois?
Er is zat plek omdat er ook niet vaak heel veel volk staat 😅 akoestiek is prima ja. Maar ik mis op Pinkpop wel meer zitplekken en meer schuilplekken bij slecht weer (of 30+ graden).

Ik vind dat ze daarin nog stappen kunnen zetten. Als je de Barn op Werchter vergelijkt met de tent op Pinkpop. Ja.... De aankleding van de tent kan / moet echt wel wat meer zijn. Maar aan de tent en stage 4 dit jaar vond ik het wel heel gezellig. En ik ben grote voorstander van de 2 hoofdpodia naar elkaar wat een voordeel van Pinkpop is (voor mij dan toch). Dus overal wel wat voor- en nadelen.

Hier iemand die juist voor het dagprogramma gaat ipv de headliners. En ik vind vaak onderaan het programma juist de "pareltjes" ertussen staan. Bijvoorbeeld Amira Elfeky, Kid Kapichi, Imminence, The Haunted Youth, Hot Milk, SONS, Brutus om maar wat te noemen de afgelopen jaren zo uit mijn hoofd. In al die jaren dat ik naar Pinkpop ga heb ik volgens mij nog nooit bij Zuid in het voorvak gestaan op 1x na haha. Meestal te vinden bij Stage4 en de tent en soms eens bij Noord.

Ik begrijp wel dat het grootste deel van de mensen natuurlijk voor de grote namen gaat maar de charme ligt voor mij wel vaak in het ontdekken van die kleine namen. Het nadeel voor mij vooral is dat de namen die ik wel wil zien de afgelopen jaren én weinig zijn, en dan ook nog eens verspreid over het hele weekend. Zo heb ik soms op een dag maar 1 of 2 echte must see's. Dan ga ik natuurlijk wel op onderzoek uit en soms kom je dan iets moois tegen, maar helaas ook niet altijd. En als de headliner dan ook niet aanspreekt dan duurt zo'n dag echt lang. De must see's maken dat ik dan toch weer een goedkoper kaartje swap, maar ik kan me nog herinneren dat ik vroeger echt laaiend enthousiast was na die perspresentatie en serieus bij de platenzaak voor de deur ging hangen om maar een kaartje te kunnen scoren.

• Geweldig
Waarderingen: brutus257
Vorig jaar waren de eerste namen pas op 18 november. Dus een paar nachtjes slapen is misschien wat erg positief gedacht 😉

Ik verwacht ook wel dat PP met The Cure zal komen. Ik hoop vooral dat Linkin Park geskipt wordt, dat kan me weinig bekoren.

Stiekem droom ik nog steeds dat toch ooit een keer Chris Stapleton naar NL moet gaan komen. Zou mijns inziens heel goed op PP passen als sub.
Maar ja…. De beste man is enkel in Engeland en Australië geweest tot nu toe.
Radiohead is wel weer actief aan het worden, Foo’s gaan touren en Oasis heeft ook min of meer al een tour voor 2026 verklapt. Mits Liam niet plots Noël on stage in brand zet of zo…

Wellicht is de blessuregevoelige Sam Fender nog een gokje waard? Al zal DTRH wel eerst komen om het daar goed te maken.
Ja Chris Stapleton mag (MOET!) zeker door komen als ze de kans krijgen.

Er is zat plek omdat er ook niet vaak heel veel volk staat 😅 akoestiek is prima ja. Maar ik mis op Pinkpop wel meer zitplekken en meer schuilplekken bij slecht weer (of 30+ graden).
Nou die mening deel ik echt niet. Als wij bij de tent staan, komen wij nauwelijks tot niet in de tent. Staan dan altijd net aan de rand net, buiten de tent eigenlijk aan de zijkant.

Users who are viewing this thread